... to sú trate, kde môže jazdiť súkromník. Môže. Nebude. Iba ak pan minister ako súkromná osoba na požičanej drezine. Cestou môže o sebe premýšľať. Takýto plan by som od ministra nečakal, možno od Kapitána ale od ministra dopravy určite nie.
Ja som to čakal. Lebo nielen Kapitán je nekompetentný ale i Érsek. Tu je výsledok nominácií straníckych: keď sa šermiar stane ministrom. Netreba študovať na VŠD. Aspoň, že nám Maďari pomôžu spojiť Bratislavu s Košicami. Ale cez svoje územie.
dlhodobo riadia ľudia ktorí si nevidia ďalej od nosa. Európska komisia a vyspelé zeme železnice podporujú a rozvíjajú u nás ich okrádajú a ničia. Začal to Rezeš a po ňom usilovne pokračoval Prokopovič pod gesciou Dzurindu vraj železničiara.
Ano, v kradnuti pokracuju "manazeri" dosadeni vladnucim KSSmerom. Napr, ten "ujo" zo ZSSK, co si zabudol batoztek s 300 000 Euro na cerpacej stanici minule leto...
za doplnenie. Minule so na bicykli čakal predzavretými závorami. Šiel nákladný vlak so 48 štvorosovými VSA vagónmi. JEDEN rušňovodič JEDEN rušeň ktorý aby sme boli spravodliví má spotrebu povedzme ako 8 kamionov. NAMIESTO 48 kamionov so 48 šoférmi a násobne menšia spotreba. Toto ignorovať môže len ignorant.
Vždy keď som v rodnom Prešove, alebo Košiciach, rozmýšľam o tom, prečo nemôžu potiahnuť nejakú trať až na prechod na Dukle, tam tranzitujúce kamióny povinne nakladať vykladať až v Hidasnemethy, či ako sa to tam volá. Vlády už dávno mali lobovať za takúto dopravnú politiku v Bruseli, ak už ide všetkým v EU o ekológiu.
jednoducho sa to nikdy nezrealizuje, lebo z Dukly po Milhosť je 130km a kamión pokojným tempom 50km/h tú trasu prejde za menej ako 3 hodinky. Za tie 3 hodiny by nestihli ani naložiť vlak na Dukle, + preprava 3 hod.+ čas vykládky ... + náklady
.. urcite by som take hviezdy ako Pociatek alebo vazny neobhajoval. kam sa dopracoval nse zeleznice od r. 1993 v porovnani s Ceskymi CD ???? Je to na zaplakanie
Opakujem sa, ale si precitajte tento clanok a bude Vam este smutnejsie :-(
Ehm, tak tatranská električka určite nemá dĺžku trate 5 km, ale 40 km. To je tiež také divadlo, kto iný by to chcel prevádzkovať, keď by musel na to kupovať nové špeciálne vlaky. Tam nemoze nasadit repasovane vagóny z Nemecka :)
ako sa budú tváriť ak sa na tých tratiach dostaví podobný úspech ako na trati Bratislava - Komárno. Tak ja za čas premávky Regio-Jet-om nárast dnes už prakticky o 400 percent. Či aj tam podpíšu takú zmluvu,že ak prepravcu "postihne" podobný nárast aj jemu prispeje štát na ďalšiu súpravu. A ak sa niekom nepáči vstup súkromného sektora - rád by som uviedol,že Regio-Jetu platia za za vlakokilometer asi o 15 % menej ako ŽSSK. Takže kto nás viac okráda ten súkromník,alebo štátny prepravca ?
áno, porovnávam celkové čísla. Čísla sú na webe ministerstva, zmluvy sú zverejnené. Z týchto vychádza, že dotácia pre Regiojet je viac ako 30 centov na vlkm vyššia. BA - KN je lukratívna trať, argument že je to zásluha Regiojetu pri osobách znalých problematiky neobstojí, nakoľko: 1. V čase, keď dopravu na danej trati vykonávala ZSSK, bola trať v katastrofálnom stave. Množstvo pomalých jázd cca. 20 km/hod. ZSSK sem nemohla nasadiť žiadne nové resp. rekonštruované vozidlá. 2. ZSSK v danom čase mala objednávku od štátu len niečo cez polovicu vlkm, ako dostal z ničoho nič Regiojet. 3. Počet obyvateľov obcí na trati BA - DS sa za posledných 5-6 rokov zdvoj až strojnásobil. Sám bývam v jednej takejto obci, kde počet obyvateľov narástol 6násobne. Podobný nárast má na niektorých tratiach aj ZSSK a noviny to neoslavujú tak isto, ako to robia pri Regiojete.
už zasa