SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rýchliky do Košíc jazdia pomaly, rýchlo išla len tretina (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Potom treba rychliky premenovat na pomaliky.
 

 

ved cele je to na kompletku v duchu sns.

hrdno a odborne. a vysledkom je, ze to len slusne do...

proste narodny dopravca si robi zarty z vlastnych zakaznikov.
 

 

Hlava XXII á-la kapitáň a spol:

"Železničná spoločnosť dodáva, že vo svojom vozňovom parku má dostatok vozňov na rýchlosť 160 kilometrov za hodinu, a preto ich počet považuje za dostatočný"

A my spolu s Yosarianom dodávame: :))))))))))))))))))))))))))))))))))
 

 

ved preto ze ich ma dost tak si za 10mega kupuje dalsich 5 aby nahodou nebolo malo a nasi ludia mali iste eurace.
 

 

Zase na druhej strane, uz asi len u nas maju zahranicni turisti moznost vidiet trat pod vlakom vo WC :-D.
 
Hodnoť

 

Čiže

1 lokomotíva = 6 miliónov /prenájom/, made in GER.
1 vozeň = 2 milióny /kúpa/ made in SVK

no pekne....

Onedlho bude titulok: "železnice si prenajímajú vozne od mórica"
 

hm

a ta lokomotiva Vectron stoji asi 4,5 mil EUR
 
Hodnoť

Tak toto je zaujímavé :) ...

"Kým rušňom okrem rýchlosti stačí špeciálny európsky zabezpečovací systém, vozne na nasadenie okrem rýchlosti musia spĺňať aj presne stanovené štandardy. Musia v nich byť zásuvky, možnosť pripojenia sa na internet cez wifi či zabezpečenie prepravy bicyklov. Od nového roka na vozňoch zároveň nesmú byť grafity, pričom všetky vozidlá štátneho dopravcu musia mať podnikový, teda červeno-biely náter."

Takže, ak v noci na odstavnom nejaký ***** tie vozne posprejuje, ráno už sme ísť súprava iba zníženou rýchlosťou 120/140 km/hod? No a bez WIFI sa 160 jazdiť nesmie :).


Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/207...;
 

 

Tiež ma zaujala súvislosť medzi wi-fi a rýchlosťou vozňa :) , možno sa v rýchlom vozni vyžaduje aj rýchle pripojenie na internet , rychlonabijacky na mobil a rýchlovarné kanvice...
 

 

a na wc sa musis tiez rychlo vysr.. :)
 

 

Podstatné je rýchlo naň dobehnúť!
 

comu sa cudujete???

Desana Mertinkova je obycajna pisatelka do podnikovych novin zeleznic, ktora okolo roku 2006 za ery tlacoveho hovorcu Cikovskeho odisla, zalozila si firmu u ktorej si Cikovsky externe objednaval PR prace za nemale peniaze. Je len nesuvisiaca zhoda okolnosti, ze su s Cikovskym rodina.

Dalsi clen rodiny, byvaly zastupca sefredaktora SME, nejaky Konstantin Cikovsky z nej urobil "odbornicku" na zeleznicnu dopravu, proste ju pri zeleznicnych temach oslovovali a citovali ju. Zial ta pani, toho vela o fungovani zeleznice a ekonomike nevie.

Jediny problem, ktory maju ZSSK s voznmi je ten, ze vacsina voznov ma brzdove ustrojenstvo na rychlost 120 alebo 140 km/h. Preto nemozu ist rychlejsie, lebo ucinnost brzd by im neumoznila ubrzdit z rychlosti 160 km/h na stanovenej vzdialenosti.

Maju aj vozne na 160 km/h, ale tych nie je dost, aby z nich zostavili cele vlaky pre bezplatnu prepravu. Takze ak strcite do vlaku zopar voznov, ktore maju mensiu konstrukcnu rychlost, musite znizit rychlost celeho vlaku.

S wifi, sfrejermi, zasuvkami, tancovanim pri tyci a inymi ***** ktore spomina "odbornicka" Mertinkova to nic nema.
 

 

"S wifi, sfrejermi, zasuvkami, tancovanim pri tyci a inymi ***** ktore spomina "odbornicka" Mertinkova to nic nema."

To asi pochopil každý čitateľ s IQ nad nejakú hodnotu, ale že to nedocvaklo redaktorovi ktorý tento článok napisal... Alebo došlo a zlomyslene ju odcitoval ...
 
Hodnoť

 

Hlavne, ze na tejto trati sa im podarili zlikvidovat zlte vlaky...
 

Tie si zlikvidoval Jancura sam,

jeho biznis bol postaveny na nizkych cenach a straty si kompenzoval zalobami statu pre "nerovnu sutaz". Bohuzial pre neho, ked to skusal naposledy, tak Pociatek cuvol a IC naozaj stiahol, s cim Jancura neratal. Pripocitajte k tomu "optimalizaciu nakladov" a mate zarobene na situaciu, ze RJ nemal dostatok voznov, aby vykryl vsetky trate, kam sa nanominoval (klinec do rakvy bola trat Praha-Bratislava), teda musel ubrat zo suprav na BA-KE, teda by prepravil menej cestujucich. Pri jeho miestenkovom systeme to samozrejme znamenalo stratu rentability (prenajom lokomotiv bol pausalny a neriesil pocet voznov a ich vytazenost).

Jancurovi by teda ostavali len dve moznosti: bud zdvihnut ceny a to znacne, alebo priznat porazku a stiahnut sa z tej trate. Nastastie sa objavil este vacsi traged (nazvime ho Kpt.), ktory mu podal pomocnu ruku (samozrejme, nechtiac), tym, ze ohlasil navrat IC vlakov, cim umoznil Jancurovi elegantne z tej trate vycuvat. A kedze ludia Kpt. moc nemusia, tak Jancurovo vysvetlenie, ako ich vystvali z tej trate, akceptovali v plnom zneni. V tejto tragikomedii nie je vinnik a obet - len dvaja tragedi...
 

Skutočne?

A čo istý sociálny balíček, ktorý vytiahol študentov z RJ vlakov. Ten na to nemal vplyv. Linka BA-Praha bola len reakcia na to, ako využiť nenaplnené vozne z BA-KE.
 

 

Tak to asi ťažko, lebo Jančura vykazoval takmer 90 % vyťaženie aj po zavedení zadarmistov. A napriek tomu bol v strate.
 
Hodnoť

 

aký kapitán, také vlaky
 

 

ale tak zase bude na stanica tlacovka, kapitan vybozkava narazniky a schodiky rusna a povie, ze je proste hrdy na narodneho dopravcu.
 
Hodnoť

Hmmm

Čudné dôvody uviedli. Radšej keby pravdu povedali: nevieme čo robime
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika