SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ministerstvo dopravy chce do roku 2020 vzpružiť železničnú dopravu na hlavných ťahoch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Keby ju "vzpružili" tak ako bola pred rokom 1989.ale to sa podarí asi tak za 50 rokov
 

 

skús si vyhľadať napríklad koľko rýchlikov jazdilo za sociku z Bratislavy do Žiliny alebo do Košíc a budeš prekvapený.
 

 

Súhlasím , ale koho vozia?. Odišla nákladná doprava, ktorá živila" cele železnice
 

 

Koho vozia? Aj pred zavedením bezplatnej prepravy boli tie vlaky preplnené. A že nákladná preprava niekedy živila celé železnice, je nikým a ničím nedokázaný socialistický blud.
 
Hodnoť

To je všetko fajn

Ale aj nákladná doprava by potrebovala novšie rušne a vozne predsa je to väčšia záťaž . Ministerstvo je takým istým akcionárom Carga ako aj ZSSK a na to kašle potom sa im zanedbané investície nakopia a budú mať hlavu v smútku a už teraz to by sa zišla obnova na naše rozmlátene trate mimo koridoru.
 

Nákl. dopravu robia súkr. firmy

z vyše polovice. Štátne Cargo je dobré ako príjemca štátnej štátnej podpory. Tak to chce súdruh Fico.
 

Polovicu asi nie

Mozno v okolí Bratislavy . Ich štýl podnikania spočíva v preberaní tych vlakov čo vozilo Cargo väčšinou pravidelných a ucelených a ostávajú mu iba frcky mn... Ale aj tie firmy majú staré vozidlá a prenajaté zahraničné vozne. Mal ostať jeden podnik lebo toto kuskovanie "liberalizacia " nikomu nič neprinesie ale štruktúra manazmentu súkromníkov je štíhlejšia.
 

Je to polovica

A bude to stále viac. Najsilnejší je Budamar. Existuje päť silných železničných nákladných prepravcov. ďalší z nich slúži skupine MOL kde preprava chemických surovín a palív je rozhodujúca.
Kto bude robiť strategického partnera v žel. doprave pre nitriansky LandRover? No predsa Deutsche Bundesbahn. Cargu ostanú len omrvinky.

Staré vozne? To sú aj tie čo nagelovaný P1čiatek rozpredal aby čiastočne sanoval zadlženie štátneho Carga. Ale súdruh Fico na oslavách MDŽ kričí: KSSmer neprivatizuje! Inde to už nehovorí, lebo bežní občania mu neveria.
Najlepšia príležitosť pre privatizáciu Carga a tým vyriešenie jeho stratového hospodárstva bola okolo roku 2007 keď sa začali jednania o spojení českého a slovenského Carga do novej a.s. + privatizácia časti akcií.
Zablokoval to Močiar, na popud manažmentu Carga, báli sa o stoličky. Mnohí tam sedia dodnes a môžu chrápať aj keď budú mať tretinový podiel na preprave.
 

Stačilo by

dosadiť zahraničných odborníkov do manažmentu nie predávať.Chce to lepší management .Lebo takí čo majú fixný plat im to buď vyhovuje a nerobia ozaj nič alebo tým ktorým je to málo využívajú skryté výhody - vidia tok zásielok majú vlastné dopravne firmy a tak je z capa záhradník.
 

 

A osobná doprava je platená zo štátneho rozpočtu oproti nákladnej preto by si zaslúžila väčšiu pozornosť vie si viac zarobiť na seba ako osobná a odľahčuje cestnú dopravu. A Cargo požičiava rušne aj pre osobniarov veľakrát aj to je ďalší dôvod pre pána ministra.
 
Hodnoť

Možno pravda

Obnovenie prevádzky štátnych InterCity (IC) vlakov potvrdilo, že verejnosť má záujem o takýto druh dopravy, uviedol rezort.
Otázkou je iba to ako by to vyzeralo ak by,po faktickom vyhnaní Regio Jetu neboli jediným dopravcom tejto kategórie na tejto trati .Takže áno ľudia majú záujem o tento druh dopravy ,ale neboli by proti ak by mali na výber ,teraz nemajú a tak berú to čo je.
 
Hodnoť

Veď vďaka zadarmistom

cestujúci musí cestovať ako dobytok. Kufre na sedadlách, v uličkách, v kupé medzi sedadlami, pipinky s maxi kuframi si ich nemôžu dať hore, ani do batožinového vozňa ...

Som rád, že po 18-ich rokoch už nemusím na týždňovky vlakom .... Odkedy vznikli zadarmisti, bola to hrôza ... A najmä dôchodci, ktorým bolo ľúto dať 20 centov za 50 km dnes cestujú len tak kade tade ... Na dôchodkoch im pridajú 10 Eur, ale z vrecka im vytiahnu 100 ... To nevidia ...
 

JP77

Začnem s kuframi na sedadlách ,tak tie pipinky si tie maxikufre musia vziať zo sebou pretože v našich vlakoch už dávno zrušili batožinový vozeň teda inú možnosť nemajú ,teraz k zadarmistom ,ak by si cestoval tak by si zistil že tých dôchodcov cestuje veľmi málo a cestu zadarmo využívajú najmä mladí ľudia ,študenti alebo aj im závidíš takže žiadna ľútosť lakomých dôchodcov nad 20 centami sa nekoná, no a to že predpokladám že pipiny sú mladé dievčatá tak ty nemáš problém iba z dôchodcami ,tvojim problémom je cestujúca verejnosť ako celok a len tak mimochodom okrem nárazových období ako sú sviatky či dlhšie víkendy zasa až tak veľa ľudí necestuje ,takže rezumé z toho je asi také že si vybav na ŽSR aby ti vyhradili zvláštny vagón ak nejakému pašovi ale ty by si zrejme ani vtedy nebol spokojný ,ty jednoducho nemáš rád ľudí.
 

Nemám rád darmožráčov platených

z mojich daní :-P. To málo cestuješ, ak tvrdíš že sú vlaky preplnené len nárazovo. Za tých 18 rokov viem posúdiť ako sa to zmenilo. Začalo sa to zrušením rýchlikového príplatku, tak stredoškolskí študenti začali na krátkych vzdialenostiach používať rýchliky (cca 20-30 km), kde by im stačil aj osobný vlak. Ku kufrom - stačí nechať na chodbičke kufrisko, v dobytkových vagónoch je roh určený na batožinu. Alebo nosiť skladnejšie tašky na rozdiel od maxikufrov, ktoré už beztak prázdne vážia niekedy aj "tonu" :-D. (Aby som im nekrivdil - robia to aj študenti, nie iba študentky).
Študenti sa častokrát len vozia hore dolu, neraz si kúpia miestenky, ale nakoniec ani neprídu. Sú nešťastní, ak nemôžu sedieť počas cestovania a vrcholne sú otrávení zo státia.

Neobviňuj ma zo závisti, pretože závisť neprevádzkujem :-D. Nič z nej totižto nemám :-D. Je to iba diskriminácia na pracujúcich, ktorí to musia platiť zo svojho 2x - na darmožráčov a pri vlastnom cestovaní. A za kvalitu si priplatia cestovaním ako dobytok.
Za tie peniaze čo sa do železníc lejú vďaka zadarmistom už mohli mať železnice lepšie vybavenie (ale aj za predpokladu rozumného hospodárenia (čo ale nehrozí skôr ako o 100 rokov :-D)). Minimálne na batožinové vozne by to vydalo.

Byť na mne, vyhradím zadarmistom len časť súpravy, tam nech sa tlačia a my platiaci si budeme jazdiť slušne, ako sme si zaplatili. Vlastne, také veľké kufre v o vagónoch bez sedadiel by im poslúžili aj na sedenie :-D.
 

Opakujem

Vybav si na ŽSR aby ti vyhradili zvláštny vagón ako nejakému pašovi ale ty by si zrejme ani vtedy nebol spokojný ,ty jednoducho nemáš rád ľudí,alebo z nich máš strach . Inak je to choroba volá sa socio -fóbia a vraj sa to dá liečiť.
 

Mám rád platiacich ľudí

nie neplatičov :-) Zadarmo ani kura nehrabe :-D
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Trať

zrušená nie je . Zrušená je iba osobná doprava nákladná funguje na celom úseku. Ministerstvo chce investovať iba do hlavných ťahov rozumej kde funguje aj medzinárodná preprava iných dopravcov či už osobných alebo nákladných .Pre štát resp. ŽSR je to čistý zisk. Zvolen tam už žiaľ nepatrí, dakedy chodili osobne vlaky až z Miskolcu až do Poľska myslím ale to bol r.2002. Ale aspoň chcú nakúpiť tie dvojpodlažné jednotky len neviem kde tých 20 súprav bude jazdiť keď elektrika je len BB - Levice. Možno ich budú môcť ťahať aj dieslovymi mašinami mimo týchto úsekov možno aj do Šiah, Lučenca, Brezna. Len ako to poznám budú určené pre Zvolen a budú v okolí Bratislavy.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika