SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zmeny 2018: Ako sa zmení označenie nafty či benzínu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

Cielová skupina sú diesel car owners

hoci to netušia.
Aby vedeli kolko % tzv biogénnych látok" majú v báječnom palive zo Slovnaftu, OMV...
Biogénne látky môžu vyradiť vysokotlakové vstrekovacie systémy z prevádzka najmä za mrazu.

Žiada to Únia ale s. Žiga stále na to nemá domácu legislatívu, lebo koaličný partner (hádajte ktorý) to nechce.
 

Tipnem si.

Radičová.
 

 

Omyl nie len dieselové ale napríklad polovica vozidiel na benzín vyrobených do roku 2002 by nemala tankovať benzín E10 ( v ČR husto predávaný ) pretože im to môže pekne skomplikovať život.
.
Ďalej najnovšie motory majú skoro až povinnosť používať palivá zo zložkami. Tým by čistá nafta a benzín uškodila.
 

 

...fakt uškodila? A odkiaľ máš túto sprostosť. Opak je pravda - biogénne zložky palív sú problém pre materiály motorov. Nuž ale rád sa niečo dozviem o čom (možno) neviem - daj linku na relevantné (nie Topky) info
 

nuz tak

ze by uskodili? a ako presne?

E10 obsahuje 10% (aj ked mnou viacnasobne nameranych 13% je asi blizsie pravde) etanolu ktory ma mensiu energeticku hustotu ako benzin. etanol ma cca 21MJ/liter a benzin 32,4MJ/liter. Ze by to bolo v tom?

Nuz pri tychto biozlozkach uplne iny problem. A to ten, ze budeme za rovnaku (alebo vyssiu) cenu nakupovat menej energie a teda sa vo vysledku zvysi spotreba. Politikov to tesi pretoze zvysia danovy vynos, korporacie to tesi lebo mozu legalne pancovat lacnym etanolom 1:9 a "ekosocialisticka europa" alebo ako to tu nazvat este aj zatlieska ake je to uzasne a eko.

pocty:
liter E10 (pocitam s 10%) = 2,1 + 29,2 = 31,3 MJ
liter benzinu 32.4

rozdiel 3.5%. navyse vyrobna cena etanolu je podstatne nizsia ako benzinu. win-win situacia pre politikov a korporacie, my to uz len zatiahneme a ked sa nam rozmlatia motory tesne po zaruka tak to je iba bonus navyse pre automobilky...
 

 

Na biozložku sa nevzťahuje spotrebná daň, takže to je čisto ryža pre pár vyvolených.
 

cielova skupina: normalni

[Kok Dualkok],
cielovou skupinou nie su primitivi tak isto ako cielovou skupinou nie su encyklopedicki geniovia, ktori poznaju vsetky mozne oznacenia benzinu od Albanska po Island vo vsetkych jazykovych mutaciach vcitane firemnych oznaceni.

Cielovou skupinou su uplne normalni vodici, ktori budu vediet bezpecne rozlisit stojan na benzin/naftu/plyn v ktorejkolvek krajine (Europy) u lubovolneho vyrobcu/distributora bez nutnosti vyuzit asistenta.

Mne by sa napriklad pacilo aj zjednotenie dopravnych predpisov a mytnych systemov v celej Europe - som kvoli tomu primitiv ?
 

 

Pre dvojiteho koka urcute si.
Pre mna si typek s rozumnym napadom a suhlasim s nim.
 

Mne stačilo

Doteraz farebné rozlíšenie, nepotrebujem aj geometrické tvary. Je to dostatočne jednoduché uz teraz.
 

farbicky

Ak [mh88] neopusti cely zivot svoju rodnu viesku a benzin tankuje v najblizsej strediskovej obci, potom mu staci pamatat si "druhu zlava", ani farbu nepoytrebuje.

Ak by sa vsak odvazil napr. do Madarska, velmi lahko si zmyli bio naftu s Natural 95 - obe pistole byvaju totiz zelene.
 

Pointa

Bola, že stačí standardizovat farby, netreba ešte geom. znaky.
 

 

No tak práve o to ide o zjednotenie. Prečo by mali zjednocovat podla Albánska alebo Macedónska ked možu podla Nemecka...
 

 

chcel by som ta vidiet ako do benzinu natankujes diesel.
 

 

dopravne predpisy su zjednotene. mytne systemy? tam to nehrozi.
 

Dopravné predpisy

by sa dali zjednotiť ešte lepšie (napr. (ne)ukončovanie obmedzení rýchlosti križovatkou...). A čo ešte taká povinná výbava vozidiel (vesty, hasiace prístroje...)
 

zjednotene predpisy = ani nahodou

[latehansa™ ], tesi ma, ze "dopravne predpisy su zjednotene", uz som dlhsie nebol mimo SK a nejako som si to nevsimol.

Takze maximalky v meste, mimo mesta, na ceste pre motorove vozidla a na diialnici su uz jednotne 50/90/130/130 ? Pri vjazde na kruhovy objazd sa moze blikat/ nesmie blikat / musi blikat ? ZIPsovanie je povinne vsade pri znizeni poctu jazdnych pruhov alebo je to ako na SK (t.j. len ak je to neocakavane alebo je znacka ZIPsu) ? Obmedzenie rychlosti aj v Rakusku rusi koniec obce a krizovatka ? Zimne pneu su vsade povinne ? ak ano, je to podla datumu ci podla snehu ? Kolko bezpecnostnych viest musim mat v aute - jednu, na pocet osob alebo na pocet sedadiel ? Limit na alkohol je vsade nula ? Autosedacky su do kolkych rokov/kil ? A co celodenne svietenie ?

Alebo je to tak, ze dopravne prodpisy ani zdaleka nie su v Europe jednotne ?

Naopak, pri mytnych systemoch sa o to Europska komisia uz pokusa (napriek vyraznemu nesuhlasu obcanov - hlavne v diskusiach)
 

Nie je jednotné

Označenie obce je na Slovensku ako oznčenie priemyselnej zóny a pod.
Alkohol za volantom
prednosť slabším - chodcom
max. rýchlosť pri jazde s prívesom a veľa iných vecí.

To všetko sa dalo už zjednotíť pred EU a nič sa nezjednodušilo ani v EU. Len peniaze idú rćhlejšie na Bahamy.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Problem je ze odborne vyrazy su rozne v roznych jazykoch. Cielom je prave zavedenie oznacenia ktore bude paneuropske a budes sa podla neho vediet orientovat v zahranici.

Doterajsie oznacenia v jazyku danej krajiny sa samozrejme mozu dalej pouzivat a na vacsine benziniek aj budu.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika