SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uber sa musí podriadiť pravidlám, súd spoločnosť vyhlásil za taxislužbu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Tak toto poškodí zákazníkov. Tradičné taxi je niečo, čomu sa vyhýbam len ako môžem.
 

 

Presne. Aj tak budem dalej pouzivat Uber. Ak teda ostanu.
 
Hodnoť

Do taxiku ma ajtak nikto nedostane

Je mi z nich zle uz len ked ich vidim, zo zasady nedodrzuju zasady, stopka cervena 50tka naco. Zo zasady osklbat ako sa da.

Zo zasady sa im kazdy slusny a technicky zdatny clovek vyhyba alebo zvoli aspon ich mobilnu platformu. Klasicky taxi je davno mrtvola-spachali samovrazdu a tak ako kazdy smrtelne chory clovek nevie priznat ze je chory tak aj tito nasi taxikari kopu dookola kade tade namiesto toho aby co najrychlejsie zacali s ozdravnou kurou.
Ktora je jasna a lahka-vyhnat zo svojich radov blbcov. A ono sa to da...
 
Hodnoť

Takže

klasické taxíky, rozumej zlodeji bez škrupulí, môžu okrádať zákazníkov podľa ľubovôle ďalej! Gratulujem!
 
Hodnoť

 

Ja sa len zasmejem na tom, akym sposobom toto nariadenie Uber obide a taxikari utru hubu :)
 

bude zaujimave sledovať tie kroky.

Nečítal som to rozhodnutie ESD, ale z tej tlačovej správy to vyzerá, že samotné fungovanie aplikácie, ktorá spáruje niekoho, kto má voľné miesto v aute s niekým, kto sa chce zviesť, by ešte dôvodom na reguláciu nebolo. ESD považoval za podstatné, že firma UBER v zásade určuje podmienky za akých sa to "párovanie" deje a jej fungovanie teda nie je ničím iným, než obstarávaním prepravy osôb. Inými slovami, taxislužba. Ak by UBER ako firma, ktorá to organizuje a profituje z toho (teda pravidelne poskytuje prepravné služby osôb za odplatu, inými slovami podniká v taxislužbe), vypadla z "organizačnej" stránky a nechala si napr. platiť licenčný poplatok za poskytovanie aplikácie šoférom, tak by zrejme odpadli dôvody, pre ktoré USD považuje Uber za "klasickú" taxislužbu. Ergo vyzerá to tak, že ESD nestopol technologický pokrok, ale obyčajné obchádzanie pravidiel.
 
Hodnoť

 

Vodiči musia mať napríklad živnosť, licenciu, ich autá musia mať žltú tabuľku taxi, taxametre, ale aj registračné pokladnice.

Registracne pokladnice ? Som nevedel ze sa mincovnice, penazenky a priehradky v autach oznacuju pojom pokladnica. Tak som si to vsimol v taxikoch ...

Co tak sa inspirovat, vytvorit narodnu appku, pre vsetkych. Zrusit taxikarom podmienky. Po novom len zivnost a app registracia. Vsetky platby cez net, uctom alebo platbou kartou v taxiku.
Proste zakazat cash carshare transakcie a ucidime tych taxibulov ...
 
Hodnoť

Kup si Uberka

Co keby Uber len sprostredkoval jazdu. A kazdy kto sa necha odviest si na zaver jazdy moze kupit virtualneho Uberka. Ten bude stat podla poctu km. Takze neplati za odvoz ale za Uberka. Ked nechce, nemusi si kupit, akurat ho uz nikdy ziadny Uber neodvezie.
 
Hodnoť

Kde to zijeme?

Uber, sluzba slusnych vodicov, cakanie max. 5 min. (aspon co ja som zazil), primerana cena, ciste auta, nemusim nikam volat, sledovanie prichodu auta na mobile, platba kartou, no proste sumar vyhod, ktore klasicki taxikari nedosiahnu, ani keby co. Zdravy rozum mi kaze skor pretvorit klasicke taxisluzby na obraz Uberu.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika