SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uber prehral bitku s Úniou. Budú preň platiť pravidlá ako pre taxislužbu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

Neprehral uber, prehrali sme my vsetci.
 

 

Minulu sobotu ma Uber v Bratislave vytocil. Vraj kvoli zvysenemu dopytu cena bude 2.0 az 2.3x vyssia ako normalne, cenu cesty mi odhadol na 12-13 EUR (bezne by to bolo 6). Aut mal navyse v terene dost, do 2 minut by mohlo byt pri mne. Tak som skusil Taxify a cuduj sa svete, odhadnuta cena bola ako bezne, cize 6 EUR (platil som nakoniec 5.96). Takze odteraz len Taxify.
 

 

ako si vedel kolko ma aut? mozno ich mal viac ale aj dopyt vacsi niekedy staci pockat chvilku a ceny su normalne. taxify je kopia uberu , len ma menej zakaznikov preto si zohnal volne
 

 

nie je az tak podstatne, kolko ta sluzba v danej chvili stoji. podstatne je to, ze to vies vopred a mozes sa rozhodnut zavolat niekoho ineho (napr. spominane taxify). viem sa vzit do koze zahranicneho turistu, ktory nasadne do taxika, netusiac, ako daleko je jeho ciel a po 2km uvidi na ucte (ak nejaky vobec dostane) 30e. keby nezlyhaval magistrat, policia a min. financii, uber by ani zdaleka nemal taku sancu sa presadit.
 

A co je na tom zle?

Vybral si si tu sluzbu, ktora je pre teba vyhodnejsia. O tom to cele je predsa.
 

 

vsak si mal nasadnut do normalneho taxika, tam by si bol v soku az na konci jazdy :D
 

?

Neviem ako inde, ale tu uz nas v Presove v soku urcite nie som, viem cenu dopredu a cestujem taxikom casto :
- jedna taxisluzba ma cenu 3 eura za jazdu v ramci mesta, je jedno ci idem z jedneho sidliska na druhe alebo iba o 2 ulice dalej
- druha taxisluzba za toto iste chce 2.5 eura
takze neriskujem ziadne soky, akurat trasa musi byt v ramci mesta :-)
 

 

vidis a u nas v BA si 5eurovy taxik vypyta kludne aj 15.. staci mat jedno promile v hlave.. a traja pasazieri v taxiku..
 

Vadimko, ja síce Uberu celkom fandím,

ale že to je z ich strany normálne podnikanie, dokazujú oni sami: "Uber tvrdí, že na jeho biznismodeli to nič zásadné nezmení."
Stavím sa ale, že pokiaľ niekto bude chcieť robiť podobnú službu ako skutočné zdieľanie bez profitu, za krátky čas jeho nadšenie vyfučí ako včera moja pena na holenie.
 

?

"normalne podnikanie" ? UBER ma od normalneho podnikania STRASNE daleko, lebo normalny podnikatel - taxikar :
- ma zivnostensky list
- zamestnanci pracovnu zmluvu
- PLATI DANE
- zamestnanci musia mat psychotesty
- musi si platit parkovacie miesto
- musi mat taxameter
- mal by ti vystavit doklad
...
Co z toho ma/robi UBER a jeho taxikari ? NIC !!! takze to nie je normalne podnikanie.
 

 

Odhliadnuc od teplákových majstrov v klasických taxíkoch nie je voči nim celkom fér, ak musia spĺňat xy podmienok a mať povolenia, kontroly atď., na rozdiel od "občasných taxikárov" bez licencie a s aplikáciou. Skôr je vecou štátu, aby reguláciu zjednodušil na minimum, ale to by zase neboli papiere, potvrdenia a možno by tety a ujovia na úradoch museli od nudy piť viac kávy.
 

Veď to

Prehrali sme všetci, lebo bola zmarená príležitosť na odbúranie zbytočnej byrokracie pre všetkých taxikárov a teda aj na zníženie ich cien. Načo sú psychotesty a ročné kontroly keď prejdú aj takí vodiči a autá, aké občas stretávam keď volám taxík (sú v menšine, ale predsa)? Nie je lepšia možnosť napísať posudok na taxikára?
Načo má mať každý taxík taxameter aj ten, kde sa neplatí vodičovi a aplikácia vyráta cenu podľa vzdialenosti? Prečo by si práve z tejto služby mal štát alebo samospráva uchmatnúť viac peňazí (za licencie) než z iných?
Toto všetko sa mohlo riešiť keby sa klasické taxislužby chytili tohto precedensu a žiadali zjednodušenie svojich podmienok (až skoro) na úroveň Uberu. A nie naopak, škodoradostne ziadať zhoršiť podmienky Uberu na ich úroveň podľa hesla keď zdochla koza mne nech zdochne aj Uberu.
 

to nie je

o zdochnutej koze. Tie regulacie taxikarom nevadia, lebo brania vstupu konkurencie. Samozrejme, ze je lepsie pre zakaznika pisat hodnotenie , ako sa spoliehat na psychotesty, kde staci uplatit uradnika.
Zial, lobing zafungoval, a kopa obyvatelov este stale potrebuje na vsetko regulaciu, alebo aspon veri tomu, ze regulacia sluzi obyvatelom. Ludia sice na EU frflu kvoli bananom a uhorkam, ale ziaden tlak na znizenie regulacii nie je.
 

 

Taxikári podľa dobových správ žiadali nielen postavenie Uberu na ich úroveň, ale aj zjednodušenie podmienok pre ich podnikanie. A odpoveď štátu bola, že smola.

"Súčasná regulácia taxislužieb nie je samoúčelná a má svoj význam. Naším zámerom je, aby bola zabezpečená bezpečná doprava zákazníkov, ako aj kvalita poskytnutej služby," uviedla pre TASR hovorkyňa rezortu dopravy Karolína Ducká, podľa ktorej na ministerstve stále prebieha diskusia o tejto problematike a platných podmienkach.

Inak povedané, za reguláciu si môžu samé štáty a tomu nášho sa do uvoľnenia byrokracie akosi nechce. A neprinútilo by ich k tomu ani prípadné opačné rozhodnutie v prípade Uber.
 

 

No dobre, ale kedy zacnu vyzadovat licencie od uberu? Lebo nech je miera regulacie aka chce, musi platit pre vsetkych rovnako.
 

 

Do toho sa úrady tiež nehrnuli. Síce niektorí ministri niečo omieľali o potrebe deregulácie taxislužieb, ale ako vždy nikto nemôže viac urobiť, ako Smer sľúbiť.
Pritom taxi aplikácie urobili pre ľudí neskutočnú službu, keďže sa všetko zjednodušilo.
 

 

prehrala anarchia, kde sme aby jedni museli mat licencie, testy, povolenia, a dalsi nemuseli nic, len zhrabli zisky, a ani dane neplatili

konecne EU priniesla nieco uzitocne
 
Hodnoť

 

dalsi klinec do rakvy kapitalizmu
 

 

By ma zaujímalo, ako sa budú regulovať služby typu ArcadeCity, CryptoCribs. Alebo iné, ktoré založí napríklad 14ročné dieťa, ktoré si provízie uložené v kryptomene bude vyberať bez toho, aby eurosocialisti vôbec boli schopní určiť jeho totožnosť. .
 

Nic lahsie!

Kali zalozi nove oddelenie na potieranie mryptozlocinu, vypise kontrakt, uleje 20%, v roku 2025 konecne chytia a usvedcia jedneho kryptozlocinca - zakaznika, ktory si v 2019 objednal notebook z Ciny a zaplatil kryptomenou. Verejne kamenovanie (nie Kaliho, ale toho kryptaka) bude pred uradom vlady kazdy stvrtok za pritomnosti predseddu vlady Richtera a jeho najhlavatejsost Fico posle jeho fuzatosti Kalimu gratulacny telegram zo Seyschel.
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika