SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nové rýchlejšie rušne sú už tu, opozícia ich prenájom kritizuje. V čom sa mýli? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

hahaha

ZSSR majú peňazí zrejme dosť, keď sa len tak našlo 300 000 € vo vaku zabudnutých na benzínovej stanici ... :)
 

 

ak si myslel ZSSK a železničnú stanicu je to OK, no takto by mali uvariť každý tender, nákup zo spoločného. Je to cesta ako zlodejov uistiť, že nie poistka, ale alarm je to, čo nás od zlodejiny ochráni
 
Hodnoť

 

A čo ste čakali od odborníkov z OĽANO?
Ján Marosz - učitel nemčiny a kresťanskej etiky na ZŠ a gymnáziu v Žiline,
Eudard Heger - Kresťanský aktivista, ktorý uveril v 23 rokoch a to výrazne zmenilo jeho život.
Čo citát, to perla, napr.: "Ježiša som si veľmi zamiloval. Po mojom návrate na Slovensko sa mi Boh postaral o prácu. Preukazoval mi svoju lásku i zaopatrením a starostlivosťou o hmotné veci."

Čiže obaja tí najpovolanejší, aby mohli posúdiť efektivitu lízingu rušňov. :D
 

Píšu aj že

lokomotívy. Raz rušne, raz lokomotívy. Aké majú motívy?
 

 

Súhlasím s touto kritikou. Ak je článok SME pravdivý a objektívny, tak som rád, že toto nie je len o bezhlavom kritizovaní koalície (nie som jej zástanca! ale som za objektivitu). Toto je pre Oľano trapas. Na to by si mali dať pozor, lebo párkrát to urobia, a máme tu nových populistov a demagógov. A to si neželáme! Želáme si odborníkov, ktorí sa vedia vecne a odborne vyjadrovať k problematike!
 

 

Ak je článok pravdivý a objektívny.. otázka znie, prečo nie je ? Pozrel som aj tlačovku, a hlavná pointa predsa bola, že obstarávanie by malo byť podrobené analýze na útvare hodnoty za peniaze! Ostatné údaje boli síce dobre podložené, ale predsa len zväčša odhady, a presnejšie čísla by mohli dodať len samotné železnice (keby chceli). Podľa mňa odviedli tí, čo im to v OĽANO chystali, dobrú prácu, aj keby tam mali nejaké chyby..
 

 

Asi sme pozerali obaja inú tlačovku. Ja som videl tlačovku, na ktorej títo dvaja pajáci prezentovali natvrdo, že lízing je nevýhodný, Česi kúpili také isté lokomotívy za 45 miliónov, keby sme ich kúpili my, tak o 10 rokov sú stále naše a majú 2/3 z nákupnej ceny... A celé to bolo vyšpičkované bohorovným tvrdením, že "podľa našich výpočtov to je nevýhodné, a naše prepočty sú veľmi dobré, to nám môžete veriť".
Skrátka dvaja motáci, ktorí nevedia spočítať 1+1 a hovoria si tieňoví ministri financií a dopravy :D Fico sa asi len môže niekde chechtať.
 

 

Niekedy si treba priznať chybu.
 
Hodnoť

 

Samozrejme, zabudol som:
http://www.tienova-vlada.sk/

Eduard Heger - tieňový MINISTER FINANCIÍ,
Ján Marosz - tieňový MINISTER DOPRAVY.

:D :D :D
 
Hodnoť

Železnice sú budúcnosť prepravy!

Dnes si musíme uvedomiť, že pri obrovskom náraste cestnej dopravy, že železnice a koľajová doprava má budúcnosť. Staré 350 a 361,362 rušne už dožívajú aj keď pri lízingu nových Vectronov by stále mohli slúžiť ako záložné ručne ( max do 160 km) . Kúpa by možno bola lepšia ale aj nie. Nie som odborník. Základom je to modernizovať. Možno sa mohli nájsť cesty ku rušňu 370 Škoda, ktorý dnes má homologizáciu na 200km/h a jazdí bežne na EC Budapešť -Praha, ale asi Škodovka to nestíha. Prečo by si Češi kupovali/prenajímali Vectrony od Siemensu? České dráhy sú dnes vzorom pre ZSSK, ale prioritou okrem rušňov, by mali byť aj vagóny, lebo načo Vám je rušeň na 200, trať na 160 a vagóny máme na 120( podvozky). Komplexné riešenie železničnej dopravy by malo mať absolútnu prioritu ministerstva dopravy.

Dnes už Vectrony jazdia pre RegioJet a pre SK štátneho dopravcu je to suprer správa, že môžu nasadiť nové spoľahlivé stroje, kedy sa nemusia báť, že im nejaký tá n350, 361 vypadane.
 

Nechcem rýpať,

ale toto sa podarilo:

mohli slúžiť ako záložné ručne ( max do 160 km)

Ručne hádzať uhlie :-)
 

Ručne-stručne-rušne

Aj ja som si to potom prečítal a nedá sa editovať príspevok, takže rušne ako ručne.
Pekne sa mení význam....
Takže ak niekto napíše s chybou rušne nás ťahali vysokou rýchlosťou a pomýlite sa a napíšete "ručne nás ťahali vysokou rýchlosťou" tak človek nadobudne pocit načo sú nám rýchle rušne ak vieme prepravovať vysokorýchlostne aj ručne.
Slovné hračky sú super.
 
Hodnoť

 

Zase trať Bratislava - Žilina - Košice. Ako keby rýchliky na iných tratiach nejazdili. Ale oni jazdia... a kvalita rušňov a vagónov je otrasná. Už by bolo načase niečo urobiť pre kultúrnejšie cestovanie aj na iných smeroch.
 

 

Musíš ísť voliť, a tú správnu stranu.. :)
 

 

A ktorá je tá správna?
 

 

Porozmýšľaj... :)))
 

neviem

na ktorú trať teraz narážaš či za ktorú oroduješ, ale ak náhodou myslíš na trať BA KE cez Šurany a Zvolen teda spodkom tak tam by mali takéto mašiny zmysel tak po z BA po Šurany potom je to samá zákruta a do kopca z kopca kde traťová rýchlosť dovoľuje tak možno 100 km za hodinu. Tam ZSSK stačia aj tie princezné a peršingy čo majú teraz
 

 

Myslím všetky ostatné, okrem BA - ZA - KE :) Ja osobne jazdím raz za čas vlakom na trase BA - BB a už veľakrát sa stalo, že bolo meškanie 1-2 hodiny koli tomu, že sa pokazil rušeň a musel sa meniť. Nejde mi o rýchlosť, ale o spoľahlivosť. A čo sa týka vagónov, väčšinou sú do rýchlikov na týchto tratiach radené najstaršie vozne, moderné veľkopriestorové v týchto vlakoch skoro vôbec nie sú, dokonca som sa stretol s nerekonštruovanými B alebo Bee vozňami s koženými sedačkami :/
 
Hodnoť

Neviem neviem, komentár SME k 2. nesedí

Kúpa + úroky + 10 servisu vo vlastnej réžii by stálo ZSSR 60,5 milióna €. Leasing ich bude stáť 59 miliónov €. Po desiatich rokoch im mohlo im ostať 10 zánovných lokomotív za „smiešny „ rozdiel v cene cca 1,5 milióna €. Takto im po desiatich rokoch ostane holý úd.

Treba si uvedomiť že lokomotívy sú stavané na dlhú životnosť.
Je to už veľmi dávno čo som sa učil na železnici ale dodnes jazdia a zarábajú:

Laminátky (dnes značené myslím 230) mali na štítkoch rok výroby 1968 – dnes majú 49 rokov
Gorily alebo tiež Potkany (dnes značené myslím350) mali na štítkoch rok výroby 1973 – dnes majú 44 rokov
Peršingy (dnes značené myslím363) mali na štítkoch rok výroby cca 1984 – dnes majú 33 rokov

Nikde v článku som sa nedočítal či ide o 10 nových lokomotív lokomotív SIEMENS Vectron alebo ide o novo natreté lokomotívy SIEMENS Vectron. Jediný kto určite neprerobí je lízingovka.
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika