SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Veď to slovenské Cargo nemá vagóny. To chceli voziť autá na fúrikoch. Jaguár by im nedal ani toľko, za čo si požičiavajú vagóny.
 

Slovenski zlodeji

A ked im v noci z vagonov ukradnu prvych 5 aut, tak sa rozhodnu pre kamiony...
 
Hodnoť

jaguar pri nitre

je ofuck storocia. Stovky milionov statnej podpory do vacku nasich ludi.
 

Nie

Jaguar zamestna 4k ludi, ale subdodavatelia v regione dalsich 25 -40k.
Hoc to ma jaguar s mastnou podporou, na daniach odvedu subdodavatelia viac ako bola cela podpora.
Jaguar je naozaj profitabilna investicia pre SR, aj ked sa pri tom namastia cele rady vreciek.
 

vymenuj mi prosim

tych subdodavatelov co zamestnaju 25tis ludi. za prve vacsina subdodavok bude zvonku a pracovnikov tiez.
 

 

som myslel, ze ti ukazem aj inu perspektivu, ale vidim podla tonu, ze uz mas svoju pravdu.

ak ta to naozaj zaujima, pouzi google. nie som ani tvoj rodic ani ucitel, aby som ta nutil absorbovat nove vedomosti o svete.
 
Hodnoť

takze: investiciu nerealizuju

celu, lebo "nezarobia kolko predpokladali", ale nevedia kolko usetria. bolo by to do smiechu, ak by to neboli statne peniaze a nepotulovali sa tu tupela zo zeleznic s 300 tis v ruksaku...
 
Hodnoť

Ja som absolútny nadšenec pre autá

a taká správa, že do SK príde taký výrobca ako Jaguár LR, by ma nesmierne potešila.
Ale musela by byť splnená jedna podmienka. Tou je, že na maličkom SK už nie je x automobiliek s y dodávateľmi. Viazanie sa malej krajiny do jediného odvetvia znamená podstúpiť obrovské, priam likvidačné riziko, že v prípade nasledujúcej krízy (a tá príde ako prišli predchádzajúce, raz je to hore, raz dole), predovšetkým krízy automobilového priemyslu sa slovenská ekonomika položí na kolená a nastane tu pohroma so státisícmi nezamestnaných. Vie to dobre aj birmovaný preceda, ale on vie, že to už pri moci nebude a problém spadne jeho nasledovníkom (tak ako dzurindovci riešili to, čo im zanechal Mečiar). Tá chýbajúca diverzifikácia priemyselnej výroby, to padajúce poľnohospodárstvo (keď v čoraz viac komoditách strácame sebestačnosť), to zahľadenie sa do jediného odvetvia je damoklov meč. A ten raz spadne a sekne. Nás všetkých.
A to už ani nehovorím, že všetko je sústredené západne od spojnice ZA - KN. Teraz ficovláda robí všetko preto, aby SK na východ od tejto spojnice vyľudnila. Za 4 tisíc eur na rodinu. Potom čo?
Vytvoríme novú republiku slovenskú v západnej časti súčasného územia a východnú polovicu darujeme Ukrajine?
 

Ked prisla Kia a PSA

tak obirmovanec vykrikoval ze budeme montazna dielna.Ked prisiel Jaguar za jeho vlady tak onanuje nad rastom nasej ekonomiky.
 
Hodnoť

hmmm

a co ten terminal pri Ziline?????
 
Hodnoť

Železnice nemôžu nič zrusit

... sú štátna firma. Rozhoduju o prevadzkovych drobnostiach, rozhodnutia v strategických a podstatnych veciach len tlmocia. Hovoríme o ŽSR.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika