SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Airbus získal rekordnú objednávku na vyše štyristo lietadiel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Takze kopa lietadiel v socka sardinka prevedeni...
 

 

no ale kto nechce, nemusi kupit letenku do socialnej triedy, da sa cestovat aj business class
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

Nezmysel.

Velmi casto opakovany na internete, ale aj tak ho to nerobi pravdivym. Uvedomujes si ze nie kazdy rozhoduje o tom ze aku letenku si kupi?
Pre ilustraciu; kvoli zdravotnym tazkostiam tazkostiam mam odlietanych len 35 segmentov toho roku. Z toho 6 svojich - dovolenky, 29 sluzobne. Tych 29 bolo bez vynimky kupenych v najlacnejsej dostupnej economy kvoli firemnym predpisom. Nie vsetky som letel v Y, ale stalo ma to nejake peniaze z vlastneho (okolo 1500 CAD).
Z tych 6 vlastnych segmentov boli 2 s leteckou spolocnostou ktora ma business class, tam sme boli cela rodina v business. Tie zvysne 4 boli s WG ktori business nemaju, ale dokupili sme si tzv. Elite Plus package ktory dava extra miesto a niektore dalsie vyhody.
A ze preco si teda nedokupujem business na vsetky sluzobky? Pretoze jednak je nezmysl dotovat firmu zarabajucu miliardu rocne a jednak pri mojom normalnom lietani by to dohromady vyslo na cenu kompaktneho auta.
Uz vidis preco je ta frajerska hlaska nezmyselna?
 

 

pokial tak vela lietas a potrebujes mat viac priestoru tak sa porozpravaj s managerom. lebo pri firme "zarabajucu miliardu rocne " si to mozes dovolit. pokial ti to ale neschvalia tk tam nemas co robit. bud si ta nevazia alebo ta maju v ( )o( )
 

 

V ramci severnej ameriky musi lietat kazdy v najlacnejsej economy. Moj sef (ma titul quality assurance director) bezne lieta aj s LCC.
Hladania ineho jobu je momentalne prerusene zdravotnymi tazkoztami a bude obnovene az sa vyriesia (ak sa vyriesia). Na druhej strane, ked vidim ze ake ma manzelka problemy s prevodom firemneho dochodku po zmene jobu, moc sa mi do toho nechce. Nehovoriac uz o tom ze robime pre peniaze a doposial som nenasiel job ktory by som chcel robit a platil by aspon tak ako ten terajsi.
 

 

tam nejde o to ci manager lieta low cost triedou ale ide o to ze podla tvojich slov potrebujes zo zdravotnych dovodov lepsiu triedu. naozaj nemam dovod ani chut niekomu radit ale skus sa zamysliet naad tym ze pokial yi to neschvalia tak ta naozaj maju v ( )o ( ), ale uplne hlboko
 

 

Cize v podstate hovoris ze chces aby lietadla mali menej sedadiel, a letenky aby boli drahe ako dakedy davno, len preto lebo ty si nevies vybavit u zamestnavatela lepsie letenky?
Ale tak kazdy je v prvom rade sebec, takze ti tento nazor neberiem.
 

 

Videl si uz globalnu korporaciu aspon z FL400? Cosi mi hovori ze nie...
Kazdopadne, vid moju odpoved pyronemu.
 

OK, a co hovoris

na ten nepomer medzi objednavkami Airbusu a Boeingu ? su v niecom airbusy horsie alebo maju nedostatocnu lobisticko korupcnu politiku ?
 

 

Ked mam byt uprimny, neviem v com to je. Airbusy su celkom urcite lepsie v narrow body kategorii. Napokon, 737 napriek uplne novemu kridlu a celemu radu modernych rieseni dodnes obsahuje niektore detaily ktore by zabranili certifikacii noveho lietadla. Ale kedze je to povazovane za nastupnicke lietadlo, su povolene (dvere, chybajuce evakuacne sklzy z kridel). Vo velkych lietadlach je to plus-minus najedno. Osobne preferujem tissie a priestornejsie Airbusy (s vynimkou B767, ten je moj oblubeny), no letecke spolocnosti maju pochopitelne ine kriteria ako preferencie cestujucich. Niekedy je to cisto len nakupna cena (napriklad nakup B737 u Air Canada), inokedy zmes parametrov.
No a co sa tyka lobbisticko-korupcneych aktivit, Airbus je prave vysetrovany (zaroven prebieha ich vnutorne vysetrovanie) kvoli takymto praktikam v krajinach kde sa inak robit business neda. Preto je aj prekvapujuce ze vobec nejaku novu objednavku vobec ohlasili. Na druhej strane koho by uplacali v Indigo Partners?
 

 

A este k tym letenkam co su take lacne. To plati na niektorych trhoch. Tuto v Kanade v porovnanie s casmi ked som zacal lietat kvoli praci lacnejsie nie su ani po zohladneni inflacie. Ale sluzby na palube a miesto v lietadle slo do ( )o( )
 

 

No vidis. Mas zlu robotu, tak mozes zalozit nizkonakladove aerolinky v kanade. Zjavne je tam velky priestor. A potom ty mozes lietat v biznis triede normalnych spolocnosti.
Tak ci tak, tvoje vyplakavanie nemeni nic na fakte ze vdaka tlacenke sedadiel a nizkonakladovkam si mozu dovolit letecky cestovat miliony ludi coby si dakedy dovolit nemohli, a to ze sa tlacia im nevadi.
Ze to tebe vadi, no, zivot zijes taky aky si si zariadil, nikto iny ti za neho nemoze.
 

 

Ja mam robotu dobru, akurat travel policy je na figu.
No a tie kecy o nizkonakladovke v Kanade, opat len dokazujes ze arogancia ti nechyba ale vedomosti o veciach ku ktorym sa snazis vyjadrit ano.
No a to tom ze kto si ako zariadi zivot len tolko, ze ked je to pod mojou kontrolou, netlacim sa. Nemusim sa tlacit kvoli tomu aby som mohol letiet.
 

 

Arogancia mi nikdy nechyba ked citam alebo pocuvam vyplakavacov.
Ano podmienky v kanade nepoznam, a co? Ty hovoris ze ceny neklesaju, aj ked miesta a servis ubuda, takze bud tvrdis ze je za tym chamtivost aeroliniek, cize priestor pre nizkonakladovku, alebo je za tym nieco ine(nejaka regulacia) a teda keby neokresavali sluzby, tak su zase letenky drahsie ako boli niekedy(co chapem zeby ti nevadilo ked ti to plati firma ale inym ludom ano).
Inak to zeby si si sam doplatil biznis nie je ziadna dotacia firmy, firma tym ze si doplatis biznis neziska vobec nic(mozno par dolarov do nakladov, a mozno nic, neviem komu by si doplacal rozdiel). Iba ty ziskas pohodlie(a navyse mile). A z akeho rozumneho dovodu by ti ho mali platit(nech maju zisky akekolvek), ty by si svojim ludom platil trojnasobok(alebo kolko je rozdiel) cien leteniek pri parhodinovych letoch, ked nemusis? Ze ma tvoj zamestnanec zdravotne problemy nie je tvoj problem ale jeho. A keby si mu vyhovel, na druhy den mas v rade ostatnych ktory by to brali ako diskriminaciu.
Plat ak som dobre pochopil mas nadstandardny takze az tak zle sa ta firma k tebe nesprava. Ale samozrejme mozete ist s kolgami co vela lietaju strajkovat za biznis triedu.
 

 

Jo, ked nedokazes rozlisit konstatovanie faktu od vyplakavania, to hovori len o tebe. No a ze preco by bolo lepsie platit zamestnancovi pohodlnejsie cestovanie? Mozno preto ze odpocinuty je schopny poskytovat lepsie vykony ? Tu sa nebavime o hodinovych letoch. Z niektorych casti Kanady su lety do Europy kratsie ako vnutrostatne. A ze zdravotne problemy zamestnanca nie su problem pre zamestnavatela? Cize znizena vykonnost, naklady na zastupovanie, pripadne naklady na prijatie a zaskolenie noveho neexistuju?
A mimochodom, co sa tych zdravotnych dovodov tyka, to je krasny priklad toho ze mas problemy s pochopenim pisaneho textu. Pisal som hore ze kvoli som kvoli zdravotnym problemom prerusil hladananie ineho miesta, nic ine. Takze sa prosim nauc chapat pisany text a az potom zacni vyskakovat.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika