SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Z východu na západ rýchlejšie, železnice uzavreli megatender na rušne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Budamar

Hmm .. to si tí DPH-čkári od Fešáka a Strapatého ?
Čiže prenajímať nebudú, ale opravovať by mohli, že ?
;-)
 

Strapatý

aktuálne metodicky pokrýva odmenu 70 miliónov za právne služby. Ten je vyťažený.
 

lízing je vždy drahý

Prečo tie rušne radšej nekúpia? Ešte aj úver by vyšiel lacnejšie ako lízing.
 

 

Lebo jeho majetok a o ten sa treba starať. Toto bol tender na operatívny, nie finančný lízing. Má veľa výhod oproti finančnému alebo kúpe na úver.
 

 

A kto iný má možnosti sa lepšie postarať o rušeň než samotné železnice?

Povedzte, vzali by ste si Vy osobne auto na operatívny lízing za 2-násobok jeho trhovej ceny za to, že Vám budú dofukovať gumy, dolievať ostrekovač, meniť olej a raz za dva roky Vám na ňom urobia STK?

Asi mi poviete, že operatívny sa dá hocikedy zrušiť. Takže tieto lokomotívy za tri roky vrátia a vezmú si namiesto nich lokomotívy z TGV?

Povedzte mi, aké má výhody operatívneho lízingu som nepostrehol, pre ktoré má význam dávať za to tie predražené peniaze?
 

 

Ano, ja osobne by som si zobral operatívny lízing. Neviem, ako ste prišli na to, že stojí dvojnásobok.
Napr. Mercedes A sa dá zobrať za 300 € mesačne, jeho kúpna cena je cca 27000, zostatková cena po troch, kedy ho napríklad vymením za ďalšie nové auto v rámci operatívneho lízingu, je cca 20000. Rozdiel je 3400 na tri roky. A to za predpokladu, že auto kupujem v hotovosti, teda nepočítam úroky z finančného lízingu a ešte sme nepočítali PZP a havarijnu. To sa už pomaly dostaneme na nulový rozdiel.
V operatívnom mám ale úplne všetko, kompletný servis vrátane pozarucneho, nie len údržbu, ako píšete, komplet všetky poistky vrátane havarijnej a gap, nemusím sa starať o predaj a kúpu nového auta... Skrátka je to bez starostí, stále jazdím a za rovnaké náklady.
 

ďakujem za vysvetlenie

a dokázali by ste odhadnúť aj to, či tento lízing rušňov nie je predražený? Lebo tu sa platí takmer 150% ceny, teda 10 ks = cca 40 000 000 € (viď diskutujúceho nižšie) a tu za 10 rokov zaplatia 59 000 000 €. Je pravda, že pri tom príklade s Mercedesom mi vyšlo za 10 rokov 133% ceny (počítal som s nulovou zostatkovou hodnotou na konci).
 

 

P.S. živnotnosť rušňa je rádove vyššia, napr. 25 rokov, preto je otázne, či je toto výhodné... Po 10 rokoch na pôžičke by rušeň mohol ešte 15 rokov behať - splatený. Takto ale po 10 rokoch železnice nebudú mať tie rušne, ktoré sú niekde v tretine životnosti a zaplatili za ne 150% ich ceny. Podľa mňa je to veľký rozdiel a sedliackym rozumom sa mi to vidí pomerne nevýhodné.
 

Kde to takto predávajú

Ja som spočítal 3 operatívnych a všade to vyšlo draho.
 
Hodnoť

 

Jemne uštipačne - ale s týmito lokomotívami už jazdil Regiojet do Košíc a späť...
Ale áno, je to dobrá voľba. Konečne dopravca pochopil, že prenájom nového je lepší ako pojazdné múzeum.
 

Presne tak.

K tomu obligátny desiatok pre, v tomto prípade SNS, keďže Železnice, a spokojnosť. Nie je to síce 60 mega z eurofondov, ale nech aspoň kvapká.
 
Hodnoť

Komfort v nutri

Uvidime aky komfort bude vo vnutri. Lebo som par krat isiel "zltymi vlakmi" a musim povedat ze som bol spokojny pomer cena vs. kvalita :)
 

 

Komfort vnútri rušňa? Nevedel som že ti až tak záleží na blahobyte rušnovodiča.
 

 

toto si asi chcel napisat na forum zvazu rusnovodicov,vsak?
 
Hodnoť

 

Tie rusne su spickove, co sa vsak bohuzial uz neda povedat o ZSSK...
 
Hodnoť

 

Zníženie jazdného času priláka cestujúcich, je to konkurencia individuálnej automobilovej doprave,“
A kam sa posadia, ked uz teraz su tie rychliky natrieskane? Na strechu ako v Indii?
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť

ahá

a tie RUŠNE, KTORE VYRADIA predajú za koľko a komu?

A kto si ich kúpi a otočí a zarobené strčí do vlastného vačku.

Vyradené je vždy to najzaujímavejšie - vyradené platinové sitka VARUJÚ. Poznáme si svojich, zas o vyradenom snívajú .
 
Hodnoť

Otazka:

tie rusne budu pouzite na tratiach v krajine s nazvom Slovensko? Takze 160 km/h od Blavy po max Zilinu v TENT koridore a zo Ziliny do Kosic klasika ako doteraz...
Nez my budeme mat trate na rychlost 200 km/h budu tie rusne uz po zivotnosti....
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika