A kto iný má možnosti sa lepšie postarať o rušeň než samotné železnice?
Povedzte, vzali by ste si Vy osobne auto na operatívny lízing za 2-násobok jeho trhovej ceny za to, že Vám budú dofukovať gumy, dolievať ostrekovač, meniť olej a raz za dva roky Vám na ňom urobia STK?
Asi mi poviete, že operatívny sa dá hocikedy zrušiť. Takže tieto lokomotívy za tri roky vrátia a vezmú si namiesto nich lokomotívy z TGV?
Povedzte mi, aké má výhody operatívneho lízingu som nepostrehol, pre ktoré má význam dávať za to tie predražené peniaze?
Ano, ja osobne by som si zobral operatívny lízing. Neviem, ako ste prišli na to, že stojí dvojnásobok. Napr. Mercedes A sa dá zobrať za 300 € mesačne, jeho kúpna cena je cca 27000, zostatková cena po troch, kedy ho napríklad vymením za ďalšie nové auto v rámci operatívneho lízingu, je cca 20000. Rozdiel je 3400 na tri roky. A to za predpokladu, že auto kupujem v hotovosti, teda nepočítam úroky z finančného lízingu a ešte sme nepočítali PZP a havarijnu. To sa už pomaly dostaneme na nulový rozdiel. V operatívnom mám ale úplne všetko, kompletný servis vrátane pozarucneho, nie len údržbu, ako píšete, komplet všetky poistky vrátane havarijnej a gap, nemusím sa starať o predaj a kúpu nového auta... Skrátka je to bez starostí, stále jazdím a za rovnaké náklady.
a dokázali by ste odhadnúť aj to, či tento lízing rušňov nie je predražený? Lebo tu sa platí takmer 150% ceny, teda 10 ks = cca 40 000 000 € (viď diskutujúceho nižšie) a tu za 10 rokov zaplatia 59 000 000 €. Je pravda, že pri tom príklade s Mercedesom mi vyšlo za 10 rokov 133% ceny (počítal som s nulovou zostatkovou hodnotou na konci).
P.S. živnotnosť rušňa je rádove vyššia, napr. 25 rokov, preto je otázne, či je toto výhodné... Po 10 rokoch na pôžičke by rušeň mohol ešte 15 rokov behať - splatený. Takto ale po 10 rokoch železnice nebudú mať tie rušne, ktoré sú niekde v tretine životnosti a zaplatili za ne 150% ich ceny. Podľa mňa je to veľký rozdiel a sedliackym rozumom sa mi to vidí pomerne nevýhodné.
Jemne uštipačne - ale s týmito lokomotívami už jazdil Regiojet do Košíc a späť... Ale áno, je to dobrá voľba. Konečne dopravca pochopil, že prenájom nového je lepší ako pojazdné múzeum.
Zníženie jazdného času priláka cestujúcich, je to konkurencia individuálnej automobilovej doprave,“ A kam sa posadia, ked uz teraz su tie rychliky natrieskane? Na strechu ako v Indii?
tie rusne budu pouzite na tratiach v krajine s nazvom Slovensko? Takze 160 km/h od Blavy po max Zilinu v TENT koridore a zo Ziliny do Kosic klasika ako doteraz... Nez my budeme mat trate na rychlost 200 km/h budu tie rusne uz po zivotnosti....
Budamar
Čiže prenajímať nebudú, ale opravovať by mohli, že ?
;-)
Strapatý
lízing je vždy drahý
Povedzte, vzali by ste si Vy osobne auto na operatívny lízing za 2-násobok jeho trhovej ceny za to, že Vám budú dofukovať gumy, dolievať ostrekovač, meniť olej a raz za dva roky Vám na ňom urobia STK?
Asi mi poviete, že operatívny sa dá hocikedy zrušiť. Takže tieto lokomotívy za tri roky vrátia a vezmú si namiesto nich lokomotívy z TGV?
Povedzte mi, aké má výhody operatívneho lízingu som nepostrehol, pre ktoré má význam dávať za to tie predražené peniaze?
Napr. Mercedes A sa dá zobrať za 300 € mesačne, jeho kúpna cena je cca 27000, zostatková cena po troch, kedy ho napríklad vymením za ďalšie nové auto v rámci operatívneho lízingu, je cca 20000. Rozdiel je 3400 na tri roky. A to za predpokladu, že auto kupujem v hotovosti, teda nepočítam úroky z finančného lízingu a ešte sme nepočítali PZP a havarijnu. To sa už pomaly dostaneme na nulový rozdiel.
V operatívnom mám ale úplne všetko, kompletný servis vrátane pozarucneho, nie len údržbu, ako píšete, komplet všetky poistky vrátane havarijnej a gap, nemusím sa starať o predaj a kúpu nového auta... Skrátka je to bez starostí, stále jazdím a za rovnaké náklady.
ďakujem za vysvetlenie
Kde to takto predávajú