SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Érsek odporuje Bruselu, nesúhlasí s mýtom pre osobné autá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Riešenie je jednoduché: časť dane

za palivo dokonale odzrkadľuje spotrebu ciest. Či už vzdialenosť, alebo hmotnosť vozidla. Mýto je len ďaľší hnusný biznis a na kontrolu vodičov.

Problémom by bolo ako to vyriešiť medzihranične,lebo náklady na údržbu ciest sú všade iné
 

 

Presne. Polovica toho, co clovek zaplati za palivo ide to statnej kasy. To presne odzrkalduje kolko, kto a ako jazdi ... preco dalsie dodanovanie na dialnici ? ... 55 az 60% odovzda kazdy z vyplaty statu a im je to stale malo (ano, viac ako polovicu zarobku).

Ono kebyze sa to aspon odzrkadli na kvalite ciest ... ale skytool tu uz nejaku dobu je a nic ... a to nehovorim o tej nezmyselne velkej skatulke, ktora musi byt vylozena na okne. Som zvedavy ako toto chcu riesit napr v autach, co maju el. vykurovane okno a GPS signal v aute nemaju ...
 
Hodnoť

mna napriklad fascinuje,

ze v dobe elektronickeho myta, si mozem vybrat iba rocnu, mesacnu alebo 2-tyzdennu.
a nie napriklad dennu, vikendovu, tyzdennu...vo vseobecnosti lubovolny datumovy interval od-do.
 
Hodnoť

Ja si myslim, ze je to spravodlive

Preco by som nemal mat moznost kupit si znamku na 2 dni namiesto preplacat na 10 alebo rovno cely rok a nevyhodne platit ked to nepotrebujem. Aj tak su dialnice platene z eurofondov a z mojich dani... elektronicky je to to iste ako Uber... taxikari su potentovani ze uz zrazu nemozu oebavat ludi a vodit za nos s kilometrami chudaci a kooolko sa musia natrapit s licenciami ale su predrazeni = to iste... nakupy nevyhodnych znamok niekomu zivi tunelicek a uz frflu ked to ma byt elektronicky nekompromisne a spravodlivo... a navyse.. zabudnes si znamku ? = na tu mas 270 euro pokutku... ty chudak co niesi smradlavy papalas... ktory nepotrebuje nic iba kondomy viagru a 7k v penazenke...
 

nejde o kupovanie znamky

na lubovolne obdobie. to by bola potrebna minimalna zmena.

clanok bol o realne odjazdenych kilometroch po dialniciach. rovnako ako to maju teraz nakladne auta.
cize zariadenie v kazdom aute, ktore pomocou GPS bude zistovat trasu, po ktorej auto ide a pomocou GPRS komunikovat s kontrolnymi branami.
respektive kontrolna brana na kazdom vjazde/vyjazde dialnice, ktora bude snimat ECV aut, co budu na dialnicu vychadzat alebo ju opustat a podla toho system vypocita trasu.

a to uz je hodne velky zasah do celeho systemu.
aj ked sa mi nezda, ze aktualna verchuska by isla byt az tak proti.
dalsia miliarda spriaznenej firme...s podielom na zisku vlastnou hlavou zauctovanemu v paralelnej financnej strukture.
 

 

Problem je podla mna v tom, ze
1.Ludia budu mat drahsie dialnice=velka sanca, ze sa to odzrkadli na volebnych preferenciach
2.System bude musiet byt v celej EU rovnaky a asi sa nebudu moct nabalit/ mohlo by vyjst najavo ake predrazene je myto pre kamiony.

Skytoll - 50% z vynosov zhltli naklady. Pochybujem, je to ryza jak svina a okradanie danovych poplatnikov.
 
Hodnoť

 

Čo sa Európska komisia stará do našich interných záležitosti. Už majú doriešených utečencov, Angličanov a podobne?
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika