Mal som tú smolu, že som si pred mesiacom to Pendolino do Prahy vyskúšal. Za cenu, ktorá je takmer dvojnásobná v porovnaní s biznis triedou RegioJet, som mal v jednotke rovnaké sedadlo, ako tí v dvojke. Okrem toho sme z nejakého dôvodu všetci v tom vozni (boli sme asi šiesti) dostali lístky proti smeru jazdy, keďže sa pre čosi vyberať nedali (samozrejme, človek si presadol).
Okrem toho, veľmi málo miesta, človek zhodí dole tú tácku zo zadnej časti sedadla, švacne na ňu 15-palcový laptop a nemôže sa ani pohnúť. V RegioJete som si ho dal na stolík a ešte mi tam vošla aj myš, miesta som mal dosť.
To, že sa z nejakého dôvodu pred každým brzdením vlaku pri vchode do stanice vypínala klíma a aj zásuvky, takže všetky elektronické zariadenia sa takto preblikovali niekoľko krát počas celej cesty, to ani komentovať nejdem. A že som dostal "občerstvenie" zdarma? Nuž, to aj v RJ.
Čo už, poučil som sa na vlastnej chybe, v živote do toho nesadnem. Mimochodom, počul som, že Pendolino má akési priority pri výlukách na trati a že má prednosť, no meškali sme 40 minút, pretože sme dávali prednosť pri Ostrave vlakom z protismeru. Hrôza a des.
Dúfam, že tie sedačky budú lepšie. Vôbec sa na tom nedalo sedieť tak, že keď som si chcel pospať, tak nešlo oprieť hlavu. Len ju mať kolmo. To bolo druhé najhoršie sedenie hneď po Regio kupečkach čo sú tuším z Rakúska. Prvá trieda IC je tiež dosť zlá. Doteraz najlepšie sedenie LEO Business. Najvyššiu triedu som neskúšal.
" Tomuto vlaku se často říká "ucpanej záchod", :-). Už se několikrát stalo, že jej dispečeři dali na kolej k prvnímu nástupišti s delším pobytem ve stanici, aby cestující mohli na WC do stanice." Urcite by ste chceli ist tymto "expresom 'z NR cez Myjavu do Prahy???? To by som radsej siel IC-ckom cez BA.... Pani zo ZSSK by sa mali ist opytat do Ceska, ako to robia s tymi vlakmi nasi ceski bratia. v r. 1993 sme zacinali narovnakej startovacej ciare. Ale to je uplne nieco ine.....
Bol v pohode, pri opravách trate mával meškanie, ale to nie je problém vlaku.
Ten vlak nepatrí ZSSK, ale spoločnosti ARRIVA CZ.
Na záchody sa v diskusii sťažoval 1 človek.
Ak si z NR, vieš ísť na vlakom do Prahy je lepšie cez NZ. Kde chodia medzinárodné rýchliky Budapešť - Berlín. Ale s prípojom do NR to trvá cca 6:30.
Z NR do BA, žiadny priamy vlak nechodí. Pri prestupe v Zbehoch alebo Leopoldove trvá cesta cca 1h 50 minút.
Použitie autobusu, tiež veľa nerieši, cesta síce trvá 1h 15 min., ale potom je potrebné sa dopraviť z AS na vlakovú stanicu.
Z BA do Prahy to trvá 4 hodiny. Aj pri optimálnom prestupe v Ba do 20 min. Bude cesta trvať 1:50+0:20+4:00 = min. 6:10 a bude mať 2 prestupy v Leopoldove a Bratislave.
Cesta spojom ARRIVY trvá 6:46 a je bez prestupu.
Nitra má len 1 koľajné trate, nie je elektrifikovaná, čo iné by sem malo prísť ako takýto motoráčik.
Žiadne nové trate tu postavené nebudú, nevieme urobiť ani hlavnú trať BA-ZA-KE.
Ano, je to predsa nejaky progres, ked nechces prestupovat a cestovat praimo z NR do Prahy. Ja by som radsej z NR do Prahy cestoval cez NZ a IC-ckom, to pohodlie sa neda porovnat. JA som mal tu cest cestovat 5 rokov z Noveho Mesta n.V. na Myjavu a ta cesta trval 1 hodinu, snad Arriva jazdi rychlejsie...Tie IC-cka z BA do Prahy by mohli byt rychlejsie o pol hodinu, ak by tu trasu jazdila suprava Railjet alebo Pendolino. V tom starom "motoraciku" 945 xxx Arrivy nemas klimu, restauracny vozen atd., je to stara vyraena suprava z nemeckych zeleznic, tam uz nevyhovovali, tak ich poslali na vychod....
Tam v diskusii spominaju " Klub milovníků plesnivých béček ". Asi tak nejak to moze byt v tych Fico vlakoch "zadarmo". Nova masinka a stare vozne. Mozno sa pojdem na Myjave pozriet do tej Arrivy, ak si najdem cez vikend cas a budem nabllizku.....
Arriva nejazdí cez Myjavu, išla tade iba pár krát, keď bola výluka na jej trati pred Vlárskym údolím na moravskej strane. Arriva jazdí cez to Vlárske údolie do Trenčína, Nového Mesta nad Váhom, a odtiaľ do Nitry.
darmo hľadá žilinskú železničnú stanicu, vidí len stanicu v Ružomberoku. Keďže to nie je deklarovaná stanica, nemusí to byť ani deklarovaná vlaková súprava. Čičikov sa pýta, čo to potom je? To je asi tak ako s tou diaľnicou do Košíc v roku 2010.
Čo si autor predstavuje pod skratkou LED, keď ešte zdôrazňuje, že ide o "led diodové svetlá". Ak sú zdrojom svetla LED (Light-emitting diode), je potrebné slovo dióda ešte zdôrazniť?
prišiel žiť do UK,konkrétne Škótska, tak všetky vlakové súpravy(okrem miestnych lokálok) boli pendolína.A v roku 2017 sa na Slovensku s veľkou chválou prevádzkuje jedno pendolíno.Alebo žeby ich jazdilo viac?Od roku 2008 som na Slovensku nebol.
Okrem toho, veľmi málo miesta, človek zhodí dole tú tácku zo zadnej časti sedadla, švacne na ňu 15-palcový laptop a nemôže sa ani pohnúť. V RegioJete som si ho dal na stolík a ešte mi tam vošla aj myš, miesta som mal dosť.
To, že sa z nejakého dôvodu pred každým brzdením vlaku pri vchode do stanice vypínala klíma a aj zásuvky, takže všetky elektronické zariadenia sa takto preblikovali niekoľko krát počas celej cesty, to ani komentovať nejdem. A že som dostal "občerstvenie" zdarma? Nuž, to aj v RJ.
Čo už, poučil som sa na vlastnej chybe, v živote do toho nesadnem. Mimochodom, počul som, že Pendolino má akési priority pri výlukách na trati a že má prednosť, no meškali sme 40 minút, pretože sme dávali prednosť pri Ostrave vlakom z protismeru. Hrôza a des.