SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Jaguar sa už začína podobať na fabriku. Takto vyzerá stavba v Nitre (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

hm, hm, citujem z článku:

"Štátnu pomoc pre fabriku vyšetruje Európska komisia, keďže okrem oficiálnej dotácie vláda preinvestovala asi pol miliardy eur do nitrianskeho priemyselného parku, prístupových ciest, železničnej trate alebo protipovodňovej ochrany.".
Suma 500.000.000 € preinvestovaných vládou - tak to je riadny úlet. Také typické slovenské a smerácke. V Nemecku by to isté vybudovali maximálne za 2/3 preinvestovaných peňazí. A spokojní by boli všetci...
 

To je tunel

Na výstavbu 1 km diaľnice treba cca 20 mil. €, jednoduchšie úseky, možno postaviť pod 10M, zložité za cca 40M. Mohli sme mať 25km diaľnice.

Povodňovú ochranu vybudovali na 1000 ročnú vodu.
 

 

Prepočítavať ceny diaľnic na kilometer robí len diletant.
 

A na čo by si to prepočítaval,

na hamburgery?

Arabi to prerátajú na ťavy, alebo ženy. U nás sa zo ženami neobchoduje.
 

 

Diaľnica nie je typizovaný hamburger. Každý diaľničný úsek je špecifický a jedinečný. Porovnávanie ceny za km medzi rôznymi diaľnicami je porovnávanie hrušiek s jablkami a robí to len úzky okruh diletantov (novinári Denníka N, INEKO a pod.).
 

To že diaľnica nie je hamburger viem

Napriek tomu existuje priemerný km.
Rovnako ako existuje priemerný príjem, či priemerná známka.

Cieľom prepočítania je aby si bežný človek vedel predstaviť tú sumu a čo sme za ňu mohli mať.

Spočítať hrušky s jablkami nie je až taký problém, je to veľmi podobné ovocie.
 

 

Priemerná cena za kilometer nehovorí zhora nič.
 

 

prestan klamat, smeracky brigos.
 

...

ktoreho chodia peniazky od dzordza? :D :D :D
 

vlada sr je diletant? :-)))))

"Vyplýva to z analýzy nákladovosti výstavby diaľnic, ktorej predloženie si od Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR
vyžiadala vláda SR.
xxxxxxxxxxxxxxxx
V pahorkovitom až horskom území stojí kilometer diaľnice na Slovensku asi 340 miliónov Sk bez DPH. V obdobných podmienkach ho v ČR postavia za 440 miliónov Sk, v Slovinsku za 412 a v Grécku za 206 miliónov Sk. Pri výstavbe diaľnic v rovinatom území oscilujú náklady v Nemecku, Maďarsku a na Slovensku zhodne okolo 200 miliónov Sk na 1 kilometer.

Čítajte viac: https://ekonomika.sme.sk/c/185...
 

 

To je už trochu iná informácia, keď sa k tomu pripoja aspoň informácie o hornatosti krajiny. Ale aj tak porovnávanie cien za kilometer bez ďalších informácií má nulovú hodnotu.
 

Zabudol si prirátať

aj muníciu z druhej svetovej (starý most v BA). Firma vie do čoho ide a "nepredvídané okolnosti" by mala predvídať. Nedá sa vylúčiť ani zrážka s asteroidom, ale predpokladať sa dá. Seriózne firmy bývajú aj poistené ... Ale u nás sa pomery od dôb Jánošíka nezmenili, len Jánošík už nebehá v krpcoch, ale ...
 

 

ano, pre komunistu nie su dolezite fakty. ale ako sa to "odkomunikuje". teda obtara, vtedy sa hoci aj z bielej steny urobi cierna. a nanutia svoje chore predstavy ostatnym. ak nie inak, tak aj cez sibenicea boj, diktaturu a nenavist :-)))))))))))))))
 

Dobré ráno.

Okrem SMERákov je to jasné všetkým.
 
Hodnoť

Neukradneš, nemáš, nezabiješ, nezieš.

By som to prísne dodržoval.

Inými slovami, by som im to, čo nakradli napchali do huby násilím.
 
Hodnoť

 

pracovali na výstavbe tohto závodu aj nejakí slováci ? Poznáte niekoho ? Zvyčajne som stretával roznych cudzincov ....
 

 

Väčšinu stavebných prác realizovali ako subdodávatelia slovenské firmy a pracovníci zo Slovenska.
 
Hodnoť

 

zaplatime obrovske miliardy z dani aby ti najvecsi tupci z nitrianskeho kraja co si nevedia najst pracu mohli otrocit za par korun.
 
Hodnoť

 

a kde tí ***** a otrokári SMERacki najdu ludí aby tam otročili . Budú dovážať ukrajincov, rumunov , srbov a ču rákovi z Bonaparte budú cingať peniažteky na účtoch v Bellize - SMERaci urobili zo Slovenska OTROKÁRSKU DIELŇU
 

ani v norsku

nemecku, anglicku, francuzsku ziadny ludia nechcu robit vo fabrikach. Vyriesilili to imigrantmi. Tiez to budeme musiet vyriesit imigrantmi.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika