štát a štátne firmy majú dosť peňazí na to, aby nakupovali na splátky a tak VLASTNILI maretok a tento mohli odpisovať a tak si vytvárať finančné zdroje na obnovu nielen lokomotív, ale aj budov a iného majetku. Životnosť lokomotív je viac ako 6 rokov a dá sa robiť aj ich servis v depách a tak zvyšovať odbornosť pracovníkov a zamestnanosť a vytvárať perspektívu pre mladých, rozvoj druhovýroby pri náhradných dieloch a inovácie. Prenájom strojov bez slovenského servisu je len šanca pre fin skupiny.
Tych 160km/h usekov je tak malo (resp. su tak roztrusene + obmedzenia na vela miestach), ze to nejake extra zrychlenie neprinesie. Skor by sa dalo odcitat z casu kvoli tomu lepsiemu zrychleniu/brzdeniu. Ved uvidime :).
Je jasné, že na Trati medzi BA a ZA by po malých úpravách vlaky mohli jazdiť 200 Km/h ale položme si ruku na srdce... Aké ambície ma ZSSR ? V EU a dokonca aj v ČR sa plánujú a stavajú trasy na 350 Km/h a u nás ,,máme víziu na 160 Km/ h co v nemecku jazdí vacsina osobákov.... .
Takže naše "staré" rušne dokážu ísť 160km/h ale aj tak potrebujeme nové... Úsekov kde sa dá ísť tých 160km/h je málo, ale aj tak potrebujeme nové rušne... Najrýchlejšie úseky v SR (aspoň tak som to z textu pochopil) sú konštruované na 160km/h, ale záujemca musí dokázať že vie ísť až 200km/h (?!)
... konštruované pre modernizované úseky hlavného koridoru, sa dá ísť v pohode 200 Km/h. a myslým , že aj 230 Km/h ale zabezpečovacie zariadenia a určité komponenty ťa nepustia... . Museli by sa úrobiť drobné úpravy. Ale v SR není jeden jediný vlak / lokomotíva, ktorá by mala tzv. ,,naklápanie" čiže štandard pre vysokorýchlostné vlaky... . A hlavne tu nieje ambícia , tak načo sa snažit ? Pre koho ? Česi majú aspoň pendolíno ale bo i Railjet, to može ísť 230 :D
zásadne rušením zastávok. Budúcnosť je BA - KE bez zastavovania a vzdialenejšia je taká, že v KE bude veľký železničný kruháč a IC nebude zastavovať ani v KE, ale po otočení len opäť v BA. A tak sa dosiahne priemer 200 km/h.