Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štrajk sa končí, odborári sa dohodli s Volkswagenom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

14,11%
To nie je úplne najhoršie... :)
Ak k tomu budú aj ďalšie benefity, je to veľmi dobrá dohoda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

13,14 plat podla zakona predpokladam ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

4,7+4,7

tj. 9,4 to dalsie zvysenie zasahuje do dalsieho obdobia. takze v odboroch to s tym marketingom trocha prepalili.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

4,7 a potom 4,7

je 9,62. Velmi slusne aj takto. Pri vyske sucasnych miezd a v porovnani s inymi podnikmi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no pred strajkom menezment ponukal 4.5+4.2, a k tomu bonusy. po sest dnoch si vystrajkovali 4.7+4.7, cize o 0.7 viac, ale nevieme co ubudlo z bonusov.

https://www.reuters.com/articl...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Čitaj pozornejšie

Zvýšili 3x: od júna toho roku, potom v januári 2018 a v novembri 2018. Smolinsky perfektný predák na rozdiel od predáka čo kolaboroval s Ficom, keď štrajkovali zdravotníci, alebo ten hňup za učiteľov. Inak Fico im fandil lebo nedával zo svojho. Ak by mal on takto zdvihnuť platy štátnym zamestnancom za sto rokov by im nedal toľko, čo nemčúr. Tak ako zvyšoval dôchodky o 1,8 eura a iné jeho zvýšovania.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Pozornejšie by mal čítať niekto iný

Pôvodne mala kolektívna zmluva s týmito platmi trvať len do konca roku 2018. Takže to tretie zvýšenie sa týka len dvoch mesiacov pôvodného trvania KZ. Navyše, touto dohodou (platnosť KZ až do konca augusta 2019) si VW zabezpečil ďalších 10 mesiacov, kedy robotníci nebudú môcť štrajkovať
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Z príspevku

Prvýkrát mzdy porastú od začiatku júna tohto roka, a to o 4,7 percenta. K druhému zvýšeniu o ďalších 4,7 percenta dôjde od prvého januára v roku 2018.
Zvyšovať mzdy sa zamestnancom budú aj tretíkrát, a to od novembra 2018 do konca augusta 2019, a to o 4,1 percenta.

Výsledok štrajku je podstatný, nie pôvodné náležitosti.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

jo a tych 0.7% navyse co si vystrajkovali oproti ponukanemu je tak asi 5 euro/mes. menezment ale stiahol 50 eur z bonusov
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je, ale na viac ako 2 roky...26 mes

A zmluva končí V septembri 2019... čiže event. štrajk vychádza na leto, keď sú dovolenky vo vw. + v podstate to je posledný návrh vw. Lebo to je O 8 mesiacov dlhšie platná kolektívna zmluva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

14% je katastrofa. Nepochybujme, že zamestnanci si to odbečia. Mali bojovať za rovnaké sociálne zabezpečenie. Málilo sa im 20 minút na obed? Koľko majú v Nemecku? Máli sa im 10 minút na vykonanie veľkej potreby? Koľko majú v Nemecku? Dostávajú montérky, obuv, mydlo, solvínu, uteráky, pitný režím? To všetko mali vyrovnať v rámci koncernu. Ale vytlkať také navýšenie tarifných sadzieb zaváňa plánovanou samovraždou.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ked sa ti to mali

chod robit do nemecka... nikdo ta tu nedrzi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

14 percent + den dovolenky naviac + 500e k vyplate ked ste do prace nechodili..

ak chces nemecky plat, chod do nemecka. Si na SK, platis SK dane, SK ceny ale chces nemecku vyplatu.. toto neberie ani sedliacky rozum..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

az na to

ze tych 14% dostanu managerikovia, co nic nerobia, len kecaju anglicky, resp. nemecky
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

som jeden taky manazerik.
A priznam sa, ze ma uz dost irituju tieto ubohe kecy, ktorymi ini zamestnanci dokazu hodnotit pracu manazerov.
Skus si aj ty kazdodenne riesit v dnesnej situacii to, aby vas na pracovisku vzdy bol dostatocny pocet, riesit fluktuaciu ludi, robit nabory novych, denne sa s niekolkymi stretnut, rozpravat im tie iste kecy stale odznova, na kazdeho vplyvat pozitivne a motivovat ich, aby prave u vas chceli pracovat. Medzitym riesit osobne animozity starsich zamestnancov na pracovisku, teraz v lete im zabezpecovat posilneny pitny rezim (ta voda sem nechodi sama od seba, niekto ju musi objednavat). S naborom novych ludi sa starat o to, ako nafuknut satnu, dokupit skrinky. Popri tom stihat aj inu pracu - zabezpecovat materialove a vyrobne planovanie, aby bolo vzdy z coho vyrabat, obvolavat dodavatelov ak meskaju s dodavkami, respektive dodavaju nekvalitu (ano, v jednom az dvoch svetovych jazykoch), objednavat MRO polozky - udrzbarske veci, spotrebny material, sluzby, starat sa o zavod ako taky - novy nabytok, nove podlahy, nech maju robotnici prijemne prostredie.
Mat v merku skladove priestory, objednavat pravidelne revizie regalov a manipulacnej techniky.
Chodit na manazment mitingy, reportovat vysledky zavodu, nechat sa zdrbat od riaditela.
Okrem toho byt clenom projektoveho timu pri novych projektoch, travit cas na conferencnych hovoroch, ked ti robota uteka, vymyslat ako bude vyzerat nova vyrobna linka, ako bude vyzerat novy zavod - a znova, kolko tam bude zamestnancov, kde ich vziat, kolko treba pre nich sprch, zachodov, ake velke maju byt satne... Aby vzdy boli nove projekty, aby vzdy bolo co robit, aby sme vzdy mali pracu....

Telefon si nikdy nevypinam, v automotive sa odo mna ocakava, ze ked ma o 2 v noci zobudia s problemom, tak ho budem okamzite riesit....

Potom pride simplik po 8 hodinovke s vyvetranou hlavou a povie, ze manazerikovia nic nerobia, len nieco mekocu v anglictine a nemcine...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

takže chápem správne

že plne podporujete štrajk, pretože ak by ste zarábal toľko ako Vaše protejšky v Nemecku trebárs či inde tak by Vás to tak nedeprimovalo aj tá kritika.

Na druhej strane. Túto prácu ste si vybral sám. Kedykoľvek môžete odísť ak sa Vám nebude páčiť prostredie, alebo zmenit chod vecí.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nepodporuje, ak by podporoval, neobjedna vam do sprchy mydlo, neobjedna a neprejde prijmom material a vy by ste sedeli doma na podpore.

Obe zamestnania su dolezite a zhadzovanie jednej ci druhej profesie je smiesne a odsudeniahodne. Spravanie, ktore do inteligentnej spolocnosti nepatri..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mily baobab.
Ja som so svojim platom spokojny. Nie som deprimovany, len ma zaraza kritika a zovseobecnovanie od cloveka co o praci manazera nema ani potuchy. Je pravda, ze manazer bez robotnika straca opodstatnenie, ale podobne to plati aj v opacnom garde. Kazda praca je podstatna a obtierat si usta tak hlupo o pracu ineho cloveka je ubohe. A este jedno prekvapko...ja ten strajk podporujem. Ale mam nan cisto pragmaticky nazor. Tento narod desatrocia voli pohrobkov bolsevikov, mafianov a zlodejov. Z nasho bohatstva, z nasich podnikov nam uz nic nezostalo, tak pracujeme v cudzich. Ten VW alebo to PSA stalo ine obete a skripanie zubami, ked pred rokmi prepustali frantikov, alebo nemcov, lebo chceli byt ziskovi v low cost.krajine. Teraz v tej cudzine ludia hovoria, ze chcu platy ako mali kedysi ti prepusteni nemci... Nuz, tteba jednat a byt otvoreni kompromisom. Ziadat s.rozumom, aby to bolo win-win na oboch stranach. Nemca ani Francuza tu totiz ziadny narodny sentiment, ked low cost nebude low costom, drzat nebude...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Správne som to teda odhadol

prekvápko sa nekoná. Len jedna pikoška. Samsung sa rozhodol presunúť výrobu na skúšku do Rumunska. Pretože sa tu ľudia ohradili na spôsoby korejského zamestnávateľa, Naviezli linku do haly (z hlinníka) a na druhý den ked prišli montéry linky. Linka tam nebula.

Ono s tým odchádzaním to nie je vždy až take horúce a nie je to až taka výhra....
 

1 2 3 4 5 6 7 8 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika