SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Diaľničné známky môžu skončiť, aj autá budú platiť mýto (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

dialnice sa stavali

nielen kvôli rýchlosti, ale aj kvôli časovej úspory, bezpečnosti a plynulosti premávky.
očividne sú tieto veci pre spoločnosť škodlivé, lebo poplatkami takéto kroky presunú autá na cesty prvej triedy. teda, pokiaľ tie budú zadarmo...
Keď som bol vo Francúzsku, cestou z letiska som nechápal, prečo majú takú prázdnu diaľnicu. Až keď mi vysvetlili ich systém spoplatnenia a cenu, pochopil som.
 
Hodnoť

 

Keďže už v súčasnosti platia nákladiaky rovnakú cenu za diaľnice ako za súbežné cesty prvej triedy, tak niet pochýb, že štát si pošmákne, veď ide o ďalší príjem. Tým pádom padnú aj argumenty, že autá sa budú vyhýbať vozovkám nižšej kategórie a že vy mohli stúpnuť emisie. Navyše "naši" zase získajú provízie za správu systému, výber atď. Snáď ale štát nakoniec zinkasuje viac, keďže pri nákladiakoch to oproti nálepkám zo začiatku veľmi nevyšlo.
 

by naozaj chceli EUji riešiť nápomocne

dopravu - tak by dali kvoty na prejazdy nákladných aut a kamionov - by sa vozili ťažké veci železnicou a by sa venovali podpore hromadnej dopravy.

A keď by chceli dať EUji robotu v doprave ľuďom tak by mali vybudovať nové vysokorýchlostné železnice medzi hlavnými mestami - všetkými v celej únii na rýchlosť 500 km/hod -využiteľné aj na obranu vojensku.

To čo navrhujú je len zväčšovanie zhnilotinskej situácie a len plýtvaním nič neriešiacim ešte budú cestujúcich ľudí na diaľnicicha viac zdržovať. By dali povinné mýto pri všetkých vjazdoch do miest podľa váhy vozidla s nákladom, tak by to aspoň motiivovalo ľudí presadnúť pred mestom na verejnu dopravu a firmy zásobovačske používať na zásobovanie miest železnicu. Vynimku z mýta by mali nákladné auta s chlebom a mliekom a len skutočne pekárske a mliekarske! výrobky.
 
Hodnoť

 

„Tento systém odráža skutočné využitie, emisie a znečistenie." To môžu hovoriť tomu, čo seno žere. Všetky tie položky človek násobne preplatí cez rôzne dane pri kúpe vozidla, jeho servise, kúpe pohonných hmôt, jeho likvidácii atď. Čiže môžete si trhnúť. Moje rozhodnutie vôbec nevyužívať diaľnice sa ukazuje ako správne.
 
Hodnoť

 

Komisia všetky svoje "prvotné nápady" nakoniec presadí. Oni prosto musia vykazovať činnosť a tak riešia aj to, čo od nich nikto nechce.
 
Hodnoť

 

Co navrh EU komisie v oblasti dopravy, to tragedia. Poznam kolko sa plati za km v statoch, kde su spoplatnen useky a je to mnohosnasobne. Ludia co edochadzaju za pracou deno denne cez dialnice na to nebudu mat, pojdu teda okreskami. Co zvysi produkciu sklenikovych plynov, kedze to bude vytvarat zapchy, znizi sa teda komfort a aj kvalita ovzdusia. Navyse, u nas sa dialnice stavaju z nasich dani, ci EU rozkradnute fondy, ktore aj tak calujeme my ludia alebo priame statne financie co su zase nase dane, plus cestna dan, plus dan z pohonnych latok a este aj teraz cena za kazdy km. Nie, nie je to spavodlive, lebo auto je dopravny prostriedok. Kamion je nieco co zaraba, lebo dopravca za to berie peniaze, to iste sa da hovorit o autobusoch. Je to len dalsia skryta dan a navyse, to bude mat opacny efekt. Tak ako to je u biopaliva, ktore zvysuje tvorbu NOx, malych castich, ktore vznikaju horsim spalenim v motore. EU komisia dokazala uz niekolko krat, ze v pripade regulacii v oblasti automobilov je ich vysledok uplne opacny, vysledky su vyssie emisie a zvysene vydavky na dopravu, zase to zaplatia ludia. Dialnice sa stanu luxusom, zaplnia sa bezne cesty, ktore samozrejme potom spoplatnia tiez. Ludia stratia moznos mobility a zasiahne to negativne aj zamestnanost, pohyb.
Este, ze zabudli napist, ze tu je velmi aktivny Steflovic, nominant Smeru a dalsi slapka Bruselu co urobi za peniaze hocico. Toto opatrenie je kontraproduktivne a vyzenie ludi z dialnic. A este jeden dotaz, u nas bude dialnice BA-KE najskor hotova v roku 2025, toto opatrenie ma platiti pre auta od 2027. Kedze sa to urcite nestihne ani do 2025, tak ked sa konecne dostavia dialnice jedneho dna na Slovensku, bude prazdna a zbytocna, lebo ten luxus si vdaka EU diktature nebude moct nikto dovolit. A kedze DAnko a spol zlikvidovali vlaky, budeme asi chodit peso, alebo budeme proste sediet doma a nechodit nikam. A to ani nehovorim ako to negativne moze ovplivnit turizmus, lebo aj to je o pohybe.
Samorejme ten kto bude mat prachy, ten to da, takze Bruselska elita bude mat konecne deialnciebez zapchy. Toto nariadenie je to len dalsi dokaz inkoptencie dementov v Bruseli.
 

 

Ale chod niekam s tvojimi katastrofickymi scenarmi a "EU diktature". Vdaka tej "diktature" mas na Slovensku najvyssi zivotny standard aky tu kedy bol a nehovor mi ze bez EU by bol lepsi. Nie, ze by bola idealna, ale pokrok je vzdy dva kroky dopredu a jeden spat.
 

 

budeme chodit na motorkach, za tie sa dialnica neplati...:-)
 

keby sa platilo mýto

aj pre osobné autá tak je už dávno , pradávno postavené pokračovanie cesty z Trnavy - Nitry - Banskej Bystrice - Sorošku - do Košíc. A krátky spojku z Banskej bystrice do Ružomberku by firmy urobili zadarmo grátis ako bonus pre Slovensko . A po Hornej dialnici by sa jazdilo do Košíc už v roku 2010!
Ale to by tu nesmelo byť ako za komunistov v kinách . Jednotné ceny lístkov a usadiť sa musí každý sám, podľa toho aké má lakte. Toto parazitovanie na iných sa u nás zažralo ako rakovina!
 
Hodnoť

Ak tomu dobre rozumiem ,

že motoristom sa zavedením mýta zvýšia náklady ? Ako sa zvýšia ? kto ich doteraz dotoval ? Zase tá babka penzistka s 300€ penziou v Ľubietovej ?
Všteko by malo byť jasné priehladné. Za každý kilometer na dialnici si zaplať a nežobri od baky Kropáčkovej v Ľubietovej!
 
Hodnoť

 

Z mojho pohladu je najpodstatnejsie, ako bude system fungovat. Na dialnici az tolko nejazdime, cenovo to asi prilis nebude odlisne od rocnej znamky. Co by ale vadilo, by bolo, keby musel clovek na to mysliet pri kazdej ceste. Teraz naklikas znamku cez telefon za minutu a mas cely rok pokoj... Keby sa nejak kumulovala "spotreba kilometrov" a nasledne by mi prislo rocne vyuctovanie, mohlo by to byt fajn. Ale platit pri kazdej ceste a zdrziavat sa tym, to sa mi nepaci...
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika