SME
Piatok, 15. január, 2021 | Meniny má DobroslavKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Inštitút pre dopravu a hospodárstvo predstavil celkom zaujímavý projekt.
Vadí mi na tom spôsob komunikácie. Najprv to dajú médiám, v ktorých vyhlásia, že sú ochotní o ňom rokovať s ministerstvom.
Komunikačný odbor rezortu dopravy tvrdí, že IDH do dnešného dňa nedoručil ministerstvu dopravy žiadny návrh.
To je komunikácia na veľmi vysokej odbornej úrovni.
 

cele to maju pomylene...

oni vobec nechapu uplne najzakladnejsiu vec:
to vobec nie je podstatne, ci bude nieco prepojene, bezpecne ci rychle. ide tu len o jedinu vec - kolko sa z toho da vytunelovat. a v mene toho sa tu bude stavat dialnica severom, hoci aj s 555 mostami a nadjazdmi a 333 tunelmi. namiesto toho, aby sa stavalo stredom po rovine a o 50 km blizsie. navyse v neporovnatelnych klinatickych podmiankach - vid aj posledny masaker s 59 rozbitymi autami. ked dole svietilo slnko.
 

 

presne, ide o tunelovanie o nic ine. to chcu vazne postavit 2000 km dalnic a rychlostnych ciest v krajine ktora ma 400 km z vychodu na zapad a 120 km zo severu na juh? to pojdu 3 paralelne dialnice na vychod a 3 paralelne na sever s odstupom 40 km? jediny ich ciel je stavat hlava nehlava, aby mohli kradnut hlava nehlava.
 

thymolin, nemáš pravdu!

Stred Slovenska nie je rovina! Tak po akej rovine stredom Slovenska? Chcel si asi, že juhom Slovenska, že. No a juhom Slovenska kvôli častým a hustým hmlám je to také isté riziko, ako severom po zasnežených cestách, ktoré boli celú zimu v perfektnom stave. Takú tuposť som ešte nepočul, aby sa diaľnice stavali len po rovinách. Viď Taliansko, Švajčiarsko, Rakúsko...
A na severe diaľnica spája dôležité mestá: Žilina-Martin-Ružomberok-Mikuláš-Poprad-medzinárodné letisko-Tatry-Prešov-Košice.
A...častejšie sa stáva, že "hore" svieti slnko a dole je hmla...!
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

presne, dialnicu okolo slovenska. ovela lacnejsie a kratsi spojenie BA-LC-KE po R7/R2 uz mohlo byt davno hotove.
hlavne ze robia dialnicu na orave kde stretnes 10 aut za 5 minut.
 

 

presne to co pisal ten nad tebou... no a tam chces ty stavat rychlostky
 

Ty si na Orave

asi ani nebol. Jednak takáto hustota dopravy je možno o tretej nadránom a druhak na Orave žiadnu diaľnicu nestavajú. To, že niektoré obchvaty označili ako R3 neznamená, že je to nejaká diaľnica a stavalo sa to v polprofile tak, že ani mosty ponad "diaľnicu" nepočítajú s nejakým rozširovaním na štvorpruh. A tie mosty v havarijnom stave bez možnosti obchádzky ani nespomínam...
Niektorí ľudia by ale už asi mohli pochopiť, že diaľnica na SK nie je pre košičanov cestujúcich do Bratislavy. Predstavte si, že tu žijú aj ľudia, ktorí cestujú napr. z TN do PP a kamióny idúce z Varšavy do Budapešti alebo Viedne (cez Oravu).
 

 

Kde konkretne na Slovensku je 4-prudova cesta s minimalnou premavkou?
 

 

Vo všeobecnosti na východe. Napr. R4 Košice-Milhosť - denná intenzita ani nie úbohých 3300 vozidiel. To je tak na úrovni cesty II. triedy. Súbežná (stará) cesta I. triedy má vyššie intenzity. Viac má aj polprofil R2 obchvatu Žiaru nad Hronom (skoro 3500) a aj to zbytočný kus cesty.
 

 

Ano toto riešenie striedavej dvojprudovky je popularne aj v Nemecku, je to dobré riešenie postačujúce na na našu hustotu dopravy. Viem si tak predstaviť riešiť Oravu, Turiec Puchovksu dolinu, Trenčín Prievidzu, atd atd
 
Hodnoť

 

Potrebujeme kvalitnejšie cyklotrasy a nie diaľnice.
 
Hodnoť

priklad raksuaci

maj cesty prvej triedy so striedavo 2 plus jeden pruh na sever od viedne na cechy kde nikoho niet a staci to. velmi rozumny navrh lebo inac nebude asi nikdy cesta na lucenec juhom
orvu nepoznam ale asi detto.
 

 

ked tam nikho niet, tak naco tam ta striedava prudovka, tam predsa nie je problem predbehnut kamion alebo pomalsie vozidlo.
 

 

No akurat prave tam je momentalne vo vystavbe 25km usek A5 az po Poysdorf s planovanym otvorenim do konca tohto roka, takze potom uz bude po hranice z ceskom chybat len cca 15km... Takisto A6, co napaja Kitsee na dialnicu do Viedne, nema ziadne zavratne intenzity, napriek tomu nam ju rakusania postavili.

V com by sme si ale mohli zobrat z rakusanov priklad, je moznost obiehat na 2+1 aj v opacnom smere, v prehladnych usekoch totiz mavaju prerusovanu ciaru. Nestane sa tak, ze clovek ide dole kopcom za kamionom 60 a na sirokej rovnej trojprudovej ceste nikto nikde...
 
Hodnoť

tie stvorprudovky a viac prudovky...

...sa nerobia iba pre srandu, kazdy pozera len na rychlost atd...a v prvom rade to je o bezpecnosti, lebo celna nehoda v obojsmerne premavke je 90 + 90 km/h, kde to v jednosmernej prevadzke jednak je mozne naburat jedine do pevnej prekazky a to je 130 km/h alebo mikrospanok, nepozornost a podobne nestastia dokazu zvodidla zmiernit resp. bude sposobena iba mala skoda

taktiez co z toho ked bude cesta 110 km/h ked sa tam niekto bude vliect 80 km/h a potom ho kazdy bude chciet predbehnut a opat vznikaju kolizne situacie...netreba pozerat len na peniaze, lebo peniaze ziaden zivot nevratia...jasne, ze je potrebne stavat rozumne, ale ak by sa nerozkradali miliardy, uz davno mame kopu stvorprudovych ciest
 

 

Pokojne je možné úseky ciest I. triedy v jednoduchom teréne robiť troj alebo štvorpruhové alebo pravidelne zaraďovať úseky na bezpečné predbiehanie.
 

 

Teda mŕtvoly budú aj tak, ale nedá mi: si si vedomý, že pri čelnej zrážke s podobným vozidlom pri 90 km/h musíš absorbovať ani nie polovicu energie v porovnaní s kolmým nárazom do pevnej prekážky v 130 km/h? ;-)
 

 

Akurat ta poopravim, naburat v 130tke do pevnej prekazky je urcite horsie ako dve auta v protismere celne v 90tke.

A po dalsie, ten co ide 80 na 90tke mozno na 110ke pojde 100... A takych je na cestach dost, co jazdia tachometrovych 90 mysliac si, ze su etalonom vzornosti. Kazdopadne zvysenie rychlosti situaciu urcite nezhorsi, niekde to sice asi vela nepomoze ale na vacsine usekov by to pomohlo. A niekde by aj paradoxne mohlo zvysit bezpecnost - ak na usekoch, kde vacsina aut ide aj tak 100-110, ide niekto "predpisovych" tachometrovych 85-90, vznika tak zbytocne prilis velky rychlostny rozdiel a znizuje to plynulost premavky, co teda bezpecnosti rozhodne nepomaha.

Ak by sa teda vytypovali bezpecne useky na zvysenie rychlosti, take kde je siroka rovna cesta, prehladne krizovatky atd..., tak zo zvysenim rychlosti nemam absolutne ziaden problem. V takom Nemecku, Rakusku je mimo obce 100ka, a to aj na cestach druhej triedy, aj na jednickach, ktore su bez krajnic a castokrat uzsie a pokrutenejsie ako jednicky u nas. Navyse, miname tu stamiliony na useky dialnic, aby sme niekde na prejazde usetrili 5 minut, takto by sa dalo vytypovanim niekolko stoviek kilometrov ciest usetrit radovo viac casu a to doslova za par sto eur, co sa minu na nove znacky...
 

Prepáč, ale vysvetli to..

To fakt myslíš, že čelný náraz v 130 do pevnej prekážky je nebezpečnejší ako čelná zrážka dvoch áut a každé v 90 kmh? Napríklad Fabia ide 90 kmh a čelne to vpáli do plne naloženého napr. 20 tonoveho kamiona, ktorý ide tiež 90 kmh...

Mne sa to nezdá tak prosím daj nejaké argumenty...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika