SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

2x som siel tou spodnou trasou Kosice - Bratislava a naozaj netusim, preco som druhy krat do toho vlaku sadal. Tou trasou stale isli tie najstarsie vozne a cestra trala snad 7 hodin ak nie viac.
To uz radsej mohli postavit cyklotrasu BB - BA, viac ludom by to pomohlo :D
 

No vidíš Páve preto je na čase to zmeniť

Tiež mám tú skúsenosť, že na juh dávajú najstaršie vozne.
 

kapitáň Danko

vyrieši!
:)
 
Hodnoť

Kvalita štátnych služieb

pre verejnosť - či komu slúžia štátne služby ?
 

všetko pre nás?!

Je predsa jasné, že naši drahí politici robia všetko pre NÁS. Od stola vedia povedať, aké IC vlaky majú chodiť a kto ich má prevádzkovať, koľko € minieme na wifi a presne vedia, čo bežní cestujúci potrebujú vo vlaku.
 
Hodnoť

 

Neskuocne tendencny clanok. SME by sa malo hanbit. Vsak do BB este stale budu 4 priame rychliky + expres. Na druhej strane, ak chce tento stat nieco spravit s problemami Gemeru a Malohontu (najvyssia nezamestnanost na Slovensku), tak jednoducho odrezat ich od priameho vlakoveho spojenia s BA, ked dialnicne spojenie R2 ZV-KE sa tiez neriesi (lebo pazrava Bystrica tlaci len na R1 BB-RK), bolo to najhorsie co sa mohlo udiat. Takto sa to aspon trocha normalizuje. Fakt som rad, ze Ersek rozmysla aspon trocha normalne, aby sa zabezpecil aspon priblizne rovnomerny rozvoj dopravy na celom Slovensku!!!
 

 

"jednoducho odrezat ich od priameho vlakoveho spojenia s BA" - Ten jeden prestup na hrane vo Zvolene urcite moze za nizku zamestnanost. Iste.

Riesenie s prestupom bude znamenat dokonca predlzenie jazdnej doby pre cestujucich z tohto regionu (nutnost cakat na preprah) a taktiez znizenie celkoveho poctu ludi vo vlakoch medzi strednym Slovenskom a Bratislavou. Realne to budu vyhodene peniaze za zhorsenie dopravy a vyhnanie ludi z vlakov.
 

 

Zrataj si kolko ludi zije pozdlz 160 od ZV na vychod az po KE (mimo ZV a KE) a kolko zije od ZV na BB. Jednoznacne je ich viac na juhu, takze preco by oni mali dostavat horsiu sluzbu nez tych par nenazranych bystricanov? A to uz nehovrim o tom, ze ked kvoli meskaniu nestihnes pripoj zo ZV do BB, tak sa nic nestane (je hromada nahradnych rieseni). Ked ale zmeskas pripoj do Moldavy nad Bodvou, tak si odpisany na 6 hodin.
 

 

Ach boze, dokazeme sa preniest cez tento boj my vs. oni? To neni o tom kto je "lepsi" a kto je "nenazrany", to je o tom, ake dopravne riesenie je lepsie a vo vysledku prinesie atraktivnejsiu verejnu dopravu. Zo vsetkych hladisk vychadza lepsie nosne rameno do BB a k nemu pripoje, nez to rozbijat do X smerov. Ale vsak majte co chcete, ked je niekomu luto ze sa to par rokov riadilo odborne a posuvalo vpred (co maju skvele vysledky, pokial ide o pocet cestujucich) tak budis...
 

 

Ukaz mi jedno take hladisko. BB je proste slepa vetva na, na ktoru sa prakticky nic nepripaja. Na 160ku nadvazuje hromada takych vetiev ako je smer na Brezno (jediny pripoj z BB), a to od Kosic az po Lucenec. Cize je jasne, ze normalna nosna musi byt 160ka.
 

 

Ano, nosna vetva s premavkou raz za styri hodiny. To dava bohovsky zmysel :)
 

 

Perspektiva 160ky je ovela vacsia:
- vacsina trati, co sa poskrtali pred zavedenim gratis cestovania, boli odbocky z nej. Cize ked sa dnes obnovia, preziju, a naplnia viac aj 160ku.
- do tejto trate sa vobec nic neinvestovalo uz aspon 25 rokov (BB sa elektrifikovala). Ked sa elektrifikuje resp. poriadne zlepsia jej parametre (a ked sa nasadia slusne vlaky), urcite to bude vyrazne lepsie.
- ZSSK ma ambiciu zrychlit ju do 2030 na 160kmh https://www.youtube.com/watch?... . Ked sa toto stane, a ked sa dorobi BA-NZ-Sturovo na 200kmh, tak sa juhom moze jazdit KE-BA rychlejsie nez severom.
 

 

no vidis. snazis sa byt akoze nad vecou, tak posobi tvoje debata, ale na koniec debaty, kde koncis lebo nemas protiargument, tak ironizujes, ze raz za 4 hodiny. vsak z toho ako si napeneny, tak keby sa to vratilo do povodneho stavu, ze raz 2 hodiny priamy spoj ba-zv-ke, tak ta slak trafi.

rxd ti to pekne vysvetlil. vzdialenost medzi bb-zv minimalna, pocet naviazanych cestujucich ovela mensi ako na trase ke-zv.

bb-zv, to je presne to iste ako po-kysak. a kolko rychlikov ide priamo z presova do bratislavy? kazde 4 hodiny ako pojde z bb do ba? z presova ide jeden priamy vlak za den!
 

 

Tak pardon, ale ked chces tvrdit ze na BB-ZV je frekvencia na dvojhodinovy takt, tak potom fakt neviem o com sa chceme bavit, lebo mam pocit ze si uplne mimo realitu.
 

kazde 2 hodiny ba-zv-ke?

to si robis srandu...
co budu vo Zvolene a Kosiciach robit s tolkym bratislavskym vzduchom?
 

Pohľad na mapu hovorí jasne

Vlakové ale aj diaľničné spojenie BA -KE cez Zvolen je najlogickejším riešením rozvoja juhu Slovenska. Namiesto toho má prioritu (mnohonásobne drahšia) severná trasa, až sa natískajú otázky prečo. Akoby cieľom bolo prepojenie s Tatrami (vysokými ale aj nízkymi, čomu by nasvedčovala apendix BB). Rozvoj Gemeru a rychle spojenie s Košicami a východom je zdá sa druhoradé.
 

Len o vlaku

Čo sa týka diaľnic a ciest máš jednoznačne pravdu , iné je to však pri vlakoch,trasa od Zvolena po Košice je zastaralá a na mnohých miestach je len jednokoľajová, chýba elektrifikácia a aj jej technické riešenie je pre modernú a rýchlu železničnú dopravu nevyhovujúce. Ak by mala byť modernou železnicou vyžadovalo by si to investície na ktoré štát nemá a Brusel nedá. Aj využívanie vlakov na tejto trase bolo minimálne ,dôvod je ten že do Bratislavy , bolo praktickejšie a rýchlejšie cestovať buď až do cieľa autobusom ,alebo aspoň prestúpiť na vlak vo Zvolene odkiaľ je už trať vyhovujúcejších parametrov a teda človek sa do cieľa dostal rýchlejšie. Hlasy za zmenu sa objavili až po tom keď Fico zaviedol vlaky zadarmo a tak počet ľudí , najmä mladých ,stúpol a tak sa oprávnene dožadujú aby zavedenie cesty zadarmo mohli aj využívať. Vonkoncom teda nejde o rozvoj Gemera či iných oblastí. Netreba zabúdať ani na historické súvislosti a to že ešte za Uhorska tieto oblasti neboli v centre záujmu Budapešti ,že za druhej svetovej vojny to bola súčasť Maďarska a vtedy bola úplne na okraji záujmu , ako to bolo zo železnicou za socíku je jasné ,viacmenej sa využívalo to čo sa historicky vybudovalo ešte za Uhorska a čiastočne aj za prvej Československej republiky .
 

vo svete je bezne

ze sa vlak rozdeli na polovicu - niektore vagony pokracuju jednym smerom, ine druhym, pripadne sa este nejake pripoja ak treba. s tym si zssk predsa poradi aj bez ministrovych rad.
 

 

Presne tak. Tiez ma to napadlo ...
 

 

Priame vozne by boli istym riesenim (vsak to tak tusim aj chvilu fungovalo), ale znamenali by dlhsiu jazdnu dobu - aj do Bystrice, aj do Lucenca.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika