SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Érsek pustil drahú diaľnicu, Prešov dostane obchvat (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

***** SME

...konecne uz nenalepkujte a neklamte! to nie je objechvat Presova ale je to dialnica D1...to ze to bude vyuzite ako obchvat Presova je pravda, ved chvalabohu bude mat Presov konecne prvych obchvat v historii...
 

40tis euro za meter

jak zadarmo
 

Alebo

400 € za centimeter :-)
 

Keby keby keby

Keby na to roky nejekaslali tak ta cena mohla byt uplne ina. Ako dodavatel by som robil presne to iste. Sedel so zalozenymi rukami, vyhovaral sa ake je to tazke, citil by som so zakaznikom, pocuval jeho prosby a kliatby smerom k nepriazni osudu a nechaval situaciu vyhnyt az do extremu ked by zakaznik bol nuteny vziat aj akekolvek drahe riesenie. Kazdy den nicnerobenia totiz znizuje vahu ceny v prospech ostatnych kriterii napr. ochoty obyvatelov znasat tuto situaciu... :)
 

Presne...

Úsek Lietavská Lúčka-Dubná Skala, kde sa nachádza 7,5 km tunel Višňové, 7 mostov a 2 križovatky a má 13,5 km chcela Skanska postaviť za 338,3 mil eur

Keďže tender bol vyhlásený za Figeľa, ale vyhodnocoval sa až za Počiatka a Skansku chceli za každú cenu vylúčiť a nešlo to tak jednoducho, tak s ňou vylúčili s pomocou rozhodnutia NS aj Doprastav. Ten dal ponuku 382,83 mil eur.

Takže nakoniec dostalo zákazku konzorciu Salini Impregilo a Dúha s ponukou 409,8 mil eur, teda 30,4 mil eur za km.
V prípade Skansky by to bolo 25,1 mil/km

Pripomínam, že stavebný tunel je v prípade diľničných stavieb všeobecne najdrahšou časťou stavby.

No evidentne ten finančný je ešte drahší...
 

 

Hentakú dialnicnu križovatku idú postaviť na vstupe do PO:

https://www.asb.sk/fotogalerie...

Pripájať sa bude na:

- Cestu do margecian: 5 aut/hod
- Starú cestu na spiš, obhospodarujúcu 10 dedín so 40% ekonomicky inaktívneho rómskeho obyvateľstva
- a táto "križovatka bude pompézne zakončená prípojkou na neexistujúcu R4, ktorá podľa prepočtov bude stáť viac ako 500 mil eur, takže jej realizácia? Asi tak o 10 rokov....

Jediná križovatka, ktorá má 4 prípojky je triblavina a v nej sú pripájajúce pruhy s 50 km/h, avšak podľa všetkého pri prešove musia autá odchádzať z dialnice 100vkou.,

A teraz sa poďme baviť o betónových podkladoch a ostatných faktoroch tejto zlodejiny.

Špeciálne sa teším na obhajobu prešovských "pravičiarov", ktorí inde vidia rozkrádanie, avšak teraz je to všetko "košér".
 

 

Suhlas. V pripade R4 je aj tych 10rokov je malo. O tom, ze ked druhemu stavaju tak je zle, ale ked mne tak to moze stat lubovolne vela, je taka typicka malomiestianska vlastnost. Vidime to v plnej krase.
 

zlava 15,2 milióna eur zo 356 miliónov

Uzasne. Velkoryse. A ked vidim Metrostav, asi ajviem preco.
 
Hodnoť

Dialnica D1 – Prešov

 

Konecne si rodeni bratislavcania vydychnu od vychodniarov, na ktorych tak radi nadavaju, ze sa im napratali do mesta a otravuju ich pohodlie..Ak bude dialnica na vychode dokoncena, tak aj viac investorov pride na vychod a tym padom vychodniari nebudu musiet pracovat na zapadnom slovensku a najma v bratislave.. A inak.. s tym nazvom - ze OBCHVAT -to je fakt totalna účelovka... je to usek dialnice... planovaný uz desiatky rokov...usek dilanice, usek dialnice, usek dialnice... uuuuusek dialniceeeeeeeee....
 

Urcite

velmi by som tomu s tymi investormi neveril, pretoze dialnica nie je jediny dovod. a mam obavu, ze nie je ani ten najdolezitejsi.
 

.

ved prave, Bystrica by vedela vypravat o tom kolko desattisic pracovnych miest tam bolo otvorenych kvoli dialnici :) Irony off...
 
Hodnoť

 

Uverím až uverím bagre.
 

 

pri kosiciach uz su, okrem toho nestaci ti na zaciatok 60tka pri konci dialnice ?
 

.

uvidim az uvidim dialnicu :)
 
Hodnoť

 

Neviem či dobre počítam na staré peniaze, ale vyšlo aj vám že kilometer diaľnice vyjde na 1,26 miliardy korún? :D
 

 

Km dialnice pri Presove vyjde na 42 milinov EUR. Chorvati stavaju za 8 million a to maju mnoho tulelov. Nemci za 12 milionov. Len slovensky zlodejy potrebu 300 % zakazky do vacku.
 

 

Za Fígeľa sme mali tiež úseky za 8 až 10 mil. za km, ale to boli "bakelitové". Mnohé už sú postavené a bakelit nevidím.... ani "alobal".
 

 

Figela vseobecne nemam rad, ale ako minister dopravy bol v pohode, a potlacil na ceny poriadne. A to bol vo funkcii iba rok a pol.
 

 

Figel tým, že zrušil PPP projekty, ušetril slovenským daňovým poplatníkom miliardy EUR, ktoré chcel hranol rozdrdať. To je holý doložitelný fakt.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika