SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Automobilky opäť prekročili miliónovú hranicu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Slovensko

To napíšte kolko rokov treba sporit na auto a kolko zisku ide von nie kolko sa vyrobilo
 

 

Presne tak!
Slovak robi za cenu davky pre migranta!
 

No napriklad taka

Kia Motors Slovakia za rok 2014 zaplatila na daniach 83,452,000.00 €. Dosahovanie zisku je jeden z cielov fungovania podnikania, cize je uplne normalne ze si ho majitel po zaplateni dane vyberie. Urcite by bolo lepsie, pokial zlozenie Slovenskeho priemyslu / ekonomiky bolo viac diverzifikovane, ale mozeme byt radi ze tie automobilky tu mame.
 

to sa tesim, ale stale

tu nebudu ludia pracujuci v automobilkach plateni tak, ako v Rakusku. Tak, ako Rakusania maju nizsie platy v porovnani s Nemcami tak isto my nebudeme zarabat rovnako, ako Rakusania. Naviac rozdieli v platoch su aj v ramci regionov u nas takze sa netreba pozerat za hranice. Po otvoreni LRD bude tlak na zvysenie miezd a nemyslim si ze Rumuni sa budu trhat, aby u nas mohli pracovat. Stale si myslim, ze mzdy treba nechat na kapitalizmus a stat by nemal do toho vstupovat. Na druhej strane stale vidiet, ze na kapitalizmus sme este nevyzreli, 40 rokov v komunizme urobilo skody, ktore budeme pocitovat este dlho a myslenie, ako pred rokom 1989 ma mnoho z nas v genoch.
Jednoducho nezna ravolucia bola az velmi nezna k ludom co boli vtedy pri moci.
 

Tvoja posledna veta...

...osobne so zastaval nazor, ze to bola nieco ako konspiracia casti ludi, ktori boli pri moci pred rokom 89. To uz neboli traktoristi z 50-rokov, ale dobre vzdelani a casto scestovali ludia. Muselo im byt jasne, ze komunizmus a ZSSR pada ako domino, lenze dnes uz na konspiraciu neverim. Proste bez ohladu ci je komunizmu, kapitalizmus, alebo nejaku vojensku diktaturu vzdy mas v cele statu, alebo v silovych strukturach podobnu strukturu ludi, ktora je velmi flexibilna a schopna sa prisposobyt.

Ja len nechapem, preco sa casto stretavam s nazorom, ze je nespravodlive, ze ludia na Slovensku zarabaju daleko menej ako nemci, rakusania. Samozrejme asi malo ludi bolo na Ukrajine a asi nikoho netrapi kolko zarabaju ludia tam, alebo aky je plat v Kongu. Bohuzial momentalne Slovensko moze ponuknut len lacnu pracovnu silu a nizke danove zatazenie. Nemame tu infrastrukturu aby sme boli high-tech ekonomika, turisticky raj, alebo ekonomicke srdce Europy. Lenze casom sa to moze zmenit, ale bute to evolucia nie revolucia.
 

 

Zisk sa v automobilovom priemysle realizuje na strane vývoja a výskumu a na trhu.

Pre výrobu ostáva zhruba jedno percento.

Ešte aj KIA má vývoj v Nemecku - preto je úspešná.

Proste SR nemá nehmotné aktíva.

Škodovka si podržala vlastný výskum a vývoj a Kabáňov design je vysoko atraktívny - Slovák realizujúci sa v Česku .

V korupčnom prostredí nie je šanca vytvoriť vlastné nehmotné aktíva - súťaž na trhu je likvidovaná cez korupciu.
 

 

Koľko rokov by bolo treba sporiť na auto, keby tu tie automobilky neboli? Ja si pamätám také časy, keď som zarábal tritisíc korún mesačne a favorit stál 80 tisíc.
 

 

Dnes zarabas mozno 750 e a octavia stoji 20k eur. Pomer je rovnaky
 

 

Po prvé, nezarábam 750 eur, po druhé, môžem si vybrať medzi Fabiou, Octaviou alebo hoci aj Mercedesom, a po tretie, vtedy som stál na ten Favorit dlho pred Mototechnou a museli sme si zorganizovať vlastný poradovník, aby sme sa k tým pár kusom vôbec dostali.
Nie, porovnávať sa to vôbec nedá, pomer nie je rovnaký.
 

pri všetkej úcte ...

1) ak chceš kúpiť auto porovnateľné s mb-čkou alebo 105-kou, prípadne 120-tkou, v pomere k ostatním autám, tak také hádam ani dnes na trhu nenajdeš ... Aj tá "smiešna" fabia je v porovnaní s konkurenciou rácovo lepšia, jako boli tie tri horemenované ... A tá smiešna fabia v žákladnom vybavení stojí okolo 10000 euro ... Tie autá neboli pod 50000 ...

2) vtedy, keď sa kupovali tie typy áut, bola priemerná mzda hlboko pod 2500 (neviem, prečo sa snažíte porovnávať priemerný čistý plat súčasnosti s viac jako hrubým platom vtedajších čias ... Ja jako samostatný analytik v železiarňach (teda platy boli o triedu vyššie jako inde) som nezarábal 2400 v čistom mesačne ... - to bolo v polovici 80-tych rokov, keď prišli na trh s favoritom, jako-tak konkurencieschopným ...

Takže, aj keď sa to nezdá, simple má úplnú pravdu, porovnávaš neporovnateľné, a pomer vychádza minimálne 2x v prospěch súčasníkov ...

Možno budeš namietať, že papalášske platy, softvéristické a podobne teraz ... Nuž, vtedy boli robotnícke - s lopatou si zarobil aj 7000 v čistom, ale nie inžinier, konštruktér, softvérista ... Nuž, teraz sa to převrátilo a menej sa preslopajú peniaze ... Čo už ...
 

 

panovi nad gratulujem, že nezaraba 750 E v čistom a može si vyberat medzi Mercedesom a Octaviou. Podla tohoto http://www.zakomunistu.cz/ je auto skutočne 2x lacnejšie ak za ekvivalent fiatu povazujeme fabiu. Ak by sme povazovali Octaviu tak je to na rovnako. Mojim úmyslom nebolo povedat, že minuly rezim bol super len mi to prislo zaujimave porovnanie.
 
Hodnoť

 

A podme vsetci plakat nad nasim smutnym osudom montaznikov na linke. Ved nebyt automobiliek, mohli by vsetci Slovaci pracovat v zakladnom vyskume. Buuuuu..
 

planner

Nie poďme všetci s úsmevom do týchto superfabrík pracovať. A keď nám dajú ešte aj najesť to sa budeme mať! Čo tam potom že tieto automobilky za naše dotácie zamestnávajú srbov,rumunov, maďarov. Hlavné je že je to lacno vyrobené a draho predané. O pracovných podmienkach na linkách je tebe asi škoda hovoriť. Fluktuácia hovorí za všetko.
 

 

Núti snáď niekoho niekto v tých fabrikách pracovať? Núti niekto teba? Je aká-taká sloboda, kto bráni Slovákom vybudovať prosperujúcu firmu, v ktorej budú dávať svojim zamestnancom také platy, aby si mohli autíčko kúpiť hoci aj za pol roka?

Napíšem ti, kto im bráni - voliči odpadu z koalície a iných zlodejov, ktorí robia na Slovensku podmienky na podnikanie takmer neznesiteľné.

Ešte zopár vecí - tie automobilky zamestnávajú tisíce ľudí. Tisíce ľudí tak nemusí byť na podpore, nemusí ich živiť štát a tisíce ľudí spoločne so svojimi rodinami podporujú svojimi nákupmi a platbami za služby ďalšie tisíce iných obyvateľov. Majú peniaza vďaka týmto zamestnávateľom, míňajú ich. Automobilky okrem toho platia dane. A dotiahli subdodávateľov, ktorí taktiež zamestnali ďalšie tisíce ľudí.

Ale takí ako ty budú neustále rumádzgať nad tým, aké je to všetko zlé, akí sú to všetko protislovenskí nepriatelia. Tí zamestnaní Rumuni, Maďari a Srbi u nás taktiež míňajú peniaze a podporujú obchod. Alebo si hádam myslí, že žijú zo vzduchu?

Nechceš tam pracovať? Nepracuj. Ostatných, ktorí tam pracovať chcú, nechaj na pokoji. Veď tebe to môže byť aj tak jedno - lepšie podporovať zo štátnych peňazí toto, ako nejakého Bašternáka, Širokého alebo iných odkun desov.
 

 

Uz si na takej linke niekedy bol? Lebo podla mna je to rozhodne lepsie miesto na pracu ako niekde na stavbe v Rakusku.
A co sa tyka tych Srbov a podobne, myslis si, ze im nejako vyhovuje zamestnavat tych ludi? Maju nLenze v napr. v okoli Bratislavi je uz problem najst pouzitelnych ludi.
Dalsi problem je, ze mnohi pracuju nie ako kmenovi zamestnanci ale cez agentury. A casto ani nechcu do kmenoveho stavu, lebo maju exekucie a vyhovuje im brat minimalnu mzdu a zvysok bokom na ruku. Tolko k tym mizernym mzdam.
 

:-)

Chlapci moji tie automobilky nech vrátia investičné stimuly a potom nech si dovážajú aj polovicu Bangladéšu a najlepšie priamo k vám domov. Taktiež pracovné podmienky sú v automobilkách pekne naprd. Tož zase slovenský manažment napchatý v prdeliach zahraničných vlastníkov. Áno na linke som chvíľu pracoval a stačilo. Takú ,,prácu" si može slovenský vlezdoprdelecký manažment schovať za klobúk.
 

 

A aku praci by si sudruh predstavoval pre ludi so strednou skolou bez maturity?
 

karman, si bývalý karmičkár?

viacerí ti napísali, že trepeš dve na tri ...

Ja ich len toľko doplním - ak sem príde niekto robiť zo zahraničia, vôbec to nie je pre neho milosrdenství. Musí sa vzdať domova, nie je s rodinou, tu na neho pozerajú len nenávistne (vlastne tam, lebo toto píšem z prahy a viem o čom píšem)

Na druhej strane, firmy, ktoré takýchto ľudí zamestnávajú, odvádzajú nemalé dane a odvody. Títo ľudia sú ich zanedbatelnými užívateľmi. Niekedy po rokoch budú poberať penziu, ale zdravotníctvo ich bude riešiť v domovskej krajine, invalidný dôchodok tiež skoro nebudú brať ... No a dane? Z tých vlastne nevyčerpají nič ...

Teda možno povedať, že títo ľudia, pracujúci zo zahraničia, sú najefektívnejšou pracovnou silou pre tento štát ... Naopak, najneefektívnejšou pracovnou silou sú naši emigranti ... Aj keď niektorí donesú aké - také peniaze a tu ich minú, neskôr penziu ...

Proste, ak štát robí takú politiku ako robí, je sprostý ... Vyháňať vlastných, neprijímať prácechtivých zo zahraničia ...
 

:-)

Nie, nie som karmičkár. Na to všetko ti poviem len toľko. Pozri koľko státisícov slovákov zdrhlo do zahraničia za lepším platom a životnou úrovňou. Ja som kvôli rodičom nemohol, aspoň moja sestra je vonku a dúfam že aj moje deti odtiaľto vypadnú. A ty aj s chlapcami hore možte pre týchto úžasných slovenských vlezdoprdeleckých manažérov robiť aj do smrti. A mínuskujte ďalej. :-) Je fajn ***** kindermanažérov. :-)
 

nehneval sa, ale

jasne som ti napísal, že píšem z prahy ... Takže po lopate, pracujem v prahe ...

Moje 4 deti pracujú mimo republiky, dve v čachách, jedno v holandsku, jedno v anglicku ...
Ostsatným deťom radím, aby šli tiež preč ... Je mi to síce ľúto, ale robím to tak ...

Ale napriek tomu alebo práve preto platí to, čo som napísal ...

Ja som ti ani nepluskoval, ani nemínuskoval ... Že nie si karmičkár, to je pre teba dobrý bod ... Karmičkár tu bol istým druhom etalón - mierka, čo by sa nemalo podliezť , dávno som ho tu už nevidel ...
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika