dobové fotografia. Ale nie preto sem píšem. Ale preto,že chcem poukázať aj na to ako sa o cestujúcich "starali" za socializmu. Vnútro vagóna na obrázku č.4 - takými vagónmi nás ako vojakov prepravovali v roku 1970 keď sme šli na tankovú strelnicu na Doupov. A foto č.7 - ukazuje ako sa "postarali" o cvičencov idúcich cvičiť na Spartakiádu do Prahy. V takých vagónoch sa v lepšom prípade prepravovalo obilie v horšom dobytok................. Bez ďalšieho komentára................
čo tak sa pozrieť ako sa cestuje vo vyspelom svete a potom skúsiť porovnávať či necestujeme "až tak zle"? dovolim si tvrdiť že cestujeme fakt zle. Cesta vlakom Praha - Bratislava: na CZ / SK hraniciach sa vypina kurenie (klimatizacia, podla obdobia), namiesto sprievodcov s aspon slabou anglictinou / nemcinou nastupia sellaci v uniforme bez akejkolvek jazykovej vybavy, trat zrazu zacne hrkat. a po prestupe v bratislave do hrkajucich a vrzgajiucich starych vyradenych ficovych vlakov "zadarmo" to nie je ziadne cestovanie, uz len cisty technicky presun.
svet. Som východňar pracujúci v Bratislave, takže železnicou na slovensku som sa nacestoval dosť. Hlavne IC vlakmi. V zahraničí som zatiaľ cestoval železnicou len raz a to v španielsku z Madridu do Ovieda. Rozdiel v kultúre cestovania žiadny. Len ten lístok v španielsku bol pri porovnateľne dlhej ceste dvojnásobne drahší. Tiež v jedálenskom vozni sa okrem šunkových toustíkov nedalo objednať žiadne iné jedlo. Káva 2 eurá, tretinkové pivo skoro 5 eur. IC o poznanie lacnejšie. Pomer kvalita cestovania - cena, víťazstvo pre slovenské železnice.
To by chcelo sa ozvať, nech osobák ide tak 5 minút po rýchliku. Samosprávy sa tiež môžu ozvať alebo zbierať návrhy a potom sa to posunúť ďalej, či je možné upraviť odchod vlaku.
aku anglictinu by si bol schopny za 500 v cistom poskytnut ty? ake vozne by si nakupil za tie par eurove listky ty?
az budu mat na slovensku ucitelky tolko co na zapade, tak budu vediet aj bezni ludia jazyky ako na zapade a az bude stat listok na vlak tolko co v nemecku a firmy sa nebudu vyhybat daniam ako v nemecku, tak budeme mat aj sprievodcov ani v nemecku.
Aj ja si pamatam,ze nam zmrzla voda na podlahe cestou z Prahy do Bratislavy,otrasne fajciarske kupe,ale aj kopec srandy,presun v lozkvych vlakoch na dovolenku .to bolo davno.Posledne roky rada pouzivam vlakovu formu cestovania,naozaj si nestazujem.cena liskov v zahranici ,kde je kvalita lepsia je ovela vyzsia a kvalita je velakrat len v ustretovosti personalu.
ja na stare kupecka spominam s laskou... tak pohodlne sedadla niesu nikde. a kupecka mi tiez vyhovuju viac ako vsetko za sebou. trocha umyt, odhlucnit a nechcem ine :D
Jediné čo stojí za pozretie sú fotografie a to najmä tie historické. Neviem však prečo sa mám vytešovať z toho že môj dedo nemal ústredné kúrenie a ja ho mám ,že dedo mal na dvore latrínu ja mám splachovací záchod, podobne ako sa mi nechce vytešovať z toho že ešte nie tak dávno sme sa vozili v drevených vagónoch kde sprievodným javom bol smrad s olejovej podlahy či vyfajčených cigariet a dnes sa vozím v relatívne moderných vlakoch ,vozím aj keď treba dodať že niekde sa to stáva minulosťou. Z tratí sa nám ,aspoň na tej hlavnej ,stratí RegioJet čo nám aspoň ukázal ako by malo vyzerať 21 storočie a tým samozrejme zvýšil aj naše nároky, že s tratí sa nám strácajú už zavedené moderné súpravy osobných vlakov,ako napríklad z Bratislavy do Nového mesta nad Váhom či z Leopoldova do Nitry a nahrádzajú ich starými vagónmi čo vyraďovali ešte za socíku. Aký zmysel má teda tento článok ,autori nám chcú povedať buďte radi že máte čo máte ,ale my sme si zvykli na to že to ide aj lepšie a návrat k horšiemu,aj keď je to lepšie ako to čo bolo pred50 rokmi,nám nevonia a nechceme ho ,je to nenormálne ,alebo je to prirodzená reakcia nás čo chceme aby tu to 21. storočie zostalo natrvalo ba čo viac aby aj v cestovaní šiel vývoj dopredu a nie dozadu ako sa to často deje na našich tratiach.
Podľa popiskov k fotografiám boli v prvej triede iba drevené prične a v tretej veľkolepý luxus. Je to len tuposť redaktora SME, alebo sa označovanie niekedy po vojne zmenilo a prvá trieda začala byť luxusnou, zatiaľ čo tretia lacnou?
Išiel som historickým vozňom v rámci predvádzacej jazdy - anatomicky tvarované drevené lavice, samá mechanika, dýchalo to históriou. Keď som neskôr nastúpil do starého vozňa mimoriadneho spoja železníc, prišlo mi od smradu takmer nevoľno.
Tak sú to pekné
Bez ďalšieho komentára................