SME
Pondelok, 26. október, 2020 | Meniny má DemeterKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

RegioJet už nebude jazdiť medzi Bratislavou a Košicami, viní za to aj Danka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

hlavna vec

ze to IC zastavuje v malom pocte zastavok, takze mesta ako TN.LM,SNV a pod budu odteraz odkazane na rychliky,Dankova jesitnost nepustia, hlavne ze si svoj zadok vyvaza statnou limuzinou nie za svoje
 

 

tu nie je ani tak problem Dankova jesitnost, ale neschopnost Jancuru podnikat v konkurencnom prostredi.. tak nech tahne
 

Danko to zhorsil

pred rokom este IC zastavovala aj v TN,VR,RK,LM aj v SNV, po novom odide tymto mestam Regiojet a IC ZSSK nedalo tymto mestam naspat statie ako pred rokom
 

 

To tvoja predstava konkurencneho prostredia su vlaky zadarmo?? To mas co za optiku?
 

 

Optiku si vycisti ty. IC nie su zadarmo a funguju bez dotacii.
Keby Jancurovi vadili vlaky zadarmo (tj. rychliky), tak sa zbali uz davno. A on sa bali akurat po prichode komercnych IC, ktore su stale drahsie ako RJ. Nieco tu teda nehraje.
Mna to sice tiez netesi, ale co sa da robit. Snad sa dockame noveho prepravcu, a tym myslim prepravcu, nie ufnukanca v kuse sa vyhrazajuceho v mediach, v ktoreho vlakoch negunguje polovica haj zlov a v ktorych je v lete na skapanie.
 

 

IC vlaky funguju bez dotacii? Ved uz v clanku pisu ake mali straty za rok 2015... A tie straty kto myslis ze doplati? Stat = dotacie. Vidim ze Ti to moc nemysli...
 

 

20 rokov boli IC v strate . Kto tie štátne straty platil , keď boli podľa teba bez dotácií . Ani jeden rok v zisku .
 

Mal by odist aj z...

Jancura by mal odist aj zo spojov ako je zilina a BB. Tam su ti najvacsi dankovoli a kotlebovolici. Nech si uziju tie statne vlaky satármo!

KURNIA, ale kto bude stale platit tym statnym vytunelovanym zelezniciam!?!?!

Ti, co po cely rok nevyuziju zeleznice by mali dostat nizsie dane a to podla toho kolko rokov necestovali vlakom. Ja som volakom necestoval tak 30 rokov!, tak preco to mam platit? Lebo politicka korupcia, lebo vecny tulen vsetkych politickych stran?!
 

 

Podla mna ani ti ktori vlakom cestuju, nie zadarmo, si z tych penazi ktore sa z dani do zeleznic vrazaju neuziju. Minule som isiel Brno - Banska Bystrica. Cesta vlakom so ZSSK (a CD) ma vysla na 36 eur bez miestenky 2. trieda, a to som musel prestupovat v BA. Vlak som volil preto ze som potreboval konkretny cas a vtedy akurat isiel vlak, na peniaze som nehladel vobec.
Priamy autobus (z vlastnej skusenosi velmi casteho cestovania po tejto trase viem ze na tejto linke su velmi komfortne busy, ziadne stare rozhegane lebo tam je velka konkurencia a ludia vyberaju aj podla tohto) stoji cca 7 - 15 eur podla toho ktory dopravca a ako atraktivny den/cas. Samozrejme rozumiem tomu ze vlak ma naklady na pasaziera asi vyssie ako bus. Komfort je tam vyssi dany uz len tym ze je to vlak a nie bus (aj ked ten prestup komfort cestovania konkretne v tomto pripade znizuje), ale ten rozdiel v cene je obrovsky (2,4x - 5x, to sa mi zda az prehnane). Preto neviem kde koncia peniaze ktorymi sa to dotuje, teda ktorymi sa vykryva strata, alebo to radsej ani nechcem vediet, lebo tieto vlaky chodia plne a su poriadne drahe.
 

Brno-BB za 36€?

Bežná cena je asi 650 Kč, opačne 18€ a to máš ešte BB-BA miestenku v cene.
 

 

Mozno preto to bolo za 36 ze som to kupoval na stanici tesne pred odchodom vlaku, nie cez internet (pozrel som to teraz a s miestenkami na celej ceste, tak ako som pocital pri buse je to za 690 Kc - 25,50€, tak ze ste mali pravdu). Ale dobre, beriem a ospravedlnujem sa, listok na autobus som tiez bral do uvahy kupeny cez internet, inak som este nikdy nekupoval a priamo pred odchodom by bol asi tiez drahsi, tak ze beriem spat.

Kazdopadne tych 25,50€ sa mi stale zda poriadne vela vzhladom na to ze bus stoji 7 - 15€. Chcel som len poukazat na to ze aj ked sa zeleznice platia okrem cestovneho aj z dani, cestovne je stale ovela vyssie aj na takto vytazenej trase (konkretne na tejto trase 1,7x - 3,6x) ako pri autobuse platenom vyhradne z cestovneho, tak ze platiaci cestujuci si tie peniaze stale neuzije, ale sa zrejme stratia niekde "cestou" - bud neefektivita alebo...

Kazdopadne dakujem za upozornenie na tu cenu.
 

vlak je omnoho "lacnejsi" ako

ktorykolvek iny dopravny prostriedok. Mozete sa hadat kolko chcete. Draha je uz vybudovana, a aj ked nieje tak je lacnejsia ako cesta. Vlak je pohanany elektrinou ktoru si stat sam dokaze vyrobit za par centov... je to ekologicke, efektivne... to ze je nieco v strate nemusi znamenat ze sa to neoplati... Mozno niekto objednava predrazene sluzby od efektivneho podnikatela a tuneluje zeleznice ... mozno nakupuje predrazenu elektrinu cez distribucne siete ktore patria podnikatelovy ktory sa natom nabaluje... ale nieje tento model co sme chceli v 89tom ? Len nasere ked sa nam po rozkradnuti statneho majetku neuslo ... tak sa teraz stazujeme na komunistov vo vlade.
 

 

No neviem neviem, kazdopadne by bolo zaujimave vidiet nejake porovnanie vsetkych nakladov, ci su na vlak vazne mensie ako na bus ale pri buse tlaci ceny dolu len konkurencia. Spominas ze zeleznicna draha je lacnejsia ako cesta, ale cestu zase zdiela podstatne viac uzivatelov (busy, auta, kamiony, mhd, taxi, bicykle, dedinsku cestu aj chodci etc.), tak ze ju aj viac uzivatelov plati, kdezto zeleznicu poouzivaju vyhradne osobne a nakladne vlaky vsetkych spolocnosti, nikto iny. To iste sa tyka aj udrzby drahy/cesty, tak ze by bolo zaujimave vypocitat kolko to vyjde na jedneho pasaziera.

Elektrina vzdy uplne ekologicka nie je, nie je vzdy z jadrovej, vodnej alebo inej ekologickej elektrarne, velka case elektriny sa vyrobi v tepelnej z uhlia a tam neviem ci je ekologickejsie to alebo nafta pre bus. Tiez nie vsetky zeleznice su s elektrinou, niekde jazdia aj naftove lokomotivy, a tiez niektore busy su pohanane uplne ekologickym zemnym plynom (0g emisii) - ale to neviem ci aj dialkove alebo to su len mestske. Tiez by bolo zaujimave vidiet porovnanie emisii na pasaziera, ale aj s emisiami v elektrarni samozrejme (ak si problem odsunul, neznamena ze si ho vyriesil). V ekologii maju ale vlaky plus v tom ze taka lokomotiva a vozne sa pouzivaju podstatne dlhsie ako bus, kludne aj 45 rokov s rekonstrukciami, bus tak 15 maximalne, tak ze v tomto konkretne mas pravdu.

Ale vratme sa k cene o ktorej to primarne bolo. Tiez co sa tyka toho ze "si dokazeme (ako stat) nieco vyrobit", neznamena ze je to lacnejsie ako kupit alternativu a pouzit tu (v tomto pripade vyroba elektriny vs. nakup ropy/plynu), kludne mozes mat pri tej vyrobe este vyssie naklady ako pri nakupe, samozrejme zase vypocitane na prepraveneho pasaziera.

Dalsia vec co si vobec nespomenul je cena takeho samotneho vlaku a autobusu, bolo by zaujimave vidiet ci vlak (cena za jedno miesto v nom) je drahsi ako autobus aj ked sa pouziva dlhsie (tak ze ked pocitame jeden vlak vs. X busov ktore maju dokopy tolko miest ako ten vlak a to este nejakych 3-4x alebo kolko s tym ze maju mensiu zivotnost), tiez treba vypocitat.

Tiez si nespomenul naklady na zamestnancov, neviem kolko zamestnancov ma vlak vs. bus na prepravenie X pasazierov na Y km, nie len ti v buse/vlaku samozrejme. Neviem kto ma viac a kto menej a za ake naklady, to by bolo tiez dobre zistit.

Myslim ze som zahrnul vsetko - cesta/draha, vozidla, PHM/elektrina, zamestnanci. Uprimne neviem ci vychadza cenovo lepsie vlak alebo bus.

Tak ze az toto vsetko zistis, potom mozes tvrdit ze ten alebo ten je drahsi, co sa tyka nakladov. Ja ako pasazier viem ze co sa tyka ceny pre mna, je lacnejsi bus a drahsi vlak, a to podstatne, o to o co je drahsie cestovne + o peniaze z dani ktorymi sa vlaky financuju tiez co u busov nie je, tam sa jedna vyhradne o cenu cestovneho. A o tom som pisal, z pohladu pasaziera.
 

len jeden prikad ti uvediem

z praxe - dopravne kamionove spolocnosti dokazali znizit cenu o viac ako 50 % tym ze nalozili kamiony na vlaky. Tie co to nerobia nedokazu konkurovat.. vsetko co pises ma svoju hlavu a patu ... ale ked za km vo vlaku zaplatis 0,02 euro a za km v kamione 1,2 euro tak naco chces robit analyzu ??? naco stracat cas?
 

 

Myslim ze sme sa bavili o osobnej doprave, nie o nakladnej, ktorej parametre su vyrazne odlisne. To co je lacne pre nakladnu dopravu moze byt kludne drahe pre osobnu. Napriklad uz len z toho hladiska ze tovar vacsinou presuvas z bodu A do bodu B cely vlak (napriklad zeleznu rudu do zeleziarni) - nalozis v mieste A a vylozis v mieste B, nikde nezastavujes, vo vlaku ti staci v jednom momente jeden rusnovodic na cely dlhansky vlak pohanany aj tromi lokomotivami vs. kolko takych kamionov, a teda aj vodicov potrebujes na tolko isto tovaru? Tak ze to verim ze tu je vlak podstatne lacnejsi.
Aky to ale ma suvis s osobnou dopravou, kde potrebujes flexibilitu? Nie dva odchody za tyzden alebo kolko ako pri tom dlhanskom nakladnom vlaku, ale napriklad bus linka Brno-Praha odchody kazdych 15-30 minut oba smery a tie busy chodia plne, v kazdom cca 60 ludi, to chces ako dosiahnut vlakom pri takej efektivite a cene? (+ samozrejme su tam aj vlaky ktore chodia plne tiez, o trochu drahsie, a tato trasa je platena len z cestovneho, z dani nie, tak ze tu mozeme cenu pekne realne vidiet, vlaky su kazde 2 hodiny) Aj keby si tam mal dvojite kolajnice - na kazdy smer jedny, tak zase dlhy vlak by sa pri takej frekvencii (15-30 min ako bus) nenaplnil, alebo iba ked by bol kratucky a tu by sa uz ta vyhoda vlaku ktora znizuje aj naklady stratila (preto ze ta o ktorej pises ty je ze je ten vlak obrovsky, dlhy). Tak ze toto si myslim ze je chybne takto uvazovat ze ak je to takto pri nakladnej doprave tak aj pri osobnej. Preto by som bez tej analyzy co som ti hore popisal taketo zavery nerobil v ziadnom pripade pre osobnu dopravu.

Inak tie €/km co si napisal, tak to je za kolko tovaru, ked uz sme pri tom? Preto ze to si myslim ze je tiez podstatne uviest ked uz takto davas presne cisla. Verim ze to takto moze byt, ale myslim si ze takto velky rozdiel, teda 60-nasobna cena, je len pre tie najdlhsie vlaky co sa vobec neda pouzit ako priklad pre osobnu dopravu.
 

 

Až na taký malý detail, že zrovna Kotleba umožnil žltým autobusom jazdiť do BB.

Ja nechodím na futbal alebo do divadla, môžem mať tiež nižšie dane o túto položku?
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Sprosty je ten, kto ta zabudol slusne vychovat. Ked sa nevies spravat, drz aspon jazyk za zubami.
 

behemont

vdaka takym, ako ty, co tlieskaju dankovym "narodnym" vytunelovanym IC vlakom je tato krajina takej eeee, ako je! A je vas IQ-sellakov asi nadpriemerne vela v porovnani s inymi krajinami vo svete!
 

 

Ako nazvať človeka ktorému kak*ju na hlavu a on sa z toho vytešuje a tvrdí že to padajú pečené holuby.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika