SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Cestovanie za 9 eur končí, RegioJet zvyšuje ceny najlacnejších lístkov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

ze to boli iba dumpingove ceny bolo jasne. znicit konkurenciu a potom zdrazit... a naivky sa tesili aky je regiojet proti statnym vlakom super :D
toto samozrejme nebude posledne zdrazovanie
 

 

ako znicit konkurenciu? ved ta bola podla predsedu ZADARMO :P
 

 

Nie, nebola. Konkurenciou boli práve IC vlaky, kde neplatilo "nulové cestovné" pre študentov a dôchodcov. Ak počítaš za konkurenciu aj takéto cestovanie, musíš do nej zahrnúť aj cestovanie autobusom, prípadne autom. O to tu však vôbec nejde, stačí sa pozrieť, na akom modele fungoval a funguje Regiojet/Student Agency v ČR, a to či už sa jednalo o autobusovú prepravu alebo vlakovú. Je to totiž stále to isté dookola - slabších hráčov zničil dumpingom a keď sa stiahli, ceny opäť zvýšil, a na silnejších podáva podnety na Úrad na ochranu hospodářské soutěže pre dumping. Keď mu nevyhovejú, súdi sa. To isté použil aj na SK, ale tu sa "záhadne" konkurencia - teda IC vlaky ZSSK, úplne stiahla z trhu.
 

lenze...

IC vlaky mali byt komercne a nie dotovane.
ZSSK dlhe roky toto pravidlo porusovala a IC-cka dotovali zo statnych penazi.

v tom videl jancura problem a a ZSSK to dobre vedela, takze ani nebojovala.

(ano, skoda IC vlakov ako takych, ale nie tej straty co vyrabali)
 

 

zda sa mi, ze pred zrusenim uz neboli IC ZSSK dotovane
 

 

dotovane sice neboli, ale strata sa vykryvala v konecnej miere zo statnej dotacie.
 

blbost

autobusy Studentagency funguju x-rokov a stale je to na najvyhodnejsi dopravca. Ceny su prijatelne az nizke a kvalita a pohodlie na stredovychodoeuropskej uroveni s konkurenciou neporovnatelne. Student agency zmenil kulturu podnikania v doprave v CR a mení ju aj na Slovensku, za to mu mozu byt vsetci vdacni.
Najlepsim prikladom su Ceske drahy, ktere sa vdaka regiojetu kvalitou posunuli o triedu vyssie a pritom znizovali ceny, muselo to ist na ukor efektivnosti a tak vlastne Regiojet urobil z ciernej diery ČD fungujuci podnik.
 

ZS SK

stiahla IC vlaky z trhu kvoli tomu, ze jej strana a vlada nariadila financovat predvolebnu kampan. Vlaky zadarmo totiz sli a idu po ekonomickej stranke na triko ZS SK. Vlada jej v priebehu roka obcas nieco preplati ked Kazimir najde v statnej kase peniaze, ktore este neboli rezervovane pre ziadneho mecenasa smeru.
Preto manazment ZS SK urobil, co bolo nutne a skrtol najvacsiu nakladovu polozku, ktoru jej aj tak kanibalizoval vlastny, po politickej linke nariadeny produkt, rychliky zadarmo.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

napisat takyto prispevok vyzaduje velku davku antifico fanatizmu
 

súčasne to značí

totálnu neznalosť skutočnosti.
ŽSR nemôže byť Regiojetu konkurenciou, lebo neprevádzkuje vlaky
 

:D :D :D

Touché!
 

 

Daj aspoň jedno vlakové spojenie, ktoré prevádzkuje ŽSR. Ja neviem o žiadnom.
 

 

dobre si si na mne vyhonil?
 

 

By si neveril Mal som najdlhší orgazmus tejto päťročnice.
 

 

pred tým ako tu prišiel jančura sa cestovalo icčkom okolo 20 alebo 25 ečiek. a ani pri tých cenách neboli v zisku, ... soudruzi někde udelali chybu :-)
 

 

a vies isto ze neboli v zisku na tom konkretnom vlaku? je rozdiel prevadzovat jednu najziskovejsiu linku a xx liniek do hornej dolnej
 

ano

Ved to povedali ZSR, ze IC vlaky rusia lebo ich nevedia dostat do plusu, co bola ich povinnost.
 

 

ŽSR prevádzkuje nejaké vlaky? Už celé roky nie...
 

IC v podaní ZSSK

Skutočne v zisku neboli po celú dobu svojej existencie. Je to všeobecne známy fakt a samotná ZSSK sa tým vôbec netaji.
Tým, že prišiel RegioJet s nižšími cenami, ich strata sa ešte prehĺbila a korunu tomu nasadil Ficov esemble, keď vymyslel, ze rychlíky ZSSK jazdiace po tej istej trase ako ich IC vlaky budú pre určitú časť populácie zadarmo (pripadne kvázi zadarmo) a financovať to bude celé ZSSK lebo veď prevádzka nič nestojí a tak ZSSK popri tom, že musela znášať stratu z prevádzky IC, ešte dostala na krk ďalšie naklady.
Jedine co jej teda ostalo bolo zrušiť produkt ktory bol
- po celý čas v strate
- v konkurencii s externým súkromným dopravcom
- kanibalizovany vlastným produktom poskytovaný zadarmo
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika