SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Bratislava a Košice sú k sebe bližšie, prerazili tunel Ovčiarsko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

Tak...

...Ovčarisko či Ovčiarsko?
 

...

spravne má byť Ovčiarsko však ale čo chceme ved to nie je PIANO článok
 
Hodnoť

v plnom profile do Košíc...ha ha...

Čiže aj druhá rúra Braniska, či? Inak si seriete do huby, ako vždy...
 

To nevieš,že

pod Braniskom je plný profil, jedna rúra je tunel a druhá je vytunelovaná.
 

 

To sa dá veľmi jednoducho vyriešiť - jedným smerom sa pôjde cez tunel..no a druhým po starej ceste. A máš diaľnicu v plnom profile.
 

 

Presne tak. Plny profil DO Kosic a nie Z Kosic.
 

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

NIKTO nepise o tom, ze jedna rura nestaci
ale je maximalne stupidne a trapne hovorit o dialnici v plnom profile, ked je to vyslovene klamstvo
tam mas mozno 8 ci 10 km bez plneho profilu, lebo mas dialnicu, potom sa ide 100 potom 80, vchadzas do Braniska, vyjdes a potom zasa 100, naslene 80 dokonca 60 ! a to X kilometrov za Braniskom a az potom zacina plny profil az do Ruzomberku
 

 

Netreba zabúdať aj na to , že niekoľkokrát do roka je tunel pre údržbu a iné záležitosti zatvorený a tak neostáva nič iné iba jazdiť cez starý horský prechod , čo nielen predlžuje čas ale ani z bezpečnosťou to nie je najlepšie.V prípade druhej rúry by tento problém nebol.
 

 

Rúry pre jednosmernú premávku majú aj vetranie tak uspôsobené /viditeľné axiálne ventilátory pod stropom/, jednou stranou vzduch vojde a je tlačený autami na druhú stranu, ventilátor len pomáha.
Pri obojstrannej premávke vzduch čo tlačilo auto z jedného smeru, by prebralo nasledujúce protiidúce auto. Vzduch s exhalátmi by ostal dnu. Preto sa vzduch saje nad prepážku "vyzerá ako podhľad nad chodbou v administratívnej budove" a po určitej vzdialenosti sa vyháňa vetracou šachtou nad kopec nad tunelom.
Problém je ten, že pre jednostrannú premávku je vetranie lacné a prevedenie tunela 1+1 s tzv. priečnym vetraním pre obojstranú premávku je drahé a robí 60-70% ceny dvoch rúr s 1-smer. premávkou. Za tie percentá ma za v....a neťahajte, ale pre rýchlu informáciu neukojeným drístošom to musí stačiť.
 

 

chod do okolitych dedin sa opytat odkial maju material na tych vilach co tam rastli jak huby p0 dazdi
 

 

On zrejme nemusí pretože podľa toho čo napísal je jedným z tých čo tunelovali.
 
Hodnoť

 

Čo tak spojiť sever s juhom aj popod CHopok tunelom, keď nám to už tak dobre ide.
 
Hodnoť

takže

plný profil do konca volebného obdobia a pár dní do zadu tu bola info, že až v roku 2023....
Mládenci a už viete, či bude Korbeľka alebo údolný variant? Ako sa majú tekuté piesky pod Čebraťom...?
 

 

Neviem, ci uz padlo rozhodnutie, no podla vsetkeho to uz na 90 percent bude Korbelka. Skoda tych stromov ktore vyrubali a teren co znicili bagre na povodnej trase. Zase len pre chamtivost - Dopra a Vahostav maju technologie na stavbu mostov, avsak nie na tunely.
 

Ale na tunelovanie maju

patent...
 

Teraz neviem,

či sa mi snivalo alebo som bol pri zmysloch, ale minister na dnešnom "prerazení" nieco vravel, že ostava sa ešte pustiť do Korbelky. Takže žeby začínal rozum víťaziť nad mostovou loby?
Inac to dnešné prerazenie... To máme všetky kopce vystužené kari sieťou a betónom? Vzdy, keď tam saskuju politici to tak vyzerá...
 

 

Niekde som zachytil, ze realne sa tunel prerazi skorej. Potom trosku stiahnu ten raziaci stroj a urobia prepazku z betonu alebo take nieco a potom si politici pridu slavnostne prerazit uz prerazeny tunel.
 

 

Prepáč Martin, ale tvoj pohľad na stavbu diaľnice na slovesku je lalický a takpovediac neprofesionálny typický ako aj celá táto chorá spoločnosť s manipuláciou ľudí cez média. Stále Vás masírujú ako Vás majú radi ako Vám postavia cestu juhom a pritom Bystrická loby škodí,brzdí výstavbu severom aj juhom dlhé roky ešte aj R1 presmerovali do svojej dediny a nie ako bolo pôvodne navrhnuté do KE, len aby ležali aj oni na trase ( pritom bezvýznamná dedina s 78tis. obyvateľmi na 6 mieste v SK umelo politicky preferovaná - čo nás stojí nemalé prostriedky) sa snaží, aby sa nepostavilo na severe, ani juhom, ale cez donovaly. Ich spojka ako sa snažia za každú cenu presadiť bude veľmi drahých 55km R1 na Ružomberok územím medveďov a to vás netrápi. Správne je povedané dôležitosť a vyťaženosť ciest je jedná vec a politika druhá. Preto na stavbu ciest v trasovaní ako je nás zaväzujú medzinárodné dohody a zmluvy o trans europskych koridoroch a tie sú od Severu na Juh a od západu na východ jasne definované prístavy Gdansk na severe a Koper a Terst na juhu musia byť prepojené diaľnicou (priorita v kontexte EU a nie nejakého SK) po E75 - a E50 od západu na východ vieš to je číslovanie ciest a od toho sa to odvíja. Zistíš ako to je a nebudeš pozerať na to tvojím pohľadom, ale s nadhľadom.Predsa je pre nás dôležité pokryť cesty kde prejde 30 tisíc áut a nie spájať dediny kadiaľ sa rozváža mieko a rožky diaľnicou. A cesty 50,75 sú viac vyťažené ako tie ostatné a preto sa stavajú ako prioritné. Na údržbu diaľnic dáva štát peniaze a ako si zariadil tak aj má. Tie kamióny a poliaci dnes aj ostravsko a zlínsko idúci za prácou a dovolenkou k moru vybiehajú na D1 smerujúcu od severu na juh a západ, lebo idú v kuse po diaľnici až po atlantik alebo stredozemné more a zaplatia podstatne viac ako Vy na ostatných trasách - chápeš? A to je tá daň za to, kde bývaš. Ak v Tornali tak smola - jedine že by sa nafúkla ..... spočítaj si ako sú husto okresné sídla po trase od BA do KE juhom a ako Severom a potom pochopíš prečo nie najrýchlejšie, ale obslužiteľľnosť tých, kde je výkon cestovania, daní, spotreby...... Košice sú významné, ale len pre Slovensko, ale za hranicami o nich už nik nevie...škoda, že z nich neurobili dodnes druhé politické centrum a nechajú sa vyžierať nejakou Bystricou, lebo tam sú dôležité úrady a inštitúcie, ktoré už v BA nepotrebovali konečne rozdeliť slovenko na západ a východ vdedy sa začnú zmazávať rozdiely lebo takto z toho profituje potichu dedina v horách na ktorú dopláca celé slovensko.
dúfam, že som ti aspoň trochu pretrel oči blatom a už to vidíš z iného pohľadu. Očakávam, že politici to urobia tiež lenže nemajú na to.... stratili by voličov, ktorích masírujú bludmi ktoré nevedia splniť, lebo ekonomika a rozhodnutia únie nepustí.....
pekný deň
 

 

ty budes zo zvolena alebo ziliny :-)
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika