SME
Piatok, 22. november, 2019 | Meniny má Cecília

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Veľké diaľničné tendre stoja, stavbárov čaká od štátu málo práce (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

Strapatý nechal čierneho

Petra Sieťke. Zradoslav nemal ani len team, ktorý by sa doprave venoval v predvolebnej kampani. Strápnia a znemožnia sa ešte viac. Už vidím ako Fico vrieska, že on nič, že to Sieťka za to môže=náhrada za "lebo Radičová"...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Siet nesiet, Smer nesmer

Nie je to jedno kto komu co necha? Jedine co je dolezite je nakrmit nasho stbacika. Akoby to bolo nechat otcov naroda o hlade, bez moznosti parazitovat na state?

Nech si vrieska hociaky pajac na snurkach statnych vypalnikov, Fico, ci Zradoslav. Oni robia len divadielko pre zdegenerovanych volicov. Ucel a ciel rozdelenia moci je jasny. Vsetkym stbacikom a ich parazitom to co im patri. Maju na to pravo, ved vyhrali volby.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Neviem či sa nemýliš MOST aj SNS sú za

dokonca sa chystá ľudova vzbura vraj.R7 je total prepchata Blava detto.

Stačá´í ked to MOST postaví ak nie zajtra končíme a budú aj 3 obchvaty.No škoda STRATENEHO ČASU aj tak je všetkým jasné že sa to musí postaviť.Je ine v Hornej Dolnej kde prejde 10 aut za den. V BA cez prístavný most aj 120 000 denne nie za mesiac.

Cena aj parametre su dobre treba STAVAT zo strany SMERU a syna Strapateho z Brvnišťa je to NATRUC pretože v BA kraji zhoreli ako fakľa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Milý priateľu,

smerácka vláda "vysúťažila" najnižšiu cenu a Strapatý do volieb nepodpísal zmluvu o 0-obchavate a ani po voľbách nepodpísal aj keď mohol. Nezdá sa Ti to divné??? To asi neboli provízie nasmerované tým správnym SMERom...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Fajn, dialnice treba

No podľa všetkého celé PPP v súčasnej podobe Prístavnému mostu neuľahčí. To by sa musel postaviť tunel Karpaty (severný obchvat BA), a ten v tom balíku nie je.
Ak by mala BA funkčný (a rozumný) systém integrovanej dopravy, tak by v nej nebolo toľko áut. Samozrejme nie je to samospasiteľné, ale vôbec Bratislave chýba nejaké dlhodobejšie plánovanie. Chýbalo, stále chýba. Nový primátor je pri kormidle dosť dlho na to, aby niečo ukázal alebo začal. Veru neviem, či niečo začal. Okrem planetária či čoho na mieste PKO :-D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vsetko ulahci aj elina do Pezinka

konečne treba niekde začať .Som z povazia nie zBA kde doprava je katastrofa
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neverte tomu

viem od kolegu, že vrcholové vedenia firiem oslavovali po voľbách výhru fica a oslavovali tiež dalších 4rokov ficoštátu.
budú zákazky a bude sa "staviať"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

neverte tomu.viem od kolegu že z NDS-ky vrieskali už pred voľbami ze sa stavat nebude.bez ohľadu na to kto bude vládnuť.vraj nie sú prachy
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

obchvat BA a R7

Už je apríl, dúfam že expretná skupina ministra nebude skúmať zmluvu na PPP najlepšie až do jesene a stratíme tým celý rok. Minister dopravy musí predsa dobre veideť, že SLovensko nemá dosť peňazí na vybudovanie všetkých diaľníc a už vôbec nie rýchlostných cist, navyše si teraz Sieť zmyslela stavať inde ako plávala NDS. Kde na to vziať?

Treba menej politikárčiť, cena vyšla na PPP súťaž dobrá, je doba lacných peňazí,. už o pár rokov by tento úsek vyšiel ďaleko drahšie. A pravda je taká, že cez PPP plánoval stavať obchvat a R7 aj Figeľ
http://spravy.pravda.sk/ekonom...

PS: A práve sa tu píše, že stavebníctvo ťaká ťažký rok, práce bude menej, čo, pošleme tých ľudí na úrad práce? Tam im bude lepšie? cena za PPP vyšla dobrá, tak stavajte. treba len skontrolovať zmluvu, či tam nie sú nevýhodné pokuty pre štát.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Stavebné firmy cicajú zo našich peňazí, tak páni stavbári konečne začnite podnikať pracovať efektívne a kvalitne. LEbo ked my staviame ako firma tak je je to hroza hladať firmy, radšej stavíme na overené firmy, a zaujímavé tie nevreštia že majú málo práce. Iba konkurzní darebáci nemajú dosť práce...

Tak všetci sa postavme do radu na štátne peniaze, strojári potravinári, chemici, textilácia, autopriemysel...štát daj nám zákazky...

Je kopec stavebných firiem ktoré nejdu zásadne od kšeftu so štátom fondamy a sú úspešné a dobré.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Mozno cena

za PPP vysla "dobra", problem vsak je, ze sa to za nu neda postavit a nema to ani kto postavit. bohuzial to vyhrala totalne podseknuta ponuka na sposob Cinanov v Polsku, udajne realne chyba cca 100 mio EUR. Spanieli toto maju vo zvyku globalne, prist na novy trh, podseknut totalne cenu a potom zmykat domacich dodavatelov, co to da a idealne, vo vhodnom case, business predat. Je nacase pochopit zasadnu vec, ze ta cena je mimo realitu a preto sa to odklada. nikto to s nimi nechce stavat a porr (a cintra uz vobec nie) nemaju na SK v zasade ziadne kapacity.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Preco? Vsak v rakusku za podobne ceny vedia stavat taketo projekty, preco by sa nemalo dat u nas?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kazdy zo styroch

uspesnych uchadzacov skrtal podzhotovitelov o 20 - 30%, rozdiel medzi prvym a druhym v stavebnych nakladoch bol 200 mio Eur a to je viac ako na hrane. Nepoznam rakuske pomery, ako maju vyriesene majetkovo pravne vysporiadanie, uzemne konania, potrebne povolenia, kompenzacne opatrenia a podobne. v cene stavebnych materialov a cene prace az taky rozdiel nebude. su vsak krajiny, kde koncesionar dostane vysporiadane pozemky, s povoleniami, s pripravou uzemia a pod. u nas to neplati, vsak tusim este na ziaden usek d4/r7 nie je vydane ani stavebko, pozemky su nevysporiadane, bude potrebne premiestnit cely les za slovnaftom, environmentalne zataze odstranit, atd, atd... toto pochopitelne navysuje ceny. pokial rakusan iba stavia a u nas je potrebne uskutocnit celu pripravu uzemia, kompenzacne opatrenia, vyvolane upravy, majetkovo pravne to vysporiadat, menit projekty a pod, pochopitelne nemoze byt konecna cena rovnaka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Doteraz pravičiari argumentovali že cena je vysoká, teraz ty argumentuješ že je nereálne nízka? kto sa v tom má vyznať, už ani pravičiari v tom nemajú jasno. Stavať a prestať tliachať. Ak budeš živnoistníčiť, nikoho nebude zaujímať či je tebou predložená suma reálna alebo nie. Dal si ponuku, tá platí.
Aj to konzorcioum ponúklo cenu, tak nech sa stavia. Japončíci by aj zabudli že to stavali.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Netrep krik bol pri 4 miliardach

po 1,6 mld je už ticho.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Este raz,

konzorcium tu nema ziadnu stavebnu kapacitu, takze je absolutne zavisle na domacich subdodavateloch. Cena je absolutne mimo, nebudu to vediet postavit. Zasadna informacia je aj ta, ze sa stale nedohodli s Doprastavom, ktory, co snad nikoho neprekvapi, bol ako subdodavatel v tomto projekte klucovy. Dokonca mali Doprastav aj kupit. Kedze sa s nim nedohodli, k podpisu Koncesnej zmluvy nedoslo, a zrejme ani nedojde. Viem, ze obiehaju subdodavatelov, zatial sa nenasiel nikto, kto by s nimi nejaku zmluvu podpisal. Je to nieco na sposob cinskej superlacnej vystavby dialnic v Polsku, ked zmykali dodavatelov, az ich odtial museli vyhodit. Ak sa bude pokracovat s tymto konzorciom, realne hrozi tento scenar aj na SK a to si nikto nezoberie na triko.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Blbost a vraj inaj v zmluve su mastne po

kuty za ne postavia ešte 2hy obchvat
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Este k tej cene

tu ratali a zdovodnovali financni kuzelnici a inzinieru z Australie, vyborne motivovani, len aby sa za kazdu cenu vyhralo a berieme dalsi deal. okrem ineho nezohladnili mnohe polozky, o ktorych pisem vseobecne v prispevku o 12:01 vyssie. chalpci z financnej casti svoje odmeny "za vitazstvo" uz schmatli a je im srdecne jedno, co sa dalej stane na nejakom slovensku. Je vhodne nepozerat sa na tieto PPP projekty len prizmou sk politiky a zaujmami v jej pozadi, ale skusit na to nahliadnut optikou globalnych stavebnych kolosov, poradenskych firiem, sprostredkovatelov financovania, bank a podobne. globalna vojna stavebnych koncernov, boj financnych sprostredkovatelov o to, kto viac stlaci marze a uroky fiancujucich bank a podobne. Toto su veci a hlavne sumy, na ktore sa aj Strapaty iba prizera.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Čo to tu novinár píše. Veď dialnica do Košíc je hotová od r.2010. Precceda povedal. A nie raz. Tak čo chcú stavať na hotovej diaľnici pri Prešove. Nech sa idú spýtať preccedu, ten ich usmerní.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Stavaj ako vahostav

80 % percent rozpoctu si nechaj. 20 % daj na stavbu a vsetky prace u zivnostnikov a sukromnych firiem si odpis... a mas to zadara. to sa podnika ze ???
komunisti... uz mali byt davno vo vazeni a nie vo vlade...
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika