SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový minister dopravy vytvoril pre projekt bratislavského obchvatu špeciálny tím (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

gazda

Inymi slovami.Vela ludi aj novinarov sa cudovalo preco Gazda zobral dopravu.Presne pre toto.Im(Sietarom) je jasne, ze sa uz do parlamentu nikdy nedostanu.Obchvat BA je tunel tisicrocia a Rado si velmi rychle spocital provizie a Smeraci si zase rychle spocitali ze im to aj za polovicny vyvar stoji, ked hodia zodpovednost na nejakeho Breceleho a Prochazku.Toto je majstrovsky kusok.
 

 

Akurat som to chcel napisat, ze ci idu hladat ako sa da z kolaca ukrojit co naviac bez toaho aby nemusel v TV hrat divadielko s tym jeho povestnym Nie :))

https://www.youtube.com/watch?...
 

Hlúposť...

Obchvat BA je tunelom len v podobe výkupu pozemkov a tie sa zrejme vykúpia tak či tak...

Tunelom bola výstavba R1 cez PPP
Veď len porovnaj ročnú splátku:
-za obchvat BA 57 mil eur
-za R1 125 mil eur
Pričom obchvat je náročnejší na výstavbu a dĺžka je pri obchvate 59 km a pri R1 52 km

Ak by chcel niekto riešiť extra predraženie a tunel, tak by sa venoval R1 a "kameň by nezostal na kameni"...
 

Ivan máš pravdu no tu vypisuju hasiči z

Hornej Dolnej ktorí ked prídu k požiaru tak ako majstri z A je to sa začnu dokadovať ktorú hadicu použijú ako prvú až pakreba dohorí aj sama a oni nemusia vlastne ani sušiť hadice a dávať ich naspäť.Výsledok ich mudrovania jeˇ10 Ďalších analýz a štúdií.
 

 

Len mi potom vysvetli akoto ze japoncom sa podarilo postavit drahu pre Sinkanzen v dlzke 149 km z tho 54 km tvoria tunely v celkovej cene 4.4 mld eur a trapny obchvat stoji polovicu :/

http://ekonomika.idnes.cz/japo...
 

Veľmi jednoduché - Japonci nekradnú

z verejných prostriedkov ...
Stačí ak si strana napr. Kotlebu, SaS sú na také veci tvrdolíni, ale skôr možno Vatovič, dá urobiť porovnávacie rozpočty (na jeden a ten istý výkaz výmer stavby) v Rakúsku, Chorvátsku, Česku a Nemecku. Mám v ruke štyri nezávislé rozpočty odborníkov a "obúcham o hlavu" hocijakému Zradoslavovi, Birmovanému alebo iným Koksom ...
 

 

Asi preto, lebo je to železničná trať a železničné tunely ... Ak máš podobný príklad z ciest, tak daj ten.
 
Hodnoť

Obchvat treba stavať čímskôr dosť analýz

Vláda to schválila a Počiatok mal len preveriť či je zabezpečené FNANCOVANIE.
Tak to vláda prezentovala.Načo to divadlo cena je výborna a obchvat a R7 treba .Už je po dvanástej.


Dosť bolo ANaLYZ a vymýšľania TEPLEJ VODY.
 

Cena je výborná? Pre koho?

.
 

Doštuduj a možno pochopíš

Len napr Splátka 58 mil ročne.
Len aby si bol v obraze -za Rýchl . cestu R1 podobnej dlžky NR-BB po rovine bez mosta cez dunaj a estakád množstva prípojpok platíme ročnú splátku 125 mil Eur po dobu 30 rokov

A naštuduj si rozdiel medzi diaľnicou / i ked je tam aj kúsok R7/ a rýchl cestou možno to pochopíš a osvieti ťa ak chceš byť objektívny a nie si zaujetý nenávistník.

Toto by mal pochopiť aj Jano z Hornej Dolnej
 

Naštuduj si aj iné zdroje ako manuál od

ministra propagandy a potom prestaneš klamať.
Porovnávať treba napríklad s PPP projektom diaľnice A5 vo Viedni a tam za 50km diaľnice so 7,5km tunelov-niekde 3-prúdových+odstavný pruh, s 80 km protihlukových stien (to je všade okrem tunelov), dialnice max. širokej, so širokým odstavným pruhom po celej dĺžke - PPP 30 rokov - ročná splátka 38 miliónov EUR. A to im Rechnungshof = naše NKU vytkol vysokú cenu a neodporúča ďalšie PPP!

Ty náš Janíčko z Hornej Dolnej.
 

Janči toto vysvetlil na TA3 ten Zmerák

Viktor Stronček na TA3.
Dovzdelaj sa ten z KDH len HAPKAL./nie som volič Smeru/

Naštuduj si

SKORO VŠETCI RELEVANTNÍ ODBORNICI NEPOLITICI potvrdili že cena je super .Až im to bolo DIVNô.
Tak načo BBJAVOVAŤ tú TEPLU VODU!

Ešte raz.
Teraz za NE-BB rychlocestu platíme 125 mil /ROK
O tý Obchvat +R7 56,7 mil /rok


Podľa aktualizovaného prepočtu, ktorý ministerstvo už zverejnilo na internete, bude ročná splátka za 30-ročnú koncesiu dosahovať výšku 56,7 milióna eur. Celkovo štát za výstavbu a 30-ročnú prevádzku a údržbu diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 zaplatí 1,891 miliardy eur.


Janči Dolny veď to aj jednoduchý Jano musí pochopiť dokonca aj Dežko ked nie je v delíriu.

Ja viem TY si myslíš že by si vyrokoval NULOVE swplátky po dobu 30 rokov.Takých ako ty poznam.No treba nekonečne dlho žiť aby taký ako ty dokázali náiečo o čom tárajú 2/3
 

Neviem ci cena obchvatu je ok ci nie

ale kazdopadne argumentovat super predrazenou R1 je nepresvedcive.

Ficovi mozeme podakovat, ze za cenu R1 nemame postaveny aj obchvat + este nieco navyse.
To vsak neznamena, ze obchvat je super projekt a ze by sa to nedalo lacnejsie bez PPP.

Inac, tie nulove splatky nie su az take terno - v case, ked ECB plati veritelom za to, ze si od nej pozicaju. :)
 

 

chlapci, kazdy z vas ma kus pravdy. ja by som neporovnaval r1-ku a tento novy projekt cez peniaze velmi, vtedy boli ine podmienky financovania / ine uroky v bankach, ine podmienky v trhove../
trebalo by sa dostat k ponukam, ktore konzorcia ponukli za obchvat bratislavy...
neviem, ci ste si vsimli, no najnizsia cena bola v celku o dost pred ostatnymi.. v com to asi tak mohlo byt?
rakusku A5-ku som nevidel, neviem porovnat, no ak je pravda co pises, tak mala by vychadzat vyhodnejsie v porovnani s nasim obchvatom...
 

Kto sú relevantní odborníci?

Tí čo tlieskajú 4 miliardám EUR za 50 km úzej rýchlostnej cesty R1?
Cena stavby R1 je 280 miliónov EUR. Slovenskí občania zaplatia 3 miliardy. Jednoducho zločin.
 

3 X strihaj a raz meraj :)

Tento vysuťažený obchvat je už v poriadku oproti pôvodným predstavám.Je dokonca z hľadiska celkovej ceny lepší ako D5 Vieden,pretože celková cena D5 jej predpoklad je niečo cez 2 miliardy po 33 rokoch splácania a D4 s R7 je predpoklad po 30 rokoch 1,7 miliardy.To čo ty uvádzaš je cena za 1 km dialnice.
 

Pôvodné predstavy PPP obchvatu BA=podvod

žiadna D5 vo Viedni neexistuje - je to A5
Rakúsky štát platí ročne koncesionárovi 51 km dlhej diaľnice 35 miliónov EUR. Takže za 30 rokov trvania zmluvy zaplatí štát 1 miliardu EUR. Koncesionár inkasuje okrem toho dialničné mýto z daného úseku - ak tam nebudú jazdiť autá, tak má smolu. Rovnako ako nebudú jazdiť autá po ničneriešiacom obchvate Bratislavy.
To čo ja uvádzam nie je cena za kilometer - cena za kilometer diaľnice A5 je 800/51= 15,7 miliónov EUR za kilometer. Cena vrátane financovania je 950 miliónov.
 

 

Tak po obchvate nebudú jazdiť autá? Radšej budú stáť na prístavnom :-)
Obchvat preberie skoro celý tranzit a časť miestnej dopravy. Takže vyrieši veľa. Ale večných frflošov nie, to je fakt :-)
 

No veď keď je tak, že celý tranzit

pôjde po obchvate, tak by mala byť platba koncesionárovi rozdelená tak ako v Rakúsku - základná platba (pokrývajúca stavebné náklady) + mýto na danom úseku.

A ešte zopakujem - v Rakúsku pre vysoké náklady PPP už cez PPP dialnice stavať nebudú. Pritom pre štát je ich dialnica len za 1/4 ceny našej PPP-R1 a 1/2 ceny obchvatu BA.
 

Tak ked mne neveríš

tak si prečítaj toto -cena za 1 km A5 je 39 mil a cca 900 mil su len stavebné náklady za celu stavbu - eurhttp://tomasmeravy.blog.sme.sk...
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika