SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

RegioJet na top trati zvýši ceny, priznal Jančura (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Dosledok chybajucej konkurencie. Po zruseni IC sa len jeden monopol nahradil druhym. A kazdy monopol znamena vyssie ceny pre spotrebitela. Chcelo by to opat konkurenciu (len nie preboha statnu).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja sa čudujem, že na takej lukratívnej trati už niekto ďalší nejazdí tiež?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no, staci na to kapital, know-how, chut pracovat a zobrat do uvahy navratnost. Ako to funguje u RJ to neviem, ked je v strate a ma nizsie ceny ako statny prepravca tvrdiac, ze musi podliezat statneho prevravcu (ktory je sam v strate), aby nim ludia jazdili...

Som myslel, ze sukromny prepravca chce ziskat ludi dobrou kvalitou a sluzbami... nie polovicnymi cenami oproti statnemu prepravcovi a potom sa s nim sudit, ze kvoli nemu je v strate... :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aky Monopol? Vopred jasna jednoducha hra, cenou pod vyrobne naklady znicit konkurenciu a potom diktovat cenu. Uzivajte si ten vas super RegioJet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na rozdiel

Od statnych ic, my tu stratu platit nebudeme. Myslim, ze konkurencie je dost. Este dostavat dialnicu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A odkial si myslis, ze tu stratu Jancura dotuje? Z vlastneho? :)

Samozrejme, ze to zaplati zakaznik. Vola sa to krizove financovanie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

U sukromnika je mi to jedno, lebo to zaplatia iba jeho zakaznici.

Avsak na statne dotacie (straty) sa skladaju vsetci bez ohladu na to, ci sluzby vyuzivaju alebo nie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Chapem, pointa je v tom ze tebe to jedno pokial to neplatis. Ja som pisal o tom ako tato firma odrbava.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

samozrejme, ze je mu to jedno, ked ho to nic nestoji :) a teba to nebodaj trapi ako si so svojimi peniazmi niekto iny naklada?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nuž, aj Regiojet jazdí za štátne a to na trase Bratislava – Komárno, takže by som bol trochu opatrný, či nakoniec tú stratu na ICčkách Bratislava – Košice neplatia (z nejakej časti) aj tak všetci...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

no ved ale stat pustil tu trat, regiojet ponukol lepsie podmienky....cize ak to vie robit efektivnejsie a zo zisku financov aj inu trat, preco nie?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Na trať BA - KN sa ale žiadna súťaž nerobila. Štát ju dal RegioJetu bez súťaže, formou priameho zadania. Takže ťažko povedať, za aké peniaze by za daných podmienok dokázala jazdiť ZSSK, alebo či by na danú trať neprišiel niekto úplne iný za ešte výhodnejších podmienok ako RJ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ponukol lepsie podmienky

Otvor si dashboard Regiojetu na FB, ako tie lepsie podmienky vyzeraju... ludia cestuju ako dobytok
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

random

štát dotuje Regiojetu trať Ba-DS - a tuším až do Komárna.
Takže krížové financovanie.Alebo že by svoje IC dotoval Jančura z vlastného vrecka? Nehovoriac o jeho polofunkčných starých súpravách.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tiez som zato aby VS skoly si studenti platili zo svojho preco mam ja nejakych povalacov platit ja.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Aka je konkurencia v ramci IC vlakov na trati KE-BA???? ZIADNA. Dostavat dialnicu??? Ta nebude ani za 50 rokov, pozri kolko KM postavia za rok. A ze my nebudeme platit stratu sukromneho dopravcu? Uz teraz zvysuje cestovne a ked sa mu podari zrusit aj Rychliky na trati KE-BA (o tom hovori uz od zrusenia IC vlakov), tak zdvihne cenu vyssie nez mali statne vlaky. A co sa tyka sluzieb prepravy ... RJ povedal ze nahradi zrusene IC vlaky. A co urobil NIC. NENAHRADIL ani jeden, a prave preto su jeho vlaky vypredane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a co bude branit statnemu prepravcovi v ten moment nastupit a robit to lacnejsie? z konkurencneho boja vzdy tazi zakaznik
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

npr. to ze tam nie je taky potencial ako si mnohi myslia...je to mozno TOP trat na Sk ale v ramci europy je to taka dhlsia regionalna trat kde medzi BA a KE nie je ziadne velke mesto.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Teda RJ som si skutočne užil

Pohodlné business kupé, nápoje, noviny, veľké kreslo... To isté v prvej triede ZSSK: o tri eurá drahšie, veľké nič a žiadne kupé. A open space vozeň ako na prímestskej linke...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

v takych open space cestujem stale aj vo francuzskych rychlovlakoch TGV a vobec mi to nevadi.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika