SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vláda ide sľubovať v cestách aj to, na čo nemá peniaze (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Trasu Kosice Bratislava cez Zvolen vyuzivaju mnohí a tiez Madarsko Kosice Presov Polsko a teda R2 a R4 uz mala byt davno hotova vratane tunela Sorozka! Suhlasim tiez, ze dve paralelne cesty na Orave do Polska nie su az tak prioritne, ako kamiony z Ukrajiny ked idu do Kosic, tak dialnica D1 dalej od Kosic na vychod smerom na Michalovce cez tunel Dargov by sa mala tiez uz rozbiehat rychlejsie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Cesty treba. A určite by mali zrušiť

nespoplatňované cesty. Všetky cesty by mali byť spoplatnené (a peniaze použiť na opravu ciest a budovanie parkovísk).

Napr.: Pre osobné auta 5€ na rok
a pre kamiony/busy 50 € na rok, ak sa kamion či auto bude používať len na slovenských cestách.

Pri vjazde každého kamiona/busu a auta do SR poplatok-taxu na auto vyberať zas.

Výnimku by mali osobné auta obyvateľov SR s trvalým bydliskom 50 km od hranice, by platili len 1x ročne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ved za vsetky cesty sa uz plati - nakladne auta platia myto za dialnice a cesty 1 triedy a za cesty 2 a 3 (kam ani nemozu ist) sa plati cestna dan v navyssej vyske z okolitych statov. treba sa pytat statu a VUC kde sa peniaze minuli
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

auta platia dan zapocitanu do cien paliv...a mimochodom je omnoho vyssia ako v okolitych krajinach (except UA)... takze hranol len rozkrada... a teraz to hodil na gazdu :)))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

mýto pre osobné autá

Súhlas, s týmto krokom treba určite začať, v symbolických sumách pre obyvateľstvo, napr. cent za kilometer. Účelovo ale tieto peniaze viazať na rozvoj cestnej a železničnej infraštruktúry. teraz platia cestné dane len firmy a diaľničné známky sa platia paušálne, mýtne by bolo spravodlivejšie a obyvateľstvo by nezruinovalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Cize si za okamzite zdanenie ludi, namiesto toho aby najprv boli peniaze viazane na rozvij uz teraz?
Lebo by si dosiel na to ze uz teraz stat z motoristov dotuje krizomkrazom vsetko.
Normlane mi zle prislo ako ludi su ochotni zvysit dane.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Prepac ale neda mi to

Sulik to v tomto videu pekne opisal
https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Bohužiaľ, toto si mnohí, čo tu vypisujú o ďalšom zvýšení daní, poplatkov a pod. pre motoristov, radšej nikdy nepozrú ...
(a ak aj pozrú, radšej tomu ani neporozumejú)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja by som zdanil dychanie. Vypustat co2, takze za kazdy den co dychas budes platit 1 euro statu.
Dakujem
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A tak isto treba zdaniť aj chodenie po chodniku. Tiež nie je zadarmo a pri chodení vypúšťaš co2. Na začiatok navrhujem socialnych 5 €. Za každú nohu. Mesačne, veď preceda to minie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

_

Predpokladám že si z východu keď si myslíš že R3 a D3 je tá istá cesta.

No vysvetlím prečo sa nedá stiahnúť D3 a R3 len na jednu cestu nadradeného typu:

D3 je dopravný koridor ktorý stiahne autá ktoré momentálne smerujú na SK z Poľského Sliezska, teda Cieszyn, Bielsko Biala, Katowice a ďalej Lodz a všetky mestá na západe Poľska z ktorých smeruje doprava na juh, prevažne do Maďarska ale aj ďalej na Balkán.

R3 je dopravný koridor na ktorom sú autá ktoré idú z Malopolska - teda hlavne Krakow. Len pre upresnenie, Krakow má 1,2 mil. obyvateľov aj s aglomeráciami a mestami ako Wieliczka, Nowa Huta, Myslenice, atď. takže je to asi 2-3x viac ako BA. Takže si asi vieš predstaviť že tam je aj o toľko viac priemyslu atď.

No a síce dá sa prejsť z Krakowa do Bielsko Bialej a odťiaľ na D3 ale vodič ktorý pôjde do Budapešti to neurobí lebo to bude o 100km viac, ale pôjde krásne po E77.

Presmerovať sa dajú autá z Varšavy a z Gdanska, kde si môžu vodiči vybrať či sa vyberú po E75 alebo E77 ale to je tak všetko.

Takže nieje pravda že D3 supluje R3.

Samozrejme D3 je nutnejšia..ale tak na čo sa tu hráme..R3 robia aj tak len v polovičnom profile..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

peter m

Trošku sa zle orientuješ, jedna cesta je na Orave a druhá na Kysuciach. Vzdialené od seba asi 100 km.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Opytajme sa vlady kedy sa zacnu

opravovat cesty I. triedy, viem povedia ze je to v sprave VUC, ale stavanie rychlostnych ciest a dialnic nie je vsetko. Ostatne cesty I aII triedy su v havarijnom stave....a po nich chodi najviac aut...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nie je

V správe VUC sú cesty II. a III. triedy. Cesty I. triedy sú v správe štátnej SSC.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Infrastruktura a Investicie

Nemyslim si ze R3 by mala byt luxus. Tu totiz nejde len o prepojenie s Polskom, ale pani odbornici zabudli na to ze pre prilev investiici je najdolezitejsia infrastruktura a ta na Orave ale aj celkovo v zaostalejsich regionoch chyba ako sol.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nemam vodicak, autom nechodim

ale som si isty ze v clanku je chyba.. dialnica do Kosic uz davno stoji..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

čím rychlejšie

a čím viac sa začne stavať ,tým skor Prochazkov nominant v kresle min.Dopravy ,zaplatí Radkove dlhy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

D1 je hotová...

...tak čo tu točíte ? Predsa dialnica BA - KE je hotová už od roku 2010. Pán Fico to sľúbil ešte v roku 2006. Neviem, nejazdím po dialnici, ale hádam je hotová D1. Predsa keď to sľúbil, nebol by taký ****** aby do nedodržal. Veď by sme mu to spočítali !!! Odstavili by sme ho od vlády.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spravne ironicky pisete, ze by mala byt hotova.
Ja len podotknem, ze dialnica BA-KE je len ÚSEK z D1, cela D1 nekonci v KE ale ide dalej cez Michalovce az po Ukrajinsku hranicu. A preto napisat ze "D1 je hotova" je mozne az vtedy, ak bude hotova skutocne CELÁ a teda od BA cez KE az po Ukrajinsku hranciu!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

To je pochopiteľné,

keďže prvoradé je zahojenie oligarchov, aj keby malo pokračovať zadlžovanie, a na to bol vlastne ultramegazlepenec "PRO-FI-BU-DA" oligarchami vytvorený.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika