SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Leo Express zavedie nové vlaky z Prahy do Košíc. Pozrite sa, ako bude jazdiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

tak cestovat elektrickou v noci cez dva staty devat hodin?! dakujem neprosim.
 

 

Nuti ta niekto ?
 

 

Pred pár týždňami som túto spoločnosť vyskúšal. Čakal som ale horšie, než to bolo, no aj tak žiadna sláva. Tie vlaky sú určené na regionálnu dopravu, nie na diaľkové linky a je to cítiť - sú malé, majú tvrdé sedačky, nemajú oddelený priestor pre pasažierov od nástupného priestoru dverí, takže v zime tam je v priebehu sekundy zima. Sedieť tam niekoľko hodín nie je žiadna sláva, no zas to nie je horšie, ako autobus.

Veľkosť vlaku je ale z druhej strany ich výhoda, môžu jazdiť v časoch, ktoré pre iných dopravcov nie sú lukratívne. Jančura v nočných hodinách nedokáže naplniť svojich 13 vagónov, preto ich aj po krátkej prevádzke rušil. Tu tento problém nebude, takže z toho môže profitovať práve cestujúci, ktorý má širší výber. Taktiež personál na mňa pôsobil lepšie, ponuka jedál ma milo prekvapila a tiež som mal pocit, že to je najtichší vlak, ktorý na tej trase jazdí.

Leo má trochu odlišný biznis model ako RegioJet alebo ZSSK a zrejme mu vychádza. Z toho, aké možnosti majú s tými vlakmi, vyťažili podľa mňa maximum. Konkurenčné prostredie je prospešné aj pre teba, mal by si byť za to rád. Keďže ponuku určuje dopyt a ten tu je, tieto vlaky teda jazdiť budú. Ty ich služby asi nevyužiješ a úprimne, ja zrejme už tiež nie (teda okrem nejakej kratšej cesty), ale kopec ľudí akceptuje pomer toho, čo za svoje peniaze dostanú.
 

 

Nedavno oco absolvoval hodinovu cestu na tej istej trase najskor Jancurom a potom touto elektrickou. Skonstatoval. Hodinu sa to dalo vydrzat, ale pre 6 hodinovu cestu do Prahy by bral Jancuru. To mal miesto v dvojke. Co som zacul tak v stvorke so stolikom, je pre istotu este menej miesta. Ze v 4 maju problem sediet 4 dospely ludia aby si nezavadzali kolenami.
 

 

v podstate si napisal to iste co ja, len dlhsie. stadler flirt nie je urceny na medzinarodnu dopravu ale na primestsku. modli by skor spoje pridat cez den. a otazne je preco tento spoj ide devat hodin ked ine to zvladnu rychlejsie. a za rovnaku cenu.a s normalnymi sedackami.
 

 

Prečo 9 hodín? Lebo Prešov :)
 

 

to ti prida iba 17 minut oproti ZSSK. problem bude inde.
 

 

Leom som išiel zatiaľ iba raz do Prahy. A podľa monitoru sme šli poctivých 160 kde sa dalo. Navyše ako ľahká ucelená jednotka by mal mať Flirt lepšie rozbehové vlastnosti ako klasická súprava (aj oproti RJ s Vectronom). Rozdiel zrejme spravia častejšie zastávky (na Morave sme stáli v každej druhej dedine) a zachádzka do Přerova (Leo tu má úvrať, kým ostatné vlaky túto stanicu obchádzajú).
 

 

Ze tvrde sedacky... nemas byt socka a jazdit economy triedou ;D
Zaplati si premium a zistis ze Leo Express ma najpohodlnejsie sedadla v akych mozes na slovenskej zelecnici sediet, nehovoriac o palubnom servise. Business Trieda RJ je o triedu nizsie a k statnym dobytcakom sa radsej nevyjadrujem...
 

 

Nebudem si na krátke trasy platiť prvú triedu predsa. Najlepšie sedačky sú btw v prvej triede najnovších vozňov prvej triedy ZSSK, alebo v novo rekonštruovaných vozňoch ČD, ktoré sú rovnaké.
 

 

Ake kratke trasy? :D Ved ty sam pises o dialkovych linkach:
"Tie vlaky sú určené na regionálnu dopravu, nie na diaľkové linky"
Alebo Praha-Kosice je pre teba kratka trasa? Co je potom dlha, Moskva-Vladivostok?

Btw o akych voznoch ZSSK pises? V IC vlaku som mal moznosti vyskusat triedu 1+ a s Leo Expressom sa to nemoze porovnavat, obycajne 6sedadlove kupe kde prostredna sedacka bola prelozena doskou co ju zmenilo na improvizovany stolik.

V CD ma pohodlne sedadla RailJet v Business triede ale neviem o tom ze by nieco podobne jazdilo po Slovensku.
 

 

K tým krátkym trasám - možno ťa to prekvapí, ale Leo Expres nejazdí len na tejto linke a aj keby, tak nie iba pre tých, čo nastúpia v Košiciach a vystúpia v Prahe. Tu v Čechách, a hlavne na Morave, má pomerne husto rozmiestnené zastávky. A veru nie som blázon, aby som si kupoval business len pre to, že sedačky sú nepohodlné. Na regionálnu dopravu ale stačia, tak som to aj napísal.

V prvej triede ZSSK som mal na mysli vozne Ampeer. V prípade ČD sú to práve rekonštruované pôvodne rakúske vozne. Samozrejme s Railjetom sa na Slovensku nič porovnať nedá.
 

 

Tak na co sa vlastne stazujes? :D
Na kratke vzdialenosti podla teba tie sedacky stacia a na dlhe vzdialenosti mas premium alebo pripadne business.
Okrem toho, preco by si nemohol jazdit vyssou triedou aj na kratke vzdialenosti? Cena listka je predsa priamo umerna vzdialenosti, ak pojdes premium triedou napriklad z Ostravy do Ceskeho Tesina tak pochopitelne nepriplatis tolko ako na trase Praha - Kosice. Najkratsia trasa ktoru som premium triedou cestoval ja bola Praha - Pardubice co trva asi hodinu - dost na to aby si okrem pohodlnej sedacky vyuzil aj dalsie veci ako napriklad jedlo zdarma.

Co sa tyka ZSSK a Ampeer voznov, su to tie vozne ktore sa pouzivali v IC vlakoch a prva trieda je porovnatelna tak s business triedou v LE, oproti premium to je (doslova) o triedu nizsie, ako som uz pisal, jedine co na ceskych a slovenskych zelecniciach ponuka porovnatelny komfort je business trieda RailJet.
 
Hodnoť

...

kedy ho pán Jančura zažaluje?
 
Hodnoť

To znie sľubne

Predpokladám, že tie rýchliky bude prevádzkovať TÁ televízna stanica LEO ... Len dúfam, že stawardky nebudú tie isté pornoherečky...
 
Hodnoť

To je dobrá správa..

.....vlastne som to aj čakal.
Po tých ťahaniciach s RJ je dobré, ak prídu aj ďalší prevádzkovatelia.
Ocenil by som aj öbb aj DB.
.
Dôvod je jednoduchý, hovorca RJ už sa nechal počuť, že bude treba zvýšiť cestovné a zrušiť niektoré služby.
TAK ABY NEKLESLA SÚČASNÁ ÚROVEŇ..............
 

 

Tak OEBB zrejme nie, rakúšania prevádzkujú svoje vlaky v spolupráci so ZSSK. Konkrétne na lokálnej linke Bratislava - Viedeň. Prvý vlak DB sa ale na Slovensku čoskoro objaví. Arriva, ktorá patrí do konzorcia DB sa vracia na české koľaje a skúša to na regionálnej linke v okolí Prahy. Raz týždenne bude potom jazdiť až do Trenčína. Čo ale považujem za absurdné je to, že prevádzkovať to budú motorovým vlakom. To by dovolené vôbec nemalo byť, ak je celá trať elektrifikovaná, no žiaden predpis na to nie je ako v Česku, tak aj na Slovensku.
 

 

Trať Staré Město u Uherského Hradiště - Trenčianska Teplá elektrifikovaná nie je. Zakazovať dieselové rušne na elektrifikovaných tratiach je nezmysel, stačí za takéto vlaky účtovať vhodnú prirážku k cene za dopravnú cestu ako tomu dnes aj je.
 

...motorovým vlakom...

...keby prišli aj na SK s motorovým vlakom, pre začiatok by to nemuselo vadiť.
Možno to má iné príčiny (technické,právne,ekonomické) ale to sa môže časom utriasť.
Tiež predpokladám, že DB i ÖBB majú omnoho lepšie vlaky ako repasovené RJ.
Ani ceny nemusia byť horibilné, videl som cenník ÖBB v Rakúsku , je to síce viac ako RJ, ale aj úroveň bude vyššia.
Kto chce. môže si medzi prevádzkovateľmi vybrať .A vybrať podľa požiadaviek a peňaženky.
 

Linka BA-Viedeň

Išiel som ňou na Hauptbanhof Viedeň.
Jednak vlak sa mi páčil, tichý rýchly i keď nijak extra vybavený.
Aj cesta trvala iba okolo hodiny.
Viedenská nová hlavná stanica je úžasne vystavaná a vybavená.
A navyše v cene cestovného lístka vlakom bola aj doprava metrom a električkami.
(porovnajte s SK).........
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika