SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Počiatek chce obchvat od najlacnejšieho, zákazku dá Španielom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

a nema sa nahodou

najlacnejsia a najdrahsia ponuka vyhodit?
ci sponzor skoncil az velmi daleko?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

A čože zrazu taká zmena

Keď Fígeľ podpisoval najnižšie ceny, mali tu by dodatky (ktoré napokon neboli) a malo to byť na úkor neviem čoho všetkého. A zrazu pred voľbami aj Počiatek sa hlási k najlacnejším ponukám, ktoré až doteraz odmietal. Zdá sa, že teraz potrebuje marketingovo niečo predať národu a z jednej zákazky eventuálne nezarobiť. Alebo je v tom skrytá ešte iná záludnosť?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Uniká ti zásadný rozdiel. Pri Figelovi sa kupovala jednorázová výstavba so zárukou 2 roky, takže šanca, že by sa z dôvodu nízkej ceny šetrilo na kvalite, bola vysoká. Tu sa robí PPP projekt kde výherca bude 30 rokov za kvalitu zodpovedať, pretože inak nebude dostávať splátky - je teda takmer vylúčené, že by na kvalite šetril, šiel by sám proti sebe.

Pri PPP projekte je preto výber najnižšej ceny oveľa menej rizikový.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

idu volby
musi sa dristat v medaich ako lacno staviame

medzi riadkami mas navod ako na to
porazeny sa mzoe odvolat
samozrejme vysledok uz bude po volbach a tam vieme ako to dopadne
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Maňána...

a nevravel Fico, že chce podporovať SLOVENSKÉ firmy?
Zrazu im je dobrá aj španielska!?
Zrejme tam má Počiatek kamaráta,s ktorým chodí na preteky Formuly 1 a tam sa budú spolu deliť o pravidelný ročný zisk z údržby dlhých 30 rokov, tak ako sa delil zisk na jachte v Monte Carle pri konverzii kurzu SK-EUR.
A inak, celý obchvat BA je šaškáreň, lebo Slovensko a Bratislava potrebuje aktuálne vyriešiť pokračovanie R1 smerom na Záhorie a do toho projektu sa zrejme nikomu nechce. Vyriešil by sa tým aj problém Prístavného mosta v BA, cez ktorý prejde denne zbytočne obrovské množstvo áut smerom na CZ.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

U susedov v Česku majú problém

s kvalitou novopostavenej diaľnice. Ale nikto tam nedrísta o tom, že čo je lacné je nekvalitné. Jednoducho berú dodávateľa na zodpovednosť za kvalitu dodaného diela, tak ako sa to v právnom štáte robí. Pardon, ale právny štát, to je už o inom, nie o Slovensku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

D4 totalny nezmysel

len nasoska dalsieho tranzitu okolo BA,mysliet v korelacii s A,H je nepredstavitelne, riesit skor D2 a dopravny system v samotnej BA, ekologizaciu nakladnej automobilovej dopravy, vyhlad na systemove zmeny futuristicky napr. levitacia- na SK , levituju uz dnes peniazky statneho rozpoctu... realne preferencia zeleznicnej a hromadnej dopravy a D2/D4 kapacitne stacia, ale dobrym uzemnym planovanim v lokalite Bory dojde k parcelacii D2 min dvoma vjazdami medzi Lamacom a Stupavou a aj tak nebude kapacitne stacit, lebo chyba gabarit pre MHD... a mozme pokracovat de bilnym Dopravnym generelom BA ... za 1 mioE, aztor CDV Brno, monopolizmus Dopravoprojektu a spol, prostituciou VUD Zilina Palcak a spol... a ste v analoch anal u
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Obchvat Viedne, ovela narocnejsi, stal cez PPP na 33 rokov spolu 2 mld.. u nas to bude ovela drahsie..

R1 pri Nitre je ukazkoch bezprecedentnej kradeze.. 1 km rychlostnej cesty za viac ako 80 milionov eur.. neuveritelna cena.. Poznam ludi od fachu ktori sa pri zmienke o R1 len usmievaju, ze taka kradez mohla prejst.. a to este neboli vyplateni vsetci subdodavatelia a drobni zivnostnici, zhodou okolnosti firmou ficovho brata, ktora akoze skrachovala.. rychlostne cesty sa za zaúade stavaju za 5-7 mil /km
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Kde beriete istotu 30 rokov?

To konzorcium môže oficiálne skrachovať rok po dokončení stavby a nič sa nestane. Keďže neexistuje zákon o právnej zodpovednosti firiema ich vedení, skončí to ako so stanom na Pohode alebo tunelom Branisko. Za nekvalitnú stavbu bude zodpovedný bezdomovec z Barcelony, ktorý keď sa preberie z opitosti určite potvrdí, že v Juhoške kúpil cestu.
Celé je to o tom, že pred voľbami treba rozdať a popodpisovať všetko, aby si koaličný partner nemal z čoho urvať. A ak by "nedajbože" pravica zvíťazila, tak sa z toho čo nájde na úrade vlády vystraší tak, že zuteká a SMER bude vládnuť až dokiaľ všetci od tej dobroty nepomrieme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ak by konzorcium skrachovalo rok po výstavbe, tak to by bolo pre štát to úplne najlepšie, čo by sa mohlo stať. Diaľnica by už bola postavená, vo vlastníctve štátu je neustále a zrazu by nebolo komu platiť za jej prevádzku/údržbu. Čiže v tomto prípade by štát dostal diaľnicu za 1/30 pôvodne plánovanej ceny a pri takej "zlave" by nebol problém ani s opravami prípadných nedostatkov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nie je pravda, že by sa nič nestalo. Stalo by sa to, že nasledujúcich 29 rokov splátok by mal štát odpustených ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Najlacnejší z ponúkaných, nie najlacnejší možný. Pri PPP si financovanie musia zabezpečiť firmy sami. V súčastnosti si nikto nepožičiava lacnejšie než štát. A úroky sú pri PPP najvyššou položkou. Aspoň boli pri R1 - viac než stavebné náklady. Takže preto.
Necelé 2 miliardy € je síce suma o mnoho lepšia než povodne očakávané 4 miliardy, stále však vysoká.

Otázna je užitočnosť tejto stavby. Či by sa za tie skoro 2 miliardy € nedalo pre Bratislavu (alebo pre Slovensko) postaviť niečo užitočnejšie. Za tú sumu by myslím šla postaviť i aspoň jedna poriadna linka metra skrz celé mesto. Možno aj dve.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vy by ste to mohli vediet posudit

Nie je tu riziko ked sa na vystavbe tohto diela budu podielat tri firmy (Španielska Cintra spolu s rakúskym Porrom a austrálskym Macquarie Capital Group), ze sa po dokonceni, alebo aj v priebehu 30 rokov povinnej udrzby, budu tieto firmy odvolavat na chyby niektorej inej alebo oboch zo zbyvajucej dvojice pri zistenych nedostatkoch v kvalite, sluzbach ci udrzbe?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Odvolávať sa môžu na čo chcú, ale normálne uzavretá zmluva na PPP je stavaná tak, že plné splátky budú dostávať iba vtedy, ak bude diaľnica vo vyhovujúcom stave. Ak v nejakom období bude diaľnica v zhoršenom stave alebo úplne nepoužiteľná, splátky za dané obdobie im budú krátené a o tie peniaze nenávratne prídu.

Čiže na rozdiel od normálnej výstavby sa nemôže stať, že postavia diaľnicu, zaplatí sa im plná suma a diaľnica sa následne začne rozpadať, pričom pri reklamáciách sa budú vyhovárať tak ako píšete vy, prípadne zbankrotujú ...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezabudaj na extra splatky

Na R1 stavanej okolo Nitry bol v zmluve aj absurdny bod, ze ak klesne nehodovost, dostane prevadzkovatel extra bonus. Ktory ***** to tam dal? Ved kazdemu musi byt jasne, ze ak sa nahradi cestinsmrti novou rychlostnou cestou najvyssieho standardu, tak nejodovost zakonite klesne..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A ako to súvisí s diskutovanou témou PPP vs. štandardná výstavba a s tým súvisiace rozdiely v rizikách?

"Nezmyselné" body môžeš vpašovať do akejkoľvek zmluvy, aj do zmluvy o dodávke toaletného papiera.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Záleží ako dobre sa napíše zmluva a aký záujem bude mať niekto tam nechať nejaké zadné vrátka. Ďalšie riziko podľa mňa je, že nejaká firma, alebo i pokojne všetky, v priebehu tých dlhých 30 rokov zbankrotujú, ukončia činnosť, a čo spravia s pohĺadávkou, či ju predajú nejakým "Cyperčanom", ktorí budú chcieť dostať zaplatené, avšak na údržbu budú kašľať. A potom v prípadnej arbitráži bude záležať na tom, ako kvalitne bola spísaná zmluva, kto budú arbitri a akí budú mať záujem.

Každopádne, i keby šlo všetko super hladko (čo nepojde), 1,7 miliardy € za stavbu otázneho významu je stále veľa.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Smetiari aj ty johannesburg, v tom príspevku nebolo nič urážlivé, prečo by mal byť príspevok zmazaný. Len sa ti nepozdáva, ak sa niekto odvoláva že sa má podpísať zmluva kým nepríde pravoocvý zlepenec a nezruší zmluvu? To sa ti nepáči?





Aj pravicová vláda plánovala obchovat Bratislavy realizovať cez PPP, lenže slintali za províziami a zdá sa že to nevyjde. Ak by to realizovala pravica, bolo by to košér?
http://autobild.cas.sk/clanok/...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja s tvojim vymazaním nemám nič spoločné, ale matne si spomínam, že si tam mal niečo o v zmysle "vy pravicoví tupci" alebo "vy pravicoví idioti". Nepamatám si to presne, možno sa mýlím, v tom prípade sa vopred ospravedlňujem za zavádzanie.

Ak tam však skutočne niečo také bolo, tak nechápem ako sa možeš diviť zmazaniu a ešte tvrdiť, že si nič urážlivé nepísal. Hoci ja by som ťa rozdhodne nemazal, nech každý vidí, akí sú Smeráci trápni.

Čo máš stále s tým "pravicovým zlepencom"? Máte v Smere aj iný argument? Mne je úplne ukradnuté, kto je zrovna pri moci a to že nesúhlasím s PPP obchvatom Bratislavy má úplne iné dovody.

Jednak spochybňujem jeho užitočnosť vzhľadom na vynaložené náklady, pretože R7 akurát privedie ešte viac áut do Bratislavy a D4 iba odkloní tranzit zo zvyšku Slovenska na Viedeň, prípadne Budapešť, čo je relatívne málo áut.
A druhým argumentom je, že takmer 2 miliardy € za 60 km obyčajnej 4-prúdovej diaľnice, resp. rýchlostnej cesty v úplne rovinatom teréne s jednym dlhším mostom neprimerane veľa. Je to v prepočte miliarda korún za jeden kilometer rovinatej diaľnice. I keď je v tom údržba na 30 rokov, stále je to strašne moc. Tvrdím, že ak by si na ňu štát sám požičial na finančných trhoch za súčasné úrokové miery, ktoré má vďaka lacným peniazom z ECB hlboko pod 1% (to firmy ani so štátnymi garanciami nikdy nedosiahnú), tak by to dokázal postaviť i udržiavať podstatne lacnejšie. Možno až o celú polovicu, možno i viac (v závislosti na tom, ako moc sa bude chcieť niekto nabaliť)

Ak máš nejaký protiargument voči týmto dvom mojim, tak nám ho povedz. Ak tam máš iba "pravicový zlepeneeeec može za všetko!!!", tak sa nemáme moc o čom baviť.
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika