SME
Sobota, 16. november, 2019 | Meniny má Agnesa

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štátne IC vlaky sa lepšili, skončiť ešte nemuseli (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Vôbec nemali končiť

Je to stupídne rozhodnutie, ktoré povedie len k zhoršeniu kvality a rastu cien (aspoň kým Jančurovi nepríde konkurovať ďalší prepravca). Keď tak to mali skúsiť prevádzkovať za trhové ceny, resp. dotovať rovnako Jančuru aj ZSSK.

Nehovoriac o tom, že časti cestujúcich viac vyhovovali IC v poňatí ZSSK (jedálne vozne, preprava bicyklov, konfigurácia vozňov, menej otravovania personálom, ...).
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

načo?

Vieš mi vysvetliť, na čo má štát prevádzkovať nejakú službu na svoje stratové riziko, keď ju môže prevádzkovať súkromník? Štát má fungovať tam, kde sa súkromné podnikanie neoplatí a tam plniť verejnú službu. Ak chce niečo prevázdkovať súkromná firma, ktorá naviac ponúka lepšie služby a lepšie ceny...neviem prečo by sa tam štát mal montovať. Detto tá 4-ka...nechápem to proste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Keď som bol mladý, tiež som veril v slobodný trh... S vekom a hlavne s tým, ako vyzerá "trh" v tunajšom ranom postsoc. kapitalizme som čoraz skeptickejší. Plus špeciálne čo sa týka liberalizácie železničnej prepravy, sú vo svete aj dosť odstrašujúce príklady.

Navyše, ako som uviedol vyššie, nepovažujem Jančurovu služby za jednoznačne lepšiu. Najväčší prínos som videl v sekundárnom zlepšení služby zo strany ZSSK. A čo sa týka nižších cien, šlo skôr o účelový dočaný dumping.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prosim ta kde v EU plati to blbe pravidlo ze stat ma podnikat len kde sa to neoplati ?
SBB, SNCF, DB, OBB, NS to su sukromne firmy ? Este k tomu statu po zelezniciach druhy najvacsi dopravca na Slovensku je vlastne tiez statna firma , Arriva DB je vdaka vlastnikovi statna firma cize tvoja teoria je uplne mimo.
Nemecky stat tu moze podnikat ?
Cital si vobec tento clanok ?
Ake lepsie sluzby Regiojet ponuka? Regiojet ponuka z pohladu slovenskeho zakaznika lepsiu cenu za ponukane sluzby ale sluzby lepsie nema zdaleka.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prosim Vas, zmenilo sa nieco zasadne? Nezijem na Slovensku. Od zavedenia Regiojetu na trh som stale citaval len chvalu a pozitiva smerom k tomuto dopravcovi. Ohladom komfortu aj kvality sluzieb. Slovensky cestujuci milion ustavicne kopal do statnych IC vlakov pri porovnavani s RJ. Ked som sa doma naposledy zastavil, 1. Triedu IC sme s rodinou dvakrat absolvovali. S RJ sme skusenost nemali, nemam moznost porovnat. Ale tu prvykrat narazam na nazor, ze statne IC boli kvalitnejsie, hoci mna kvoli grafikonu trochu aj mrzelo, ze sme nemali sancu vyskusatvtedy tolko ospevovane RJ. Kde teda nastala ta zmena v zlepseni kvality jedneho, ci upadku drugeho? Dakujem za odpoved.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Kvalita IC od vstupu RJ jednoznačne vzrástla - jednak samotné RJ, dvak ZSSK, ktoré to nepriamo donútilo kvalitu zlepšiť.

RJ prišiel s relatívne vkusnými repasovanými vozňami, čistotou, roznáškou novín/nápojov/fastfoodu, normálnym webovým rezervačným systémom, "neinvazívnou" kontrolou lístkov, PA systémom - oznamovaním staníc/meškania, detským kupé, relatívne normálnym personálom.

ZSSK reagovalo sériou ešte novších vozňov, minerálkou/novinami, lepším prístupom.

Okrem toho klesli ceny (na strane RJ hlavne pri rezervácii s dostatočnou rezervou vopred), hoci to sa dá pripísať dočasným dumpingovým cenám a cenovej vojne, nie je to zrejme dlhodobo udržateľné.

Čo sa týka porovnávania, nedá sa jednoznačne povedať, že by bolo RJ alebo ZSSK kvalitnejšie - niekomu vyhovoval viac jeden, inému druhý. Z môjho pohľadu víťazil ZSSK vďaka tomu, čo som už spomínal (preprava bajkov, jedálenský vozeň, konfigurácia vozňov, menej vyrušovania roznášačmi), v RJ bývalo v chladnejšom období aj pri najslabšom kúrení občas brutálne prekúrené bez možnosti vyvetrať (v lete zase naopak občasné problémy s klímou) a pod. Mnoho ľudí čo poznám ale zase preferovalo RJ.

V každom prípade, bolo príjemné že existovala alternatíva a konkurencia, vidina Jančurovho monopolu (kým sa nenájde niekto ďalší) ma osobne moc neteší.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

IC ZSSK

Desana nech sa radsej sa nevyjadruje lebo sa neda citat...

A. Vzniknute riesenie je cisto politicke

B. Ak segment skonci v celkovej strate rovnakej ako pred rokom, pricom prve tri mesiace vyrabal vyraznu stratu, znamena to ze 3/4 roka ju vyrazne znizovali - bolo potrebne zverejnit a rozhodnut sa na zaklade vysledku april - november, nie januar-november

C. Ziadna firma, ktora dosahuje kladne vysledky EBITDA neskonci s vyrobou/prevadzkou svojich vyrobkov a sluzieb, ktora pokryva fixne naklady - preto sa tento ukazovatel zistuje, pretoze ma vacsiu vypovedaciu schopnost ako celkovy hospodarsky vysledok. Teda pokial prevadzkovy vysledok je ziskovy, ale celkovy uctovny zatial stratovy, z dovodu ze nevie pokryt nepriame rezijne naklady, povazuje sa taketo hospodarenie za potencialne perspektivne a urcite nedojde k zruseniu, pretoze sa bude sledovat akou mierou bude prevadzkovy vysledok postupne prispievat na uhradu fixnych nakladov....

Tu treba povedat, ze ta druha firma, ktorej neviem prist na meno ma prevadzkovy zisk zaporny, aj celkovy zaporny - tak je to ovela horsia financna pozicia
O nedostatkoch danej firmy a problemoch pri prevadzke a logistike dopravy, vozovom parku, a v neposlednom rade marketingovymi praktikami sa radsej nebudem ani vyjadrovat...

Zle, zle, cele zle.... :-(
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika