SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štátne IC vlaky sa od januára zastavia (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Paráda

Budem sa trgálať do Liptovského Mikuláša o hodinu a pol dlhšie v obyčajnom rýchliku. Lebo IC Regiojet také ako vozenie bicyklov nepozná.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

preco by mal stat prevadzkovat vobec nejaku dopravu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

tiez mi to pride tak, ze stat ak ma prispievat na verejnu osobnu dopravu, tak lokalne max. na urovni krajov. medzimesto/kraje/republikovych dopravci nech su sukromny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a preco by mal stat prispievat tam? ci sukromnik berie zisky stat straty? nech ide aj sukromnik na linku medzi hornu a dolnu...a znasa straty..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A preco by mal?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a preco by nemal? ved mame trh...bud to sa sukromnik podiela na vsetkych castiach nie iba na zlatych vajciach...alebo potom nech vsetko vykryva stat ked ho platim..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zlatých vajciach? Myslíš tie kde sa 20rokov robila len ďalšia strata? Podľa prejavu tvojej inteligencie, je zrejme zbytočné sa čokoľvek snažiť vysvetľovať... Jednoducho robil stratu na malých linkách a robil ju aj na tejto, hoc menšie.. Ak to dokáže spraviť sukromnika, význam štátu sa stráca a nevidím dôvod prečo by som ja za každého cestujúceho do KE mali k jeho lístku ešte doplácať zo svojho...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

cize co chces povedat ze jancura je idiot ktory isiel do stratoveho biznisu a este v nom podliezol cenovu latku? alebo len proste splietas a tvaris sa dolezito?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

No ja som dúfal že mi to práve vysvetlis ty... Že ako je možné že na rovnakej trati je štát stratový a súkromník dokáže byť ziskový?
Či od ficovolica očakávam trochu moc že?
Keď ju nedokáže robiť súkromník nech to robí štát ajked zato platíme. Ale keď to dokáže robiť Jančura tak nech zato platia len ti co sa vozia... Nie je to chyba Jančuru ale štátu a toho ze ľudia ako ty majú volebné právo...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Preco by nemal? vysvetlim ti to takto. AK sa rozhodnes podnikat, skusis robit nieco co ta uzivi a bude vynosne ze? Ak bude vynosny predaj pomarancov tak budes predavat pomarance. Nikto ta predsa nemoze nutit podnikat v niecom, co je stratove.. alebo podla teba ano? Divna logika..
Sukromnik vsade na svete poskytuje lepsie sluzby a lepsie hospodari. Takze nech trh vezme to, co je rentabilne (v konecnom dosledku je to dobre aj pre stat lebo ma zamestnanych obcanov a berie dane zo zisku) a stat sa ma starat o napriklad linky, ktore niesu sice vynosne ale su vo VEREJNOM ZAUJME, teda maju sluzit obcanom napriek nizkej alebo ziadnej rentabilite.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to su take kecy...stat sa ma starat o nerentabilne...stat moze uvolnit trh uple a dat to sukromnikom...ako nasledok bude ze ludia sa nebudu mat ako dostat niekam, bude to neumerne drahe alebo to bude musiet dotovat...z toho vyplyva ze trh je na houby a ked ma stat vstupovat do nevyhodneho biznisu z dani obcanov (ano lebo zaplatis to ty) tak potom si moze zabezpecit aj tu zsikovu cast ktorou bude dotovat tu neziskovu...a peniaze neletia von oknom..ovsem ak na cele statu stoji neikto poctivy a zodpovedny...ale to sa za 26 rokov este taky neobjavil a ani tak skoro neobjavi...zamestnanost bude rovnaka mozno aj vyssia kedze stat nemusi nevyhnutne hladiet na obrovsky zisk ako podnikatel a ludkse zdroje potrebuje...a zamestnanci maju aspon istotu odvodov na rozdiel od sukromnika..
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Ako vie stat hospodarit sme videli pri IC, stat dokazal bojovat s Regio len za cenu vlakov zadarmo (dotacie) a tym ze si mohol dovolit prevadzkovat stratove IC vlaky, u ktorych vykryval stratu z nasich dani (opat dotacie). Namiesto toho aby trat prenechal sukromniovi, ktory prevadzkoval sluzbu lacnejsie a kvalitnejsie, a peniaze ktore stat vyhodil "von oknom" na dotaciach, by mohol pouzit na nerentabilne strate ako "skutocnu sluzbu obcanom".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

??? IC neboli zadarmo..ani pre studentov ani pre dochodcov...z toho potom vyplyva ze IC celkovo su stratove kedze straty hlasi statny dopravca ci sukromnik...a teda riesenim je zrusenie tohto produktu a nahradenie inym rentabilnym...alebo zvysenie cien...logika nepusti...a kedze jancura to prve neurobi tak aby bol rentabilny bude musiet urobit to druhe...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

...

Precitaj si moj prispevok este raz, ja som nikde nepisal ze IC boli zadarmo. Zadarmo boli rychliky, ktore odoberali IC zakaznikov.
Ked prisiel na trh Regio, ceny statnych IC boli ovela vyssie (napriek tomu stratove). Regio hospodari na uplne inom principe ako statne tunelovane akciovky, ktore dotujeme vsetci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

naozaj si myslis ze student ktory ide domov z blavy do kesic pouzije drahsie IC na ukor lacnejsieho rychlika (za predpokladu ze by nebol zadarmo)?
na akych principoch hospodari RJ ked ovela vyssie listky nezabezpecili zisk? nie nahodou na krizovej dotacii vramci firmy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

pretoze do isteho objemu je to vo verejnom zaujme. dostanes lacnejsi menej pohodlny statny produkt na ktory sa skladame vsetci.

tuna su ale dva porovnatelne produkty (az na jednu hodinu rozdielu cez cely stat) co sa tyka rychlosti a komfortu a za jeden si platis komercnu cenu, a ten druhy vozi zadarmo.

hodina rozdielu je kupovat 600 gramovy stejk za 20 eur, alebo dostat 500g stejk zadarmo. a ver tomu ze trasa KE-BA je stejk, a nie sekana Presov-Sabinov na ktoru ti prispieva VUCka a este si za nu aj platis.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ten stejkový príklad

je totálny dríst a klamstvo.
ale idioti môžu diskutovať na sme
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mna nic nevozi zadarmo...ja si platim ci rychlik ci IC...ci regiojet....sukromnik pride a berie vytazenu trat pritom lokalky kde denne cestuje 10 ludi nechava statu...a potom pridu kvaziekonomovia ktori povedia ze stat to robi vo verejnom zaujme...ale aj IC boli pre mna vo verejnom zaujme...ci ja nie som verejnost?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lokálky, kde denne cestuje desať ľudí, mali byť dávno zrušené a mal tam chodiť mikrobus. A to by veru zvládol aj súkromník, špeciálne ak by ubudlo debilných regulácií.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lokálok je málo. Porušili sa a ešte sa porušia.
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika