SME
Nedeľa, 8. december, 2019 | Meniny má Marína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Číslo na Fica a poľská arogancia. Financial Times píše, ako sme získali Jaguar (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

fajn,

prečo nie. Ale môj postoj k smeru a jeho vládnutiu to nijako nezmení.
 

:-)))

Správne! Týmto nám oči nezalepia! :-)
 

kokso,

to by musela byť iná páska na oči !!!!
 

skor koberec

hruby
 

 

Skôr by ste sa mali pozrieť čo ponúka opozícia, Procházka čo dlží Pente veľa zákaziek za kampaň, to má byť líder pravice? Či nebodaj Kollár ktorý zdieľa každ hoax na svojom profile a všetkému verí? Je to až žalostné. Preto volím menšie zlo.
 

 

Ten idiot co vyvreskoval, ze je zo Slovenska iba montazna dielna znasilnil 4 zakony a ide vyvalit 130 milionov euro priamo a dalsich 50-100 milionov nepriamo aby sem dostal dalsiu montaznu halu? ;-)
Krasny marketing pre tupovolicov.
 

 

Sú to zákulisné informácie, ktorým môžeme, ale nemusíme veriť. Podstata je v tom, aby sem tento strategický investor mal motiváciu prísť a udialo sa to počas ficovej vlády. Nie je to len o ďalšej automobilke Jaguár & Land Rover, ale aj o ďalších investoroch z Veľkej Británie, ktorý sem môžu priniesť ďaleko viac práce a to nie len pre nitriansky kraj. http://spravy.pravda.sk/ekonom...
 

 

je priam až neuveriteľné, za aké malé odrobinky je Slovač rada ... Namiesto toho, aby EU bola ťahúňom vo svete a my boli toho súčasťou, tak namiesto toho ideme z kože vyskočiť od blaha, že sa nám sem pchá ďalšia výrobná linka a xy Slovákov pojde za pás. Čína a iné "rozvojové" krajiny vedú svetovú ekonomiku a nám uniká vlak ...
 

komplex

Je priam az neuveritelne, ze este vzdy existuju ludia ako ty.
Mas nejaky komplex menejcennosti, mas ho maleho alebo co?

No ved dobre, povedzme im, nech idu prec, ludia budu nezamestnani aj nadalej a my trpaci budeme cakat na zazrak, kedy sa sem prestahuje cele Silicon Valley, priadne vsetky najvacsie banky budu mat centraly u nas.

To si predstavujes, ze ludia budu stat otrocky 16 hodin denne za linkou a dostavat minimalnu mzdu? Si pozri priemernu mzdu pracovnikov vo Volkswagene... Jedni z najlepsie platenych pracantov za pasom na Slovensku.

Okrem toho pindania mas aj navrh ako prilakat lepsich investorov?
 

porovnanie

A uplne najlepsie je porovnanie s Cinou.
Chod tam robit za pas na rok a potom prid nazad, ako ti tam bolo super.
 

Igorko

za Ficovej vlady nam tu prudi tak akurat chudoba!

My potrebujeme technologicke centra, vyvojove centra, designove centra...To je to, co tvori automobilovy priemysel. Vyrobne linky su uz len ta konecna faza, ktoru mozu kedykolvek prestahovat do lacnejsej oblasti. Ale vyvoj, technologicke centra neprestahujes, lebo tie potrebuju spickovych odbornikov, univerzity...

Je mi jasne, ze na tom SMER nevyryzuje. Lebo vzdelani ludia nevolia SMER. A SMER si je toho vedomy, preto potrebuje luzu, co ho bude volit!

Ked sa spocitaju dotacie, tak to uz tak ruzovo vyzerat nebude. Ale body do predvolebnej kampane budu.

Podobne to urobil aj koncern Hyundai. Zavod Kia postavil na Slovensku a Hyundai na Morave. Ale vyvojove a designove centrum v Nemecku a v USA. Ale nakoniec aj PSA a VW. samozrejme aj vyrobny zavod s mnozstvom dodavatelov je velke plus, za ktore musi byt Slovensko v pozicii akej je vdacne. Potrebujeme dostat nezamestnanost na normalnu hodnotu, aspon ako v Cechach. Len staci sa pozriet, kolko inzinierov a designerov potrebuje taka Skoda a kolko bude potrebovat montazny zavod...
 

mas pravdu

ale snad mi nechces povedat ze dokazenem konkurovat uvedenym statom vo vyvoji a skusenostiach...
 

a kolko Slovakov

pracuje v tych zahranicnych centrach? Preco by nemohli robit doma? Pri tych extremne vysokych dotaciach do vyrobnych zavodov by tych par stoviek inzinierov nebolo problem zaplatit ako vonku. Samozrejme ze by to muselo byt s podporou automobiliek, ale uz jedno take technologicke vyvojove centrum sa spolu s rakusanmi planovalo v Bratislave vo Vajnoroch. Stroskotalo to vraj na pozemkoch:-(. Univerzit mame dost.
 

ja neviem

kolko ich tam pracuje, mozu to byt 100vky, ale rovnako aj 10tky odvetvi... cize tak.
 

 

Nechci snáď povedať, že automobilka bude hľadať iba ľudí, ktorí budú pracovať pri páse, nehovoriac o dodávateľoch pre automobilku, ktorých budú potrebovať viacero. Keby investícia nebola taká zaujímavá, nemuselo by sa o ňu bojovať. To, že SR ponúklo komplexne lepšiu ponuku ako Poľsko len potvrdzuje, aký záujem musela mať vláda enormný.
 

ti ludia

pri pase su pre tu automobilku v pripade vyrobneho zavodu najdolezitejsi. Auto sa samo nezmontuje. Jaguar, LR a RR maju vyvoj v UK. Je pravda, ze uz dnes sa v Bratislave podiela aj na vyvoji plastovych dielov pre nich, ale to nema nic spolocne s novou fabrikou. Opat ide len o montaz aut. Jednoducho dostat cenu co najviac dole a zaroven vyrobit auto v EU. A pritom sa tesit zo stedrej dotacie. Bohuzial to je cela story. Preco si myslis, ze VW montuje svoje najdrahsie SUV prave v BA. Lebo vyrobna cena, plus na Slovesnku vynikajuca kvalita vyroby. Aspon ze VW plati viac, ako zvysok ( PSA, Kia a zrejme podobne bude zrejme aj Jaguar ).

Skus mi vyratat, kolko nas stoji 1% popularity Ficovej vlady?

Ako som pisal vyssie. Je to pre SK plus, len potrebujeme podporit buducnost. Vzdelany narod je zaruka, ze sa dokaze viac presadit aj v ekonomicky horsich casoch, ked sa stahuju vyrobne zavody do lacnejsich oblasti.

Este by ma zaujimalo, kolko z tej podpory pre Jaguar dostanu naprikald slovenski dodavatelia. To by bolo zaujimavejsie podporovat dodavatelske firmy. Ono by stacilo stavat dialnice za ceny v Rakusku a hned by boli financie aj na podporu skolstva, vedy... Ale za tym ucelom predsa akciovka SMER nevznikla? Nemam pravdu Mangove?

U nas staci, ak predseda vlady oznaci vsetkych moslimov za teroristov. To mu ide!!!
 

 

kauza s vykupom pozemkov pod jaguarom je uz za nami, teraz idu volby.
barmanka z bratislavskeho sidliska mala len dobry nos a trosicku stastie na dobru kupu bezcennych lanov ktore sa cez noc premenili na investicne zlato.
 

 

Prečo by to malo byť podstatné že sem príde Jaguar počas Ficovej vlády??
VW aj KIA sem prišli počas Dzurindovej vlády.
 

 

mozno to zmeni postoj Fica k denniku Sme. Po tom, co taliban odisiel do Dennika N.
 

 

U niektorých to postoj na Fica nezmení u iných len utvrdí dôveru v jeho osobu. Faktom je, že Slovensko o investíciu zabojovalo a nič na tom nezmení ani ohrdnutý postoj Poliakov, čo všetko Slováci ponúkli v snahe prilákať Jaguar. S primárnou investíciou prichádza aj ďalšia a to dodávatelia komponentov pre výrobu automobilov čo znamená ďalšie stovky pracovných miest.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika