SME
Streda, 2. december, 2020 | Meniny má BibiánaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vlaky zadarmo môžu byť drahšie (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Vlaky zadarmo

Sú mi ukradnuté, len sa pozastavujem nad celkovou diskusiou na tejto stránke. Pred 26 rokmi sa študenti postavili proti totalite. Malí holé ruce, a nebáli sa. Pýtam sa preto , čoho sa SME bojí, keď v najdôležitejších témach nepovoľuje diskusiu, názory ľudí. Kde sme to, ako sme dopadli po 26 rokoch že vraj slobody. Bojíte sa Smeráckej mafie, polície, prokuratúry, súdov. Určite je čoho sa obávať, len čo tým dokážeme. Máme strach, podvolíme sa mafii. Ste zbabelci, a tak aj dopadnete . Tu je vidieť čo dokáže spraviť majiteľ, zdegradovať noviny.
 

 

co tebe osobne da diskusia, kde kazdy druhy prispevok je plny urazok? ked mas pocit, skus sa ist pozriet na diskusie na aktuality.sk pripadne niekde na novom case a potom nam tu napis, co ti ta diskusia dala (okrem zistenia, ze sme narod debilov)
 

kristepane

musel som sa zaregistrovať, lebo takí ako ty sa v poslednej dobe rozmáhajú - zamieňať nepovolené diskusie s cenzúrou? diskusie sú čo, tvoje právo garantované ústavou? čo má kvalita novín s povolenými diskusiami? nedokážeš čítať správy bez toho aby si k nim písal svoje nepodstatné názory? čo má otvorená diskusia so slobodou? ako sa dajú zdegradovať noviny nepovolením diskusií, kde si blbci honia pod článkami sprostými komentármi? ako písal kolega vyššie, keď sa ti nepáči, navštív niečo iné, napríklad topky, to je výkladná skriňa intelektuálnej elity, možno sa tam budeš cítiť dobre, spravodajský portál by mal byť na to aby informoval, neverím, že si si nevšimol, že diskusie sú z 98% odpad, ak ti chýba interakcia, možností je nekonečno, prípadne choď do krčmy
 

A to ti nevadí

že za chvíľu nebudeš mať k čomu diskutovať. Vadí mi množstvo invektív,ale to neznamená, že už vyše polovica článkov je bez diskusie. A tak rád by som tomu nášmu birmovanému napľul do očí. Za Mečiara sme sa hanbili pred celou EU, ale čo stvára tento despota, to je už veľa. Treba mu to stále pripomínať.
 

Musel som sa zastaviť

a zareagovať.Zaujali ma Tvoje slová ".......len sa pozastavujem nad diskusiou na tejto stránke".......... Podľa času Tvojho príspevku si bol jednoducho prvý.Nikto tu ešte príspevok nemal...........A Ty sa už pozastavuješ ? Asi si jasnovidec a vieš aké príspevky tu budú.
Môj názor - minimálne tentokrát sú Tvoje príspevky "o ničom".............. Ak si myslíš,že hlavným prejavom slobody by malo byť právo hocikomu beztrestne nabrízgať - tak to Tvoj veľký omyl. A ak tak veľmi potrebuješ takýmto spôsobom vyjadriť svoj názor máš ešte dve možnosti - napísať tu na SME blog,alebo ísť písať do iných denníkov ako Ti tu už niektorý odporúčali...............
 
Hodnoť

Je to postavené na hlavu

Problémom nie sú ani študenti, ani dôchodcovia. Problémom sú nezamestnaní, tých treba motivovať, aby dochádzali za prácou. Vlaky zadarmo by mali mať pracujúci. Kto nepracuje - nech necestuje.
 

 

Ano, je to na hlavu postavene, pretoze SMER a.s. ma toto len na ziskavanie hlasov, nic ine.
 
Hodnoť

Čoho sa Fico dotkne, to sprzni.

Vláda Smeru je katastrofa, ktorá nás vracia späť desaťročia.
 
Hodnoť

veru tak,vlaky zadarmo

už som to párkrát písala,syn je železničiar,a viem to od neho,že ked došiel preceda s tým to "skvelým" nápadom,tak sa všetci v železničnej spoločnosti išli zblázniť,šéf okamžite dobehol za kazigrafom a pýtal sa,čo je to za volovinu,pretože precedova vízia bola-všetkým vlaky zadarmo,nakoniec to ukočírovali na študentov a penzistov,taká je pravda......ale že to zaplatíme my všetci,to je tiež "istota".............neznášam toho birmovaného komouša
 
Hodnoť

Už som to písal

Cestovanie vlakom je drahé
Údaje z roku 2013 v článku http://*****/-Drahe-vlaky-zadarmo-ZC3skf.html#ixzz3ThxEguuB
Na každých prejdených 100 kilometrov vlakom sa každému jednému cestujúcemu daňovníci skladajú sumou 15 eur. Základné cenníkové cestovné na túto vzdialenosť dosahuje 5,25 eur. Cesta jednej osoby vlakom na 100 kilometrov tak stojí okolo 20 eur.
Sú to náklady zrovnateľné s jazdou autom v ktorom cestuje len 1 osoba.
Po zavedení "vlakov zadarmo" pred rokom sa daňovníci skladajú železniciam ešte väčšou sumou než v roku 2013.
Náprava: Sprivatizovať osobnú železničnú dopravu, zrušiť dotácie a znížiť o ušetrené náklady dane. Cestovné sa zvýši podľa ponuky a dopytu, doprava sa zefektívni, Slovensko trošku zbohatne.
 

neviem na akom aute jazdis

ale mna stoji 100km priblizne 7 euro.

na dusicky som vsak isiel vlakom (som platiaci cestujuci) a ked som videl hufy cestujucich na stanici obaval som sa, ze sa, napriek miestenke zadarmo, budem tlacit ako dobytok. Pravda je, ze dobytok sa natlacil do prvych vagonov a posledne, kde som bol nastastie aj ja, boli prazdne. v kupe som bol sam.
 
Hodnoť

Objavovanie Ameriky

Už pri zavedení "nulového cestovného" pre vybrané skupiny cestujúcich bolo jasné zodpovedným na ZSSK (resp. mali to celkom presne spočítané), že medializovaná výška úhrady straty je nízka. Bohužiaľ dostali ešte "úlohu" ušetriť, lebo reálne nebolo isté ani pokrytie kešom týchto prezentovaných dotácií. Vzhľadom na reálne výkony je evidentné nie celkom jasné rozdelenie dotácie medzi ZSSK a RJ (priemerná precestovaná vzdialenosť a skladba cestujúcich ). Na Slovensku sa neriešilo ako zabezpečiť skutočne potrebnú výšku úhrady ale ako sa vtesnať (aj na úkor kvality resp. budúcnosťi ) do sumy, ktorú bolo MF SR blahoskolonne poskytnúť ( v duchu miklošovského - aj tak sa na železnici len kradne a je tam "prezamestnanosť").
Prezentované výsledky (a ešte pár štatistických údajov k nim) jasne ukazujú, že aj privátny "záchranca" železničnej dopravy ma Slovensku to nerobí o nič efektívnejšie ako štátna firma.
Každému je jasné, že nič nie je zadarmo, ale ten nárast cestuiúcich ukazuje, že vlakom sa cestovať dá (nie len socky ako sa snažia niektorí demagógovia presviedčať verejnosť), dokonca aj kvalita sa za poledných desať rokov výárazne zklepšila (nové vozne a vlaky, zmodernizované stanice a zastávky, nové služby vo vlaku). Pokiaľ sa zlepšia aj nadväzujúce spojenia v regiónoch (AD a MHD) aby sa dalo do práce, školy, lekárovi a na úrady dostať v primeranom čase tak sa aspoň trochu odľahčia cesty a diaľnice.
Škoda, že nemáme trošku štatistiky z poisťovní resp. polície lebo v zahraničí aj tieto zvyčajne podoprujú vozenie aut vlakom na dlhých trasách a všeobecne znižovanie rizík, Len budovanie drahých diaľníc a RC všetky problémy s bezpečnosťou na cestách nevyrieši (viď. nehody na čerstvo otvorených D/RC).
Momentálne by som sa na bezplatnú prepravu vlakom díval aj ako na nástrtoj ako naučiť opätovne cestovať študentov vlakom a Tí budú vedieť aj po prechode medzi "platiacich" vlak "použiť", keď to bude pre nich výhodné.
 
Hodnoť

Kto akými zbraňami

bojuje, takými hynie. NaSMERovaná banda využíva na svoje kradnutie najnižšie pudy obyvateľstva, závisť, xenofóbiu, rasizmus. Smutné je to, že väčšina Slvákov presne tak, ako za kmunizmu si neuvedomuje, že ten cirkus musí niekto zaplatiť. Možno aj tí starci zo svojich dôchodkov. Zväzáčik stavil na osvedčenú kartu ľudskej spostosti a závisti. Na cestovanie vlakom zadarmo, treba kultúrny, sebavedomý a tolerantný národ.
 
Hodnoť

Hahaha

a znova výsledok zvrátenej a nesystémovej práce právnikov vo vláde ... radšej požičať a rozdať, ako vyrobiť a predať ... :)
 
Hodnoť

PODúroveň cestovania

V sobotu som cestovala z Bratislavy rýchlikom ZEMPLÍN, ktorý ide 23,39 do Humenného. Väčšiu katastrofu a hnus som ešte nevidela. Popri lôžkových a ležadlových vozňoch boli pripojené 4 vozne - kupé. Darmo si kúpite miestenku, aby ste mali šancu sadnúť si. Vliezli tam 4 asociáli, ktorí mali kartičky na bezplatnú dopravu, ale miestenky si za euro kúpili, cestou do Trnavy som sa dozvedela ako sa chodí žobrať a kradnúť do Blavy, teraz sa cestou na východ v teple vyspia, sobotu si to zopakujú v Košiciach a v noci sa presunú do Blavy. Stiahli liter Umu a keď sa vyzuli, tak som odišla. Do Trenčína som sa tlačila s platiacimi ľuďmi v uličke a v duchu preklínala tvorcu tohto nápadu s tým, že najväčším trestom pre neho by bolo, keby ho do takéto kupé strčili k tým ľuďom, zamkli a otvorili na konečnej.
A to už nehovorím o sprievodkyni, ktorá mala počas služby často slzy v očiach a nadávala od nemohúcnosti a zlosti na celú republiku.
 
Hodnoť

 

staré dobré známe: nie sme takí bohatí, aby sme si dovolili lacné veci .....
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika