SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nový bratislavský diaľničný obchvat: Mestu pomôže len mierne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pomoze hlavne politikom pri zvysovani ich zivotnej urovne. A pre tych, co sa im neujde, este ostava PPP novej nemocnice za 6 mld.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Som z BA ale neviem ten obcvhat je evidentne projekt, na ktorom sa idu nabalit pred volbami. Cestu na Samorin treba, ta je to upchate, ale netreba hned cely obchvat. Nie za tie prachy a nie ked vidim ako to kolabuje na Orave, Kysuciach kde sa kasle na cesty 1 triedy. Pri Ziline pada hrad na hlavny tah na vychod. Cesty 1. triedy su celkovo katastrofa :(.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pod Donovalmi chcu vybudovat sustavu tunelov, lebo cez obec prejde denne 15.000 aut. Po pristavnom moste prejde denne 100.000 aut. Ta sustava tunelov bude asi kompletne v chranenom uzemi. Sa pytam co je vacsie mrhanie financii? Z coho bude vacsi osoh?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

hm, seriozne reagovat na...

...takuto neserioznost je len plytvanim energie. Radsej sa nenamahaj.

Na to je len jeden liek - vymozitelnost prava a vysoka pravdepodobnost trestu. potom sa smejdi zaradia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechapem tie reci o zbytocnosti nulteho obchvatu. To musia pisat asi len ludia bez vodicaku. Ten obchvat mal uz aspon 10 rokov fungovat. Ak nic ine aspon sa mesto zbavi tranzitu. A to nehovorim o dalsich pozitivach (uspora casu, PHM, nizsia hlucnost, emisie atd.) Nemiesajte potrebu obchvatu s temou jeho financovania. Ludia zobudte sa!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nezbaví

ZbaviL by mesto tranzitu, keby bol úplný, vrátane tunelu pod Karpatami. Lenže takto to bude slepá ulička, jediný obchvat na svete, ktorý nič neobchádza ani nespája.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A co tunel nebude? Ved v Marianke uz robili geo prieskum.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

O tuneli sa nejako mlčí. V tých plánovaných štyroch miliardách zrejme nie je. Oficiálne sa hovorí o vybudovaní "južnej časti nultého obchvatu Bratislavy":
http://www.obchvatbratislavy.s...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vo Viedni postavili cez PPP

diaľnicu A5 - 50 km - s 8km tunelov, - ročná splátka 4O milionov EUR, zhruba 1,2 miliardy EUR za 30 rokov... ale v "bohatej" Bratislave si ľudia pochvaľujú cenu 4,5 miliardy EUR za 55km obchvatu, ktorý nerieši takmer nič.
Za 4,5 miliardy EUR sa dá postaviť 800 km rýchlostných ciest - to znamená vyriešiť úplne všetky dopravné problémy Bratislavy a Žitného ostrova + dokončiť rýchlostnú cestu juhom do Košíc....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

pif-paf

..na to je len jeden liek, ked tupym 40% je to jedno
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

precitajte si nasu analyzu

http://www.ineko.sk/clanky/ppp...
-
1. nikde netvrdime ze obchvat je zbytocny. O tom ze D4 ma byt rozpoctovou prioritou v nasledujucich rokoch vsak mame opravnene pochybnosti. Vyhodnejsia sa zda byt neskorsia realizacia, bez predrazenia formou verejnej zakazky, ale az po dokladnej analyze inych alternativ, pretoze skutocnym problemom BA je osobna doprava a nie nakladna.
2. tzv "pozitiva", alebo socioekonomicke ucinky su vo vypoctoch vyhodnosti samozrejme zahrnute. Pre vasu informaciu studia si cenila usetrenu hodinu cestujuceho na takmer 11 eur. Skuste si to prepocitat na hrubu mzdu. PHM sa samozrejme ocenovali tiez podobne ako ine prevadzkove naklady vozidiel.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Spýtam sa ešte raz - sú vaše "oprávnené" pochybnosti a závery týkajúce sa potrieb podložené analýzou dopravného inžiniera? Máte prístup k HDM-4, lebo ste potom museli robiť remodeling CBA pri variante s odloženými úsekmi D4. Aká vám vyšla NPV a IRR tohto variantu?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ehm

mna sa pytate prvykrat, nerozumiem preco to "este raz". Opravnene pochybnosti vyplyvaju z planovaneho nedostatocneho odlahcenia kritickych usekov a nezverejnenych aktualnych dat o doprave, ktore sme si pytali.
-
My sme dopravne predpoklady v HDM-4 ani nemenili. Menili sme diskontnu sadzbu ktora mala vplyv na vypocet ucinkov a spustenie vo variante PSC. Cize napriklad ked posuvame PSC jeden rok dopredu smerom k PPP, socioekonomicke prinosy z roku 2026 uz v prospech PPP neratame. Chapeme sa?
-
Vypocet hodnoty za peniaze mame zverejneny aj s prislusnou castou socio-ekonomickych uzitkov. Najma na D4 sa bude velka cast ucinkov tykat zahranicnej nakladnej dopravy, co nie je ani zhruba vycislene, iba nato slovne upozornujeme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Reagoval som na clanky a diskusie, ktore bagatelizuju potrebu obchvatu. Nemyslim si,ze pomoze len mierne. Ak bude napojeny na D2 na Zahori a dole pri Jarovciach, tak pomoze doprave v BA vyrazne. Otazku financovania neriesim, na to ste tu vy odbornici aby ste to ustrazili. Mate moj obdiv a podporu. Ale netvrdte mi, ze bez obchvatu sa zaobideme.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Mam vodicak, za posledny rok najazdenych asi 50000 km a tvrdim ze nepomoze. Tak ako je navrhnuty nezbavi Bratislavu takmer ziadneho tranzitu. V useku Pecna-Jarovce je celkovy pocet vozidiel minimalny, pricom juznu cast obchvatu bude mat zmysel pouzit len prave pre vozidla co dnes jazdia v tomto useku. Aj keby nan dnes presli vsetky (co sa ani zdaleka nestane, pretoze velka cast z nich ide medzi CR a AT/HU = obchvat je pre nich nepouzitelny), zasadny vyznam pre kriticke miesta to mat nebude.

Problemom Pristavneho mosta proste nie je tranzit. A aj ten tranzit co tam je do velkej miery smeruje do CR a teda juznu cast obchvatu (tu co sa ide stavat) nema dovod pouzit.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nesuhlasim. Do Jaroviec jazdim poslednych 10 rokov praviddelne a ten narast dopravy je sokujuci.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale narast akej dopravy? Tranzitu z vychodu/stredu SR do AT/HU?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Komplet aj osobna aj nakladna. Minule som isiel z Jaroviec do Ivanky hodinu. Nultym obchvatom by tobolo 5 min. Viem, je to subjektivny pohlad, ale ine udaje nemam.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Lenze na juznej D2 vacsina nakladu ide z/do CR. Teda juzna cast obchvatu ti ju vobec neodoberie.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

dost velky trafic na obchvate robi aj okres SC. Ak chces ist z Luznej do KE, ides na obchvat a po dialnici do KE. Ak chces ist zo SC do Petrzalky, tak rovnako. V Petrzalke sa stavia juzne mesto, to iste Jarovce, Rusovce, Cunovo rastu. Uprimne, ak by som mal vybrat medzi mostom cez Dunaj a tunelom pod karpaty, tak jednoznacne radsej tunel, ale usek r7 a d4 od rovinky po Racu bude vytazeny dost na ukor dopravy na obchvate
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika