SME
Utorok, 12. november, 2019 | Meniny má Svätopluk

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Zvolávanie volkswagenov začne v januári, opravy potrvajú celý rok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Oprava

A opravia tam ČO? Že budú emisie aj pri teste 40-násobné? Alebo dokážu nejakým softvérovým zázrakom znížiť emisie aj pri bežnej premávke? Veď to by urobili už dávno pri výrobe.
Dízle do osobných áut nepatria. A keď áno, nech tomu zodpovedajú emisie a potom aj cena motora, ktorá bude taká, že si ich nikto nekúpi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne, diesle patria do kombajnov, traktorov a inych smradov:-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Preco opravovat?

By ma zaujimalo, ci sa pri beznej EK vykonavanej v SR dokaze kontrolovane auto prepnut do rezimu "podvod".
Ak nie a auto splna emisne limity SR, nie je dovod na zmenu softveru. Zacitujem z nahodne najdenej stranky firmy, ktora vykonava chiptuning motorov, kde je vysvetlene, preco je mozne upravovat RJ motorov:
"Všetky nové motory sú riadené riadiacou jednotkou a v nej riadiacim softvérom, ktorý priamo riadi chod motora. Riadiaci softvér ovplyvňuje premenné veličiny ako sú dĺžka vstreku, tlak v palivovej rampe, počiatok vstreku, plniaci tlak a mnohé iné, ktoré závisia od typu motora. Na základe týchto hodnôt je motor nadstavený na presné parametre výkonu a súčasne aj na emisné normy s dostatočnými toleranciami.
Výrobca po vývoji motora musí ešte odladiť softvér v riadiacej jednotke na také čísla, ktorých výsledné emisie budú platné vo všetkých krajinách, kde sa auto bude predávať alebo prevádzkovať. Výrobca musí preto vyvíjať softvér, ktorý bude akýmsi celosvetovým kompromisom, ktorým zohľadní vplyvy ako sú nadmorská výška, teplotné maximá, kvalitu pohonných hmôt a rozdielny štýl jazdy.
Úlohou chiptuningej firmy je nadstaviť manažment motora tak, aby eliminoval tieto kompromisy a bezpečne znížil rezervy a toleranciu, ktorú výrobca ešte ponechal."

BTW: Crash testy nie su podvod, ked su auta vyhodnocovane len pre urcity typ narazu, za urcitej rychlosti, figurina ma urcitu velkost a hmotnost?
Deformacne zony nauta, airbagy atd by urcite mali byt rozne navrhnute pre vodicku 45kg zena a 120kg 2m chlap....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Vcera na Markize Rasto Chvala

V TN bola reportaz a dopravni experti, medzi nimi aj miestny guru Rasto Chval,a odporuca vsetkym na zvolavacku nejazdit. Aspon nejake tie autority v nasej kotline by mali ist prikladom a aspon odporucit, aby boli ludia zodpovedni a ohladuplni voci ostatnym a dat si auto do poriadku.
Viac ako VW ale zlyhal nas stat. U nas totiz nemusia mat ani podvodny SW a na STK prejdu aj s 1000 nasobnymi emisiami NOx kedze sa ziadne nemeraju. Tato skodlivina zamedzuje dieslom v pristupe na trh v USA a Japonsku a u nas ju ani nikto nemeria. DPF sice meriame (dymivost) ale s takym rozsahom, ze prejde cokolvek aj rusky tank. Ten rozdiel v postkomunistickom mysleni je uplne priepastny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

suse

uz sa to tu preberalo, ale v USA myslim okrem statu California a New York neexistuje emisne kontroly, ani technicke kontroly. A pri kontrole nemusis dokonca ani nastartovat motor. Ale presne by to vedeli povedat casti prispievatelia spoza mlaky. Predsa su len in.

Mam kolegu z Michiganu a v zivote nebol na ziadnej kontole. Ked vymontujes zniceny katalyzator z benzinoveho auta, jazdis dalej. V EU nemyslitelne! Teda okrem nasej V4 kotliny:-)

Mimochodom myslim ze ani v DE nemusi byt motor nastrtovany. len sa staihnu udaje z ECU, ci je vsetko ok.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Treba opravovat...

Ved tie auta nie su pokazene.
Nech mi nikto nehovori ze novy Passat so softwarom produkuje viac exhalatov ako Tatrovka.
Ked SW vymazu, tak namiesto Euro6 splni Euro5.
Kto vymyslel to cislo 40-nasobok? Ved to by muselo dymit ako parna lokomotiva.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nové

Keď niekedy idem za (novým) dízlovým autom, tak sa cítim ako za tatrovkou. A aj to vidno z výfuku, stačí keď jemne pridá. Je jedno aká značka auta.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

nove diesle

nemozu dymit, lebo maju filter pevnych castic. mam peknu lesklu koncovku vyfuku na rozdiel od benzinovych motorov.

S MOx je to ale ine. To vsak vidiet nie je.

Najhorsi smrad je po nastartovani benzinoveho motora. pokial sa nezahreje katalyzator, smrdi to riadne. Podobne ako pri autach s vykuchanym katalyzatorom.

Tie auta co dymia su bud stare a ten dym tvoria castice, ktore telo dokaze filtrovat, takze nie su az tak skodlive, ako viditelne. Problem s mikrocasticami maju len modernejsie diesle s priamym vstrekom a bez PDF.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ten 40 násobok nie je žiadny výmysel. Proste sa im asi pri teste v reálnej prevádzke začal regenerovať DPF. Aspoň je vidno, čo za sajrajt z tých dieslov lezie aj napriek predraženým technológiám!!! Ako už vyššie píšu, diesel proste do osobných vozidiel nepatrí. Chápe to celý vyspelý a dokonca aj nevyspelý svet s výnimkou zmagorenej Európy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

filter pevnych castic

nema nic spolocneho s meranymi NOx. Priebeh tvorby NOx je rozny pri roznej zatazi motora. Teda ak si vyberies prave oblast, kde motor produkuje najvyssie mnozstvo NOx, bude z neho spinavy motor, ktory podvadza. Ak sa trafis do oblasti, kde motor produkuje minimum NOx, tak to bude clean diesel. Dolezita je priemerna hodnota NOx, nie maximalna.

Dieselove motory v osobnych autach si dovolim tvrdit produkuju daleko menej emisii, ako dieselove motory v ostatnych zariadeniach. Takze neviem, preco sa tento boj s veternymi mlynmi upriamil prave sem. asi preto, ze sa da na tom celkom dobre ryzovat.

Ak pokadas za vyspely svet miesto, kde sa niekto dovezie Teslou na letisko a odtial privatnym jetom preleti napriec USA, tak sa mylis. Skus si zistit, kolko produkuju emisii lietadla. Ak sa reguluje spotreba, tak len pre ekonomiku prevadzky, nie pre ekologiu.

Zrusenie dieselov znamena mozno dvojnasobnu tazbu ropy. Nafta je totiz zbytkovy produkt pri vyrobe benzinu.

Pokial by ale toto bolo raz za rozumnu cenu, dokazem diesel aj benzin ozeliet:

http://www.nanoflowcell.com/

Sorry ze sa opakujem:-(
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika