SME
Sobota, 31. október, 2020 | Meniny má AurelaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na tejto stránke zistíte, či máte v aute podvodný softvér (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Len či nepodvádzajú ?! :))))))
 
Hodnoť

 

Nemecká precíznosť... Vedia presne podľa VIN, do ktorého vozidla podvod nainštalovali a do ktorého nie. Super! Nesklamali. Ako vždy.
 

 

Jaaaj, zase deti VAG hejteri!
Keby si sa aspon trosku zamyslel, tak by pochopil, ze v skutocnosti to je inak.
VAG vie, do ktorych motorov davali aky softver - to robi kazda automobilka. V pripade VW ide o motory s kodovym oznacenim E189 (alebo E180?), ktore sa vyrabali v urcitom casovom obdobi. Staci zadat sql query do databazy, aby vypisal VIN kody automobilov s motormi E189 z daneho obdobia a je to. Zakaznici totiz malokedy vedia, aky kod ma ich motor, ale VIN kod si lahko vie precitat uplne kazdy.

Tolko k "nemeckej preciznosti". Taku preciznost ma kazda firma v kazdej krajine.
No ale hejtujte dalej, deticky. Ak vas to bavi...
 

 

wow, dokonalosť sama, proste Nemci... To by nik iný nedokázal. Pochybujem, že takí Japonci, či iný automobilový národ pozná sql query...
 

 

Okrem Nemcov to tak má každá automobilka. Človek, ktorý nikdy ani nenazrel do priemyslu, či priamo automobilového, alebo iného strojárenského odvetvia, ktoré podporuje automobilový priemysel ani nemá tušenia, čo za papierovačky sú pri tom. Zahŕňa to identifikáciu dielov pre následnú reklamáciu... Ak chcem dodávať pre automobilový priemysel, nestačí, že mám nejakú firmu, ktorú som včera založil. Musím byť certifikovaný minimálne podľa ISO, prípadne VDA. To ale laik netuší.
Osobne si myslím, že každé auto, ktoré kedy zišlo z linky má niekde v archíve svoj "rodný list" - práve aj pre prípady, ako je táto kauza s VW. A v tomto systéme sa dajú ako písal diskutujúci vyššie nájsť dané autá podľa kódu motora. Nie len u Nemcov, ale aj u Japoncov, Francúzov...
 

 

Človeče, ty si už počul o slove irónia?
 

Aky problem ?

V tomto skandali sice nefandim VW, lebo urobil riadnu prasaren a jeho motorari sa nevyznamenali...
Na druhej strane, lepsie automobilky maju zdokumentovany posledny srob v kazdom aute. Samozrejme ze VW vie kde je to instalovane.
 

 

Ale veď viem, len som si rypol...
 
Hodnoť

Tu je link na auta Skoda

Tyka sa to viacerych motorov, zadajte VINko sem:
http://skoda-recallactions.sko...
 

ano, tyka sa

aj motorov typu CBDB :(

Vážený zákazníku,
s lítostí vám oznamujeme, že předmětný software je ve vašem vozidle nainstalován. Za tuto situaci se omlouváme a děláme vše, co je v našich silách, abychom tento problém vyřešili co nejdříve.Vezměte, prosím, na vědomí, že řešení zabere nějaký čas nutný pro analýzu a přípravu technického řešení. Důležitá zpráva pro vás je, že váš automobil je zcela bezpečný a způsobilý k provozu.
 

 

Tá posledná veta čo ti vypadla je klamstvo. Lebo motor sa do prevádzky a k schváleniu legislatívou dostal podvodom. Preto vozidlo nie je spôsobilé k prevádzke. Už by to štátna moc mala pochopiť a zakázať prevádzku týchto vozidiel a vyradiť ich okamžite z evidencie. Potom by malo VW spätne odkúpiť každé takéto vozidlo za pôvodnú koncovú predajnú cenu. Netreba im dávať pokutu toto by ich vytrestalo dostatočne.

Bol jeden čas, kedy VW ťahali lepšie a mali aj menšiu spotrebu ako konkurencia. Nie je to náhodou práve pre tento software? Veď keď upraví chod motora na ideál pre jazdu tak emisie sú síce zlé no vlastnosti auta sú lepšie. Čo sa stane, ak auto bude v režime ekológie? Bude podvedený vlastník vozidla, lebo auto ostane lenivé? Auto si každý kúpi podľa toho aké je v čase predaja a teraz mu výrobca zhorší vlastnosti. Toto je podľa mňa na vrátenie vadného, podvodného výrobku predajcovi.

Majitelia týchto vozidiel, nedajte sa odbiť len tak. Boli ste podvedený v čase predaja vozidla a to ÚMYSELNE!!!
 

 

upravili to v prospech spotreby ...no a??? nech to robia vsetky automobilky. Podviedli len zelenych, majitelia aut maju lepsiu spotrebu a nejake sproste emisie ich nezaujimaju. Pozri kolko aut beha po cestach a ma 1000x vacsie emisie. Kolko ludi uplaca na emisnych kontrolach aby presli s ich smradlavymi 1.9TDi.
To co spravil VW je zanedbatelne.
Kolko ludi so starsimi autami si dava dodatocne montovat filtre pevnych castic a upravovat motor aby splnali prisnejsie normy????
Ak pojde ten VW za nejakym starym crepom tak tym, ze jeho vyfukove plyny nasaje a prezenie motorom ich este aj vycisti :D.
 
Hodnoť

...vy si fakt myslíte

...že to nejakému majiteľovi robí starosti ?
 

 

Starosti mu to robiť bude, keď daný softwer z auta odstránia. Keďže sú tie emisie riadne cez limit, tak s tým autom cez EK neprejde. Na to si nemyslel, že v prvom rade poškodili majiteľov daných áut?
 

ale prejde..

len ked mu prepalia novy firmvare aby motor splnal emisne normy aj mimo inych rezimov, pripadne ked vyhodnoti ze je testovany tak mu auto pekne zlenivie.. To este potom budu majitelia nadavat.., teraz vypusti malicko NOX viac, ale potom im to nebude tahat.. mozno ze sa mylim..
 

 

Jasne, ze prejde, u nas sa meria len dymivost, nejake NOX nikto neriesi... No a nikto nikoho neposkodil, ja by som to auto reklamovat urcite nesiel ;). Najma, ak si uvedomime, ze rovnako by dopadli aj ine automobilky mimo standardneho testovacieho cyklu... Nuz, Tesla potrebuje rast, tak si trocha pomohli teplym bonzom veci, o ktorej aj tak vsetci vedeli.
 

 

Ako že nikto nikoho nepoškodil? A čo my všetci, čo tu dýchame mikročastice sadzí, ktoré sa nám dostávajú do pľúc? Nefajčím, snažím sa žiť zdravo a musím dýchať tieto škodliviny.
Nie je to síce vinou majiteľov áut, lebo tí kupovali auto, ktoré spĺňa limity, ale je to vina EU a výrobcov. Ak sú tie autá také škodlivé, mali by mať obmedzenia. Prečo nie je napr zvýhodnený nákup benzínových áut, alebo dieslové zaťažené nejakou extra EKO daňou? Napr benzínové auto v určitej výbave by stálo cca 15000€ a rovnaké auto s dieslom 20 000€ -to by bolo dostatočne zvýhodnenie benzínu. Navyše dnes máme LPG, CNG, ktoré bežne už od výroby montuje napr Škoda, Opel, Fiat... Je to lepšia (čistejšia) alternatíva k nafte.
 

 

Tak daj vymenit vsetky auta, nakladaky, lokomotivy, traktory, zalozne generatory, ... vsetko co vypusta tolko emisi, ze aj par milionov VW motorov je pri tom zanedbatelne.
Co auta stare 3 roky a viac????? Vsetko do srotu lebo ma len Euro 5 ????
Co vsetky kosacky, pily, vyzinace, ... co maju dvojtakty????? ved do nich lejeme olej s vedomim, ze ho spalujeme ... a auta veterany, pripadne skoro veterany, ale stale hojne vyuzivane??????
Ked prejde okolo skoda 120 a chvilu na to VW s "podvodnym motorom" od ktoreho vyfuku sa radsej nadychnes?
 

...

Praveze s podvodnym softom prejde, lebo u nas sa nerobia emisne testy za jazdy ale ked je auto v klude.
 

Tu nejde o starosti

Spravny slovak bude jazdit aj bez filtra pevnych castic. Nejake emisie ho trapia len pri emisnej kontrole, ktoru ale hravo zvladne vdaka drobnemu uplatku. Ja by som take auto volkswagenu vratil. A primarny dovod by neboli emisie, ale pokles hodnoty a neista buductnost.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika