SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aj cesta za klientom sa bude rátať ako práca (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Som si myslel ze toto plati aj teraz.
Kazdopadne ano, cesta ma byt brana ako praca. Minimalne si tu cestu zamestnavatel da zakaznikom zaplatit, takze ju ma zaplatit aj zamestnancovi.
 

Áno platilo to u nás už dávno.

Ráno prídete na pracovisko určené v pracovnej zmluve, zapíše sa vám čas príchodu, pozriete si zoznam úloh, zoberiete cestovný príkaz, služobné auto alebo zálohu na verejnú dopravu a idete ku klientovi. Tam v mene firmy poskytujte službu do vyriešenia všetkých úloh. Potom sa vrátite na pracovisko kde zapíšete čo ste spravili atd. Keď z pracoviska odchádzate domov, tak sa zapíše čas odchodu a je zrejmé koľko hodín ste odpracovali. Nikoho by ani nenapadlo počítať za pracovný čas len to čo ste robili u klienta.
 
Hodnoť

šak u nás

to takto funguje už dávno. Remeselník má v meste za deň piatich klientov, tak si cestu zo svojej dediny do mesta zaráta päťkrát, hoci ju reálne urobil len raz. A keď sa ešte pozriete, koľko si za tých pár kilometrov zarátal, tak máte pocit, že išiel cez Istanbul. Remeslo má dnes na Slovensko zlaté dno. Prečo len som sa dobre učil... ;)
 
Hodnoť

Takže,

ak východňár vyrazí v nedeľu za prácou do Bratislavy,tak sa mu to zaráta do pracovného výkonu so 100% príplatkom za prácu v nedeľu! A pracovníci,ktorých zváža VW denne do práce z celého okolia detto. Takže Jaguár by si to s tou investíciou mal rozmyslieť,lebo ho tí rumuni,čo tam budú robiť výjdú pekne draho
 

 

aj byť ironický treba vedieť...
 

 

a hlavne citat co je napisane, ze Lada :-))
"Keď pracovníci nemajú stále alebo obvyklé pracovisko..."

takze pokial vychodnar pracuje v karavane, alebo vo vlaku tak by to mohlo byt aplikovatelne :-)
 

 

mám to Láďovi odkázať doslova? ...:D
 

 

tak hadam to pochopi aj ked som reagoval na teba aby zostala zachovana myslienka :-)
 

Takže som náležite poučený,

ale čo tak,keď pracuje v firme trebárs,ako klampiar a každý týždeň je inde? Budeš mu ochotný platiť cestu z Humenného na Tvoju strechu? A keď mu tá cesta potrvá 8 h, tak na ňu nemusí ani vyliezť? Či? Je to páca stála-je! Je strecha jeho obvyklé pracovisko-je. Takže?
 

 

strechu v BA mi robili chlapi z LM a ano-musel som im zaplatit cestu. nastastie boli fer a dali mi zaplatit iba cast kedze mali v BA dve zakazky
 

Priam šťasný človek,

a platil si cash,alebo nebodaj na faktúru?
 

 

na fakturu, ale nepamatam si ci cash alebo prevodom vopred. bolo to uz pred dvoma rokmi
ale naspet ku teme. chapem co si chcel povedat, ano pracovnik (napr. elektrikar) co musi ist na rozne miesta ma dostat zaplatenu aj cestu.
 

No vidíš,

takže si pochopil,že som nemyslel cestovný lístok,ale aj mzdu 5 chlapov počas cesty z LM. Lenže to boli zrejme nepiatelia ľudu a strany Smer - tfuj živnostníci a nie statočne pracujúci zamestnanci! Inak všimol si si,že keď majú vodári poruchu,vykopú jamu,do ktorej sa zmestia max. 3 chlapi a ďalších 7 im radí,ako to majú robiť a keď skončia,tak značky nemá kto 2 týždne odpratať, hoci po AB sa môže do 4 h pohodlne jazdiť aj s TIR.( Marek-Chochol -Zelina: Cestné staviteľstvo)
 
Hodnoť

burka v serbli...

10 rokov ako obchodak.
miesto vykonu prace mam na adrese trvaleho bydliska, kaydy den si vypisujem cestak.
klientov mi neprideluje firma ale planujem si routeplan tyzdenne podla potreby.
plateny som fix+provizia z obratu. takze ma nezaujma hodinove sadzba. je jedno ci som v terene 2 hodiny alebo 10.
mylsim ze takto pracuje 99% obchodnikov, takze nejake zavratne zmeny sa nekonaju
 

 

samozrejme, že nie. Základom sú výsledky... a na pracovné cesty sú predsa diéty...
 

 

Diéty kryjú len náhrady stravného, nie stratený pracovný čas. Pokiaľ pracovník zmluvne dohodnuté miesto v Bratislave a ide o 5.00 na služobku do Prahy, spravodlivé je, aby sa rátal čas od 5.00 bez ohľadu, ako je definovaná pracovná doba v zmluve.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika