SME
Nedeľa, 8. december, 2019 | Meniny má Marína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Softvér falšujúci emisné testy má 2,1 milióna áut Audi (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Pochybenie

Prečo sa na podvod používa výraz pochybenie?
 

veru tak, podvod je to

este pred par dnami vsetci velebili Winterkorna, ze sa vzdal funkcie, ze aky je charakter. Dnes uz prebehla sprava, ze ho vysetruje prokuratura. Asi taky charakter...
Keby bol nas, uz je v Belize
 

hm...

už som to napísal, že je to celé nejaká čertovina.
nikto nevieme, čo je to za softvér.
len tí z vw. a potom akási ŠTÁTNA univerzita z usa, o ktorej nikto nikde a nekdy okrem blízkeho okolia ani nechyroval.
na to, aby si človek technického vzdelania a technických znalostí a schopností vedel z uvedeného urobiť logický uzáver, prosto niet dostatok informácií.
(faktom zostáva, že na emiske u luxusných áut nejde na neutrál vytočiť motor do maxima, ako na bežných autách, čo môže byť ten "podvodný softvér". )
faktom zostáva,
že keď prejde po ulici akýkoľvek náklaďák, tatrou počnúc , cez všetkých možných výrobcov po trebárs ešelku, tak ten smrad z dízla cítiť ešte 5 minút, hoci to nikto nevytáča k max. výkonom.
a všetky prešli emiskami....
.
p.s.
dízel som v osobáku nikdy nemal, nemám a ani mať nebudem
 

čertovina...

a/ o takychto upravenych riadiacich softwaroch sa pisalo uz pred rokmi pri TIR tahacoch inych firiem - riadiaca jednotka vedela podla porovnania nejakych parametrov zistit, ze nie je v prevadzke, ale na kontrole...
b/ ja diesel mam... a som z toho trosku znechuteny. Ale nie moc, lebo viem, ze VW/Audi bude na tom aj takto vzdy lepsie, ako mnoha ina konkurencia a pripadne aj realne jazdiace starsie auta (ako pises). Hnusne je, ze namiesto toho, aby priznali, ze emisne limity su uz mierne prehnane, pripadne ze metodika merania emisii nezodpoveda beznej premavke (otacky pri dieseli na 4000/min.)... a aby riesilo sa to na urovni noriem, tak namiesto toho tam supnu modifikovany soft. Nemci... sakra :(
c/ podvodny software na emiske urcite tak lahko neodhalis. Obmedzene otacky su zrejme tiez jeden z nastrojov, ako kontrolu "zrealnit".
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Aky podvod? Auto malo za danych podmienok splnit nejaky limity, co aj splnilo. V com ma spocivat ten podvod? Auto preslo testami. To ze su testy blbo navrhnute, nie je problem VW. Alebo si myslis, ze tvoje auto v zime na kratke trasy plni stanovene limity, ty optimista? Potom je aj vyrobca tvojho auta podvodnik.
 

je to podvod

auto pri merani automaticky znizilo vykon motora. To je to oste ako by niekto meral emisie pri nastartovanom motore a iny pri vypnutom. Co je na tom nezrozumitelne. Je to jasne jak facka.
 

 

Rozumiem, len nie je mi jasne, ze technik na STK nepocul, ze meria vypnuty motor ... :-D
 

 

to ze auton, hlavne v zime ked ma este studeny motor nesplina limity vie kazdy. a preto ides na kontrolu s teplym motorom a tie hodnoty su merane pre prevadzkovej teplote.

zase az tak prosty nemusis byt.
 

 

Ty mudrlant, tak si najprv ujasni, co ti vadi - ci to, ze auto splna podmienky len za urcitych podmienok co plati pre vsetky auta, alebo ze auta realne vypustaju vela bordelu, vratane tvojho/jeho auta v zime, co rovnako plati pre vsetky auta. Takze mi unika pointa tvojho prispevku.

Rozdiel je len v sposobe ziskania "spravneho" vysledku - VW to robi softom, teba zas necha mechanik 10x kruzit okolo STK/EK alebo drzat motor na 4000 RPM, kym sa nezohreje KAT a nenaskoci to spravne cislo. A potom rychlo cvak na meraci, kym to znova nestupne. Ale hlavne, ze pre strom nevidime cely les...
 

 

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)
 

 

Rozdiel je v tom, že ten studený motor zahreješ a už "ideš v norme", no tieto eko zázraky od VW a možno aj ďaľších idú v norme iba na tej emisnej, no inak vypúšťajú bordel permanentne. To si ani nechcem predstaviť, čo z toho lezie pri pravidelnom vypaľovaní DPF, keď v bežnej prevádzke prekračujú normy až do 40 násobkov.
 

Aky podvod, Majour?

No taky - testy maju ako-tak testovat realitu. Ked niekto zamerne veci skresli tak, aby testami presiel, tak podvadza. Na nic na svete neexistuje dokonala metodika merania (hlavne ak ma mat unosne naklady).
Studeny motor v zime? Ako to chces testovat? Jasne, ze emisie su inde, ale ked je objektivne mozne merat aspon nieco, tak sa meria aspon to. Cize zohriaty motor. Na Slovensku by sme najradsej nemerali nic, lebo "aj tak to nema vyznam". To je lepsi pristup??? ... A ak je nahodou to meranie na prd, tak sa ma zmenit metodika. VW ma urcite dost sily, aby presvedcilo prislusne europske institucie.

Ine priklady:
- ked Ta pri vstupe do lietadla kontroluju a Ty najdes sposob, ako zbran prepasovat, tak si kontrolou presiel a vsetko je OK ?
- ked pri kontrole diplomovky testy neodhalia opisovanie (alias vyhovel kontrole originality textu), tak si presiel a vsetko je OK?
 
Hodnoť

40-nasobne prekrocenie???

Nema byt spravne o 40% vyssie?!?
 

 

nie
 

Takze maju oxidy dusika

namiesto cca. 110 g/km az okolo 4400 g/km?
 

tak nejak

Most car manufacturers use a urea-injection system, often called AdBlue, which uses a chemical catalyst to make sure unburnt fuel doesn’t get into the exhaust. But VW says it can meet the regulation without the AdBlue system on many of its cars.
http://business.financialpost....

takze auto menej zerie pri rovnakom vykone, len vypusta 15-40x viac hnusu
 

áno 40 násobne

a ja som sa vždy čudoval prečo aj tie novšie naftové škodovky VW audi čmudia ked tomu trochu pritlačí ako keby jazdili na uhlie ,som bol zhrozený pri predbiehaní v noci pri pohľade do spätného zrkadla ,až mi bolo trápne ako čmudím,kolega má alfu 159 2,4 JTDm a z toho dym nevidno že valí ani pred svetlami
 
Hodnoť

Podľa platných metodík/režimov merania

emisií motory limity spľňajú.Že tie metodiky sú úplne odrrtelené bežnej premávke? Čia je to chyba? VW?To určite nie.Jednoducho tam dali soft, ktorý zabezpečil, aby limity boli pri daných podmienkach merania emisií splnené.Nič a nikoho nepodviedli.je to tak jednoduché, že.Stačili by do metodík merania dať, že za žiadnych okolností nesmú prekročiť limity a kontroly robiť náhodne, prepadovo s komisárom v aute za jazdy pri všetkých možných režimoch.Aj pri maximálke tj. okolo 200kmh- a to neustále.heheh.Nemožné? No ale to nie je chyba výrobcov.No tak potom čo chcete?
PS.Nikdy som nemal VW.
 

 

V USA to prave takto na rozdiel od EU maju, preto sa prislo na tento podvod. Tam musi kazde predane auto splnit emisne normy a urad ma pravo to kedykolvek skontrolovat.
V EU sa pravdepodobne vysetrovanim zisti, ze VW Group nic neporusili (aj ked rozne zdroje uvadzaju, ze softwarova manipulacia je vyslovene zakazana aj pri emisnych testoch v EU).
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika