SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kauza emisie: Toto sú autá s problémovým motorom (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť

 

ešte že mám "benziňak" - golf VI. Ja som nikdy nechcel diesel. Zbytočná vec ,pokiaľ človek nejazdí denne veľké vzdialenosti po dialnici. A keď som ho kúpil v 2012 všetci si na čelo klopkali po dedine - áno aj u nás vo valale prevláda dieselový fetišizmus.
 

 

Mam ten istý názor. Mam 1,6 hladky 130 koňový benzin Za 4 roky som najazdil 70 tis. a nafta sa mi neoplatí. Je to drahé, smradľavé a hlučné.
 

kto si do

a4, a5, a6, či tt nechá namontovať motor do traktora musí byť adept na cajlu.
 

Uz som videl diesel aj na bmw6

pekne auto. Vo vnutri vsetko ako ma byt ale nikto sa za nim neobzrie lebo pocuje traktor.
 

Zlý Volkswagen ! Lakomí

majitelia aut na naftu, neochotní zaplatiť si normálne palivo a nútiaci výrobcov vyrábať naftové modely !! Dobrá demokracia vítajúcia migrantov - ktorých nikto nekontroluje (okrem zápisu, kam by sa im tak zaľúbilo ísť) - ktorá však bezprecedentne ponižuje a terorizuje na letiskách bezúhonných občanov, ktoých podrobuje filcovaniu osobných vecí, osobným prehliadkam a roentgenovaniu škodlivým ionizačným žiarením (mimochodom tým istým, ako z Černobylu) - pričom nutnosť tých kontol spustili práve tí, ktorí teraz dostávajú pomocnú ruku (pred Mníchovskou olympiádou, kde radikálni moslimi postrieľali židovských športovcov) ŽIADNE eletiskové kontorly NEEXISTOVALI (a to vraj bola "totalita") !!!
Skúsme teda otočiť pohľad - moderne a Americky sa tomu vraví "think out of the box" ...
Naozaj je Volkswagen zlý ??? Nie sú náhodou zlí ekoteroristi, ktorí denno-denne strašia a frustrujú svetovú populáciu svojimi nezmyslenými, katastrofickými scenármi ? Nič proti ekológii, ale všetkého veľa škodí a ak aj globálne oteplenie naozaj nastáva (čo je možné) je naprosto smiešna predstava, že by mohlo byť antropogénne. To je totiť len ľudská domýščavos, nafúkanosť a presvedčenie o svojej výnimočnosti. Faktom však je, že jednen - naprosto zaendbateľný kilometer kubický bežnej búrky - má mnohonásobne viac energie než všetky atómové bomoby, čo ľudstvo vyrobilo. Povrch Zeme, na ktorom sa človek premnožil je v pomere k objemu zemegule možno tisíckrát tenčí než vrstva prachu na očistenej futbalovej lopte, oproti objemu tej lopty. My sme menej, než zaokrúhľovacia chyba ...
Takže regulátori žiadajú nesplniteľné a keďže každý účastník trhu chce prežiť, celá konkurencia sa maní na konkurenciu v tom, kto dokáže úspešnejšie klamať. Tak ako všade v tzv. "demokratickej" spoločnosti.
Napríklad taká lož o "voľnom trhu". Profesori ekonómie z najchýrečnejších univerzít momentálne žasnú nad tým, že momentálne im nefunguje žiaden makroekonomický model, podľa žiadnej známej, Nobleovými cenami ovešanej, ekonomickej teórie (v skutočnosti pavedy) Lebo buď by mala byť superinflácia, alebo superdeflácia. A nie je - na rozpučenie špekulantov - je kľud a fajn. Ako je to možné ??? Nevedia. Ale ja viem, lebo nie som profesorom ekonómie na Harvarde, ani v Oxforde. Dôvod je jednoduchý, prostý a jasný - centrálne banky totiž zaviedli takú nevídanú mieru regulácie, že prevýšili tú sovietsku. Z pohľadu bankového sektora sme už skoro v komunizme :) Podlé je to, že hoci centrálna banka s komerčnými bankami štátom ako agentom tvoria defacto jednu jedinú, monolytickú banku, sektor sa tvári, že tam je konkurencia :))) Našťastie nie je (aj preto sú tam také fasa platy) ...
Je tu však ale aj iný zlosyn - diabol menom "Intellectual Property". Prečo diabol ? Lebo asteroid raz možno vyhubí ľudstvo, ale ak sa nič nezmení v zákonoch, tak Intellectual Property ho čokoro vyhubí určite :( Koniec koncov, toho názoru sú aj Gates, Musk a Hawking, len problém nesprávne pomenovali ako Umelú inteligenciu. Tá problémom nie je, lebo darmo si raz uvedomí, že človek je škodca, ak nemude môcť konať. Inštitúcia Intellectual Property jej však túto moc dáva už dnes (a smiešne je, že jedným zo strojcov tohto nástroja smrti je práve Bill Gates :) Pod zámiekou ochrany autorov sa totiž znemožňuje verejná kontrola ich diela (teraz nehovorím o komediantoch - SOZA je iná story), hoci tí autori sú (programátori) sú námedzní robotníci a dielo ktoré tvoria nikdy nebolo ich. Vzniká tak problém, že už dnes nás riadia programy (napríklad také aerolínie) o ktorých vnútre nič nevieme. Tak ako ten software VW, klamajúci STK-čky ...
 

PS žiadam teda verjene,

aby povinnosťou každého dodávateľa SW na všetkých stupňoch - od Firmware až po balíky ako SAP - bola zo zákona povinnosť poskytnutia kompletenej dokumentácie včítanie komentovaných zdojových texotov, vývojových diagramov, atď (detaily určí zákon) na požiadanie. V prípade nesplnenia by povinne nasledovalo odňatie živnostenského povolenia a ako motivátor mastná pokuta z depozitu, ktorý by každá SW spoločnosť musela zložiť predom. Ž bežný SW-house takú dokumentáciu ani nemá a programátori bežne menia štruktúry programových balíkov - ako bankové systémy - za chodu a s ostrými zákazníckymi dátami? Iste, viem - tiež som to musel robiť :) Ale keď si stavebný sektor dokázal presadiť povinnosť projektovej dokumentácie a stavebného konania, nič nebráni, aby takáto povinnosť neexistovala aspoň pre významné programové balíky. Je predsa nehoráznosť aby spotrebiteľovi výrobca dodával tovar, ktorým nemôže disponovať podľa vlastného uváženia. To totiž potom nie je vlastníctvo, ale prenájom, tváriaci sa ako vlastníctvo (právo užívania). Na druhej strane, klasické "demokratické" klamstvo a podraz - podobne ako byt v osobnom vlastníctve, či vlastníctvo pozemku (oba sú len užívacie práva - navyše veľmi-veľmi obmedzené). A ak má byť každý črep, ktorý obsahuje nejaký mkroprocesor s jeho riadicim software, chránený stredovekým Intellectual Property - tak dobre, ale potom tam korekrne zaviesť právnu povinnosť prenájomov a tak už ten krám nebudem chcieť, tak si ho ber nazad - ako Set Top Box od káblového operátora (napríklad, keď sa pokazí, alebo zastará - lebo nie je môj). Prospie to aj ekológii :)
To, SW môže byť kompletne zdokumentovaný mimochodom ukazuje projekt Linux-u, či Open Office - ktoré fungujú aj bez toho, aby sa na nich niekto miliardovo nabalil a pritom majú rovnakú funkcionalitu ako Windows, či MS Office (ak si odmyslím niektoré špeciálne funkcie - o ktorých však 99% dnešných užívateľov ani nevie, že tam sú). Isté je, že v tom prípade by sa Volkswagenu taká nemilá vec stať nemohla (lebo nadšenci by to už dávno rozpitvali a hlavne koncenu demonštrovali akých looserov má programátorov (čo je zrejme hlavný dôvod toho utajovania) ...
 

Mihole, takto si nepomozes

Zakladom je zrusit skoly a zaviest len koncorocne kamerovane testy, nak sa kazdy uci ako vie a aj to riadne preukaze.

Dnes su vsetci ludia len drezurovane zvierata. roano do prace poobede prec a sudkyne pritom v skutocnosti pracuju len jeden den v tyzdni, nie pat. Ucitelky robia len na polovicny uvazok ale beru plny plat. atd. atp.

Pokial sa nezrusi skolstvo tak sa nikam nepohneme. Budeme mat len drezurovane otroky ovce.

A volebne pravo od 15 rokov.
 

TDI a pod.

všetci bubáci s "odíde ti turbo" a podobne – olížte mi črievko..
už 11 rokov mám ako druhé auto 1,4tdi "troj-hrnček"
250000 km a jediná porucha na ňom bola čidlo otáčok motora pred 8 rokmi pri -24st celzia.
prvých 100000 som najazdil za 3 roky – vedel som prečo si kupujem "kachle" a nie ten úúžasný kultivovaný benzín – pretože na dialnici a okreskách to h/vno poznať, keď sa človek netúži naháňať s inými jedincami s hormonálnymi poruchami.
k autu sa stačí chovať slušne a nekupovať ho z "ABC auto" za "najlepšiu cenu"
každý nech má svoj názor, ale nechápem tú nevraživosť "yntelygentnýx" majiteľov benzínu..
 

Píšeš zaujímavo, ale

...ale.
Vyjadruješ sa k takému množstvu javov, ktoré dnešný mozog dnešného človeka nemôže pochopiť a to ani keby to bol mozog Hawkinga, alebo niekoho podobného.
Doba polyvedcov a polyhistorov a polyneviemakých géniov je už ďaleko za nami, takže obsah tvojho vyjadrenia dens naozaj nikoho nenadchne. Maximálne tak nejakého konšpirátora, ktorý šikovne vytiahne z tvojho textu nejakú zaujímavú kombináciu faktov, rozvinie ju, prípadne o nej nájde ďalšie údaj a napíše knihu. Bestseller. A zbohatne.
To bude asi jediný zmysluplný výsledok toho, čo si nám tu naservíroval.
Skús sa zmocniť jednej jedinej témy, alebo faktu a píš o tom.
Myslím, že na to máš.
Už si ma o tom niekoľkokrát presvedčil.
Len sa neutop preboha v tom, čo všetko dnešný svet prináša!
P.S. Rád by som si s tebou zapolemizoval napríklad o tom, prečo ekonómia nie je veda.
 

ale sa vás tu zišlo k4otov

Ja jazdím so 180 koňovým 2 litrom plne naloženým a obsadeným na dovolenky za 5,5 l lacnej nafty. Vy "inteligenti" s hladkými benziňákmi za 8,5 drahého naturálu.

Teda 1000 km na dovolenku a späť ma stojí 115 EUR a vás na 195 EUR. A to je len 2000 km. Ten diesel si na seba za 4 roky 10 x zarobí.
 

 

Ja nemám na lacnú naftu, jazdím na benzín a na dovolenky sa netrepem 1000 a 1000 km autom, ale lietam. Mňa vyjde dovolenka 600 EUR all inclusive aj s pitím, jedlom a cestou tam a späť vzdialenosť aj 7000 km.
Z ceny pobytu je 300 EUR letenka tam a späť, čiže v prepočte na km lietam oveľa lacnejšie ako ty jazdíš a nemusím stáť niekde na diaľnici v kolóne na mýto a hlavne, nemusím sa pozerať na studené more so štrkovými plážami a už vôbec sa nemusím obávať o počasie.
"Inteligent"
 

 

V afrike pod slamennou strechou je lacno....

ale nie kazdy chodi na ozajstny last minute kde ubytovanie a spanie na tyzden (aspon tyzdenna dovolenka) stoji 50 EUR all inclusive. Skus to s normalnymi cenami a nie akciovymi.

Aj ta nafta za ktoru on jazdi nie je akciova....
 

porovnavas neporovnatelne

all inclusive nebavi kazdeho, je to pre tlstych hlucnych priemernych a pohodlnych ludi, jedine ospravedlnenie je si to ist skusit, kto este nebol, pripadne s malymi deckami, my co poznavame svet a mame radi historiu, dobrodruystvo, outdor, sport jazdime dlhe trasy (ano aj lietame) ale diesel je vyhodnejsi, tak nezhadzuj tych, co len pragmaticky uvedu vyhodnost dlhej jazdy s naloyzenym dieslom oproti jazde benzinom
 

 

Ked budes mat rodinu s viac detmi, pocty sa ti zmenia.
 

 

Aké počty? Počítam na osobu. Mám ženu a dve deti. Naposledy dovolenka 3000 EUR za všetkých štyroch (750 na osobu), ale to bol jeden z top hotelov pri Červenom mori, dnes je tam dokonca ešte drahšie (Citadel Azur). Dá sa aj oveľa lacnejšie. Kolega bol na dva týždne za 500 EUR, ale samozrejme o dve-tri kategórie nižšie.

A nezabudnite tú hororovú baladu o teroristoch. V Chorvátsku ročne zomrie v lete viac našincov, ako za celú históriu Slovenska zahynulo rukami teroristu.

Mimochodom, práve na tie deti by som myslel, keby som si plánoval dnes kúpiť auto, ktoré prekračuje emisie 40-násobne!
 

Naozaj?

Daj odkaz na tvoju dovolenku za 600€ AI vzdialenú 3500 km.
To vyzerá na Kanárske ostrovy v mizernej kvalite.

Jazdím aj autom, aj letecky. Má to svoje pre a proti. Tým kolónam sa vyhýbam úspešne už 15 rokov. Raz som tú chybu urobil. Zažil som ale aj meškanie lietadla.

Studené more je tiež diskutabilné, zažil som more 29°C (Karibik) a nevyhovovalo mi. Štrk a piesok majú svoje pre a proti. Ja osobne radšej HR štrk ako IT piesok.

Za tých 300€ si odviezol jednu osobu on za 100 4 osoby. K svojim nákladom pripočítaj cestu na letisko a späť 2x alebo parkovanie. Požičovné auta v zahraničí.

Dovolenku AI naozaj nemusím.
 

 

On za 100 EUR odviezol 4 osoby, no tých zvyšných 200 doplatí mesašne o pár rokov, možno o pár desiatok rokov mesačne na onkológii. Ale to už si nespomenie, že prečo, a už vôbec nebude chcieť vidieť súvis. Nehovoriac o úplne cudzích ľuďoch, ktorým niečo také isté spôsobí.

Za 600 EUR som nemyslel Kanárske ostrovy, veď tam je more ešte studenšie ako v Chorvátsku. Myslel som tým Červené more, oblasť okolo Hurghady je bezpečná, od psychopatov to je oveľa ďalej, ako Chorvátsko od moslimského Kosova...
Ale máš pravdu, teraz som pozeral, tento rok išiel Egypt cenovo výrazne hore (Euro dole voči USD), za 600 EUR sa už veru ani nedá 5 hviezd AI objednať.
 

Ked si raz presadnes

z traktora do auta Pochopis co je to jazda. Ani 500 km by som nesiel s niecim pod 250k a ak by to mal byt traktor tak minimalne v6 ak nie v8 NIKDY 4v.
Ked raz budes mat na dobry motor pochopis ze 300k benzin pri jazde o ktorej mozes snivat ma spotrebu max cca 10 l / 100 km pricom priemerka sa blizi maximalke co na tvojej nafte leda vo sne (alebo so spotrebou podobnou ako ten benzin)
Nie kazdy chape pohodlie ako pohlad na spotrebo-meter Niekto ma rad TICHO motora a luxus zrychlenia - to je to co traktory (mal som rok 3l 6v bmw x3 - teda slusny motor) nepoznaju.
 

Typicky turista

Ty si presne jeden z turistov, kvoli ktorym nechodim do Chorvatska a ani nebudem :)

Pasteky, kompoty, spageti mas tiez zabalene?

Ked Ti odide turbo, dvojhmotnostny zotrvacnik, DPF, vstrekovace, zhavice, palivove cerpadlo alebo podvozkove komponenty kvoli tazkemu "motoru", to pocitas tiez do spotreby? :D

Pred skutocneho inteligenta jazdenie na benzin vyrovnava vrasky a predlzuje vikend o hodiny, ktore pod autom nemusi stravit ...
 

je mi jedno

co si o nom myslis.

ale tieto bubakoviny s turbami, zotrvacnikmi, dpf atd atd. si asi pocul od niekoho ako urban legend, alebo cital na forach, ale urcite nezazil.

na vlastnej skusenosti (najazdil som 290tis. km na 2.0tdi a nie firemnom a teraz mam dalsie 2.0tdi) mozem povedat, ze som menil len olej, filtre a rozvody. NIC z toho co spominas mi neodislo ani podvozkovo, okrem zadnych lozisk, ktore sa opotrebovali, ale to bola skor neduha tych aut vo vseobecnosti. to si predstav, ze inziniri podvozok nadimenzovali na vahu motora, takze ani tvoj podvozkovy bubacik nenastal.

doplnim, ze som sa o motor klasicky staral, v zmysle: dostal kvalitny olej kazdych 15 000km, pridaval VIF additiv a netocil za studena.

pomer 30/70 mesto/dlhe trasy (inak by som nespravil 290tis. za 7 rokov), kde sa vypalil DPF filter. za tie km sa mi rozdiel v cene usetrenych PHM bohate vratil vs vstupna cena a cuduj sa svete nezaplatil som ani korunu za tvojich bubakov.

ked rozumny sofer spravne pouziva motor na to, na co bol urceny, tak sa pravdepodobnost takychto bubakov znizuje. tak tu nepausalizuj a nestras.

a ano, je pravda, ze diesle robia vacsi bordel, ale tych veci, co tu robi bordel je ovela viac.
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika