SME
Pondelok, 18. november, 2019 | Meniny má Eugen

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

V železničnom tendri chystá štát pravidlá (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Veď práve, ako spomína Mertinková, je to o dopr. politike štátu. Že je u nás nekoncepčná v neprospech verejnej, osobitne i pre železnicu, vidno len v náraste prepr. výkonov v osobnej preprave za posl. 20 rokov, kde u cesty je nárast vyšší až 4-násobne ako u železnice (a to ťažiskovo v prospech indiv. automobilovej). Vo svete s efektívnou dopr. politikou je tento trend minimálne miernejší, niekde ako vo Švajčiarsku až dlhodobo opačný.

O integr. dopr. systéme verej. dopravy nielen v celoštátnom meradle môžeme sa len opakovane presviedčať v zahraničí, tu ušiel vlak... Ak tak len štátnu ZmeškanúSSK v duete so ŽSR (i v nákladnej ZSSK-Cargom) lepšie prisať na verejné financie. Tak ako ukázal vlani nekoncepčný balíčkový sociálny "tender", ktorý vedia zo Súmračnej aj na počkanie obratom. Ono práve ide aj to, lepšie zafinacovať napojených oligarchov, že. Pritom jalový efekt v deľbe výkonov medzi indiv. a hromad. dopravou, žiadne odľahčenie cestnej dopravy, len ďalšie neefektívne zaťaženie verej. financií. A i isté zhoršenie dopr. obslužnosti pre krachujúce komerčné autobus. linky, ktoré však mnohé nemali len súbeh so železnicou a tak lokálne významná obslužnosť sa stratila. Deľba cesta - železnica trendom je v poriadku, no nei takto nekoncepčne, kde ostatne sú stále časté jej súbehy práve v objednaných dopr. výkonoch v tzv. verejnom záujme. Nefunguje to na úrovni štátu, ešte horšie v regionálnej.
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika