SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Príchod alternatívnej taxislužby vyvoláva dohady o legálnosti (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

taxi musi mat bla bla blaaaa a co tak urcita sadzba a neodrbavat ludi ?
 
Hodnoť

Martin Urminský:

SME je sofistikovaným Rudým Právom súčasnosti.
SME neinformuje.
SME šíri propagandu.
Už tu neblogujem...na protest proti cenzúre.
 

 

"Už tu neblogujem...na protest proti cenzúre. "
chvalabohu!

"Ak ide o opakované konanie do dvoch rokov od právoplatného rozhodnutia o uložení pokuty, je sadzba od 5-tisíc do 50-tisíc eur,"
bohatstvo, preco to nemozu zaviest voci F1-ckarom na cestach?
 

nevedel som, že dlhuje hádam

10.000 EUR na výživnom. To odsudzujem.
Keď si mamľas urobí potomka, mal by sa oňho starať.
A keď sa nestará, tak by mal aspoň poriadne platiť.
To je skutočne trestuhodné, keď vagabund nemá základný pud a se*ie na vlastné deti.
Mal som takého kolegu.
Pekne zarábal, bol spolu so mnou majiteľom prosperujúcej inžinierskej firmy narábajúcej na tú dobu špičkovými technológiami pre 3D modelovanie, uchovávanie dát, generovanie dát pre výrobu náročných foriem na OC. Chystali sme sa na stereolitografiu.
A prišla obsielka z ČR od súdu, že jeho bývalá chce zvýžiť výživné, čo platí na syna.
On mi za chrbtom vyrobil podvodný dokument, v ktorom mal uvedený príjem odpovedajúci cca 1/10 jeho vtedajšieho príjmu. A fingoval môj podpis. Prišiel som na to náhodou, lebo spravil akúsi chybu v adrese a firme to pošta vrátila ako nedoručiteľné. Došlo k ťažkému konfliktu. Vysvetľoval mi, že sa dopustil podvodu (a ku všetkému v mojom mene), lebo vraj nechcel, aby si jeho ťažko zarobené peniaze užívala jeho bývalá, lebo sa určite v Prahe dozvedela, že sa mu na Slovensku darí. Bol som silno nas*atý a dal som to vedieť tak, že ma z 3. poschodia bolo počuť až na vrátnici. On bol pritom divý urážlivý Slovák z horskej dediny, ktorý sa zaťal aj na hocakú poznámku, ktorú nepochopil.
Odvtedy ton už medzi nami neklapalo, čoskoro sme sa rozišli.
 
Hodnoť

UBER nie je poskytovanie ale

"sharovanie"

idem niekam, tak ta vezmem a podelime sa o naklady tak, ako ja poviem...

nepomohli si inde, na Slovensku si nepomozu

budu musiet taxikari normalne ze poskytovat aj sluzby, aby prezili!
 

 

>"idem niekam, tak ta vezmem a podelime sa o naklady tak, ako ja poviem."
Preco potom nemusis zadat destinaciu v Uberi pred cestou? a preco nevidis cenu presne dopredu?
 

 

lebo ta zvezie iba cast cesty a on pokracuje dalej
 

 

ak ma vezieinym smerom ako mal naplanovane alebo ak nikde nechcel tak nejde o zielanie nakladov a ani o ridesharing ale iba o marketingovu "loz" ktora obcas nemusi byt loz.
 

 

***** si sadne na policu a hned si mysli, ze je lekvar...jedna strana je to cim sa uber bude pre zakonom branit, to je to tvoje "sharovanie" jazdy (caute, potrebujem sa odviest...ok, hned som pri tebe, kam to bude? ok, ideme), druha vec je, co realne ti vodici robia...nevravim, ze suhlasim s regulaciami, licenciami a vsetkym s tym spojenym co sa tyka taxikov, ale toto nie je nic ine, ako obchadzanie platnej legislativy...ked to robi niekto iny (oligarchia) tak to mame plnu hubu reci, ze bla bla, okradaju, prisposobuju si zakony bla bla, ale ked my mame z toho prospech, tak je to v poriadku....
 

 

keby mame slusnych taxikarov, nepoviem pol slova. Lenze situacia je taka, ze:

1. clovek musi volat taxi, aj ked stoji prednim, aby mal normalne ceny
2. clovek sa hanbi ako taxikari okradaju turistov, ktori bod 1 nevedia
 

 

ja osobne som sa taxikmi (v BA) uz co to nacestoval, ale vyslovene zlu skusenost nemam, urcite by som ani jedneho z tych co ma viezli nenazval neslusnym - ale to je pohlad z mojej strany, mozno je tu niekto kto ma vyslovene opakovane zle skusenosti...a to jazdim beznymi lowcostovymi spolocnostiami

1. co je to normalna cena? jednoducho taku maju maju cenovu politiku, akceptuj to, alebo si najdi iny sposobm prepravy...ci aj v krcme nariekas, ze tam maju drahe pivo a ze v potravinach si ho mozes kupit za tretinu?
2. toto je fakt, ale tato banda je co sa tyka poctu zanedbatelna oproti ostatnym
 

 

tak to si potom bud sam taxikar a vozis sa ako sofer, alebo ak si zakaznik, gratulujem, lebo si stastna osoba a hned si podaj lotto.
Moja skusenost je taka, ze rozne zazracne trasy a jazdenie na inej sadzbe, su v celku bezne. Samozrejme obcas sa pritrafi, ze dva taxiky z rovnakej taxisluzby spravia rovnaku trasu za rovnaku sumu, ale preco to nie je stale tak???
Najlepsi je asi pausal, tam viem kolko a ziadne prekvapenia
 

 

"idem niekam, tak ta vezmem a podelime sa o naklady tak, ako ja poviem"
Fakt? A nie tak ako povie Uber?
 

 

hej a vodic ide zrovna vzdy tam kde sharujuci, denne desiatky krat. pocas mesiacov, rokov... aka nahodicka...

samozrejme ze je to nelegalne podnikanie. uber je taxikarcenie len forma dispecingu je nie telefonicka ale internetova.
 
Hodnoť

načo je to dobré ?

chápem, že štát chce istým spôsobom zabezpečiť úroveň nejakej služby. Ale prečo túto garanciu vnucuje všetkým? Navyše za tak vysoké výpalné. Však kto chce, nech využíva licencovanú taxislužbu. Ak kto nechce, alebo proste nevidí dôvod platiť výraznú cenovú prirážku, tak proste použije nelicencovaného poskytovateľa služieb. So všetkými rizikami (ak vôbec nejaké existujú), ktoré by s tým boli spojené.

Ľavičiari vyčítajú "kapitalizmu" monopoly, proti ktorým vraj štát bojuje. Trh a dva orechy! Je to štát, ktorý tie monopoly vytvára.
http://www.menejstatu.sk/a-tak...

Používam podobnú nelicencovanú prepravu na cesty na letisko do Viedne. Cena prepravy luxusnou limuzínou je 40 eur. Licencovaná taxislužba si účtuje cca 2násobok. Ak by mali zakázať tých nelicencovaných, tak sa radšej dohodnem s nejakým známym a bude to celé mimo daňového systému.
 

 

dobra poznamka ..tento problem tu uz bol... len sa presunul
http://ekonomika.sme.sk/c/7083...
 

Sa ti zadarilo:

Trh a dva orechy! :)
 

 

no teraz neviem, namatkovo po zadani taxi vieden som nasiel x ako ich ty nazyvas "licencovanych" a suma tam bola tiez 40, tak teraz neviem...asi sa nechavas okradat od tych nelicencovanych :)
 

však jasné

že oficiálne si píšu to slovíčko "taxi". Ale ak si sa takým "taxíkom" viezol, tak dobre vieš, že toto určite nemajú:

" Vozidlom taxislužby môže byť len vozidlo uvedené v koncesii a pridelené evidenčné číslo vozidla taxislužby musí byť umiestnené v aute na viditeľnom mieste pre cestujúceho.

Vozidlo musí byť na predných ľavých a pravých dverách označené obchodným menom prevádzkovateľa taxislužby a telefónnym číslom dispečingu objednávkovej služby, resp. vodiča alebo dopravcu.

Musí mať pevne zabudovaný taxameter, ktorý vydáva potvrdenku o zaplatenom cestovnom, aby cestujúci mohol sledovať okamžitú cenu."

Celé to stojí na tom, že tieto choré licenčné podmienky sa chvála Bohu nedajú skontrolovať.
 

 

ale ved to je zase len slovickarenie, preco by si sa chcel niekam prepravovat nutne licencovanou taxisluzbou, ked mozes vyuzit sluzby licencovanej prepravnej spolocnosti? ty to (uprimne neviem preco) nazyvas nelicencovanou prepravou na cesty....je to nejaka ciernota, alebo ta spolocnost ma pravo vykonavat takuto cinnost? to uz rovno mozes nadavat na drahe taxiky, ktorymi by si sa dostal na dovolenku do talianska za velke peniaze, ked mozes vyuzit iny licencovany sposob prepravy - lietadlom.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika