SME
Utorok, 20. august, 2019 | Meniny má Anabela

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Viezli sme sa v Bratislave s Uberom, bol lacnejší ako konkurencia (reportáž) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Hm...

...a taxikári nebudou mít co žrát!"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Prejdu na Uber a basta. Akurat majitelia taxisluzieb nezarobia na svojich taxikaroch a ani na zakaznikoch. Co mi nevadi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

neviem ci to bude fungovat aj korektne

- ked "taxikari" uberu budu musiet platit dane, odvody, poistenie. ak budu, robia v podsate zadarmo (snad okrem tych, co to maju ako bokovku s rodinnym autom). ak nebudu, je to ciernota a danovy plus socialka si na nich dosliapnu (o ich prijmoch musi mat uber doklady, inac sa v ciernote povezie on, a danovakom ich musi poskytnut). a ak by to aj legalne chceli robit, taxisluzba je koncesovana zivnost s prisnymi poziadavkami na vodica a vozidlo. uberaci mozu skusit obchadzat zakon (sudruhovia tam par dier hlupo ponechali), ale to jedna drobna novela moze vyriesit a koncia.
btw, v ba su zaujimavejsie 5e taxiky nez vacsina konkurencie (aj ked niekedy za 8e idu)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pokial viem, v BA je taxisluzba ktora vas za 5 eur odvezie kam treba, teda ak vam nevadi ze sa poveziete v dacii :-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Alebo v bielej KIA CEED
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

a kolko minut budes cakat, kym pre teba niekto pride. S uberom beries prve volne auto
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

alebo neberies

V Prahe vystupujem s Leo expresu na hlavnej stanici objednavam Uber zadavam aj zlavovy kupon Leo expresu pre uber ...nechce zobrat ... neskor uber povedal ze to nebola moja prva jazda a preto ho neslo zadat.... Samozrejme to bola moja prva jazda s Uberom vobec.

Aplikacia zobrazila auto ktore by malo pomna dojst objednavam... potom androide zmizla... nevedel som co sa deje, som myslel ze asi to tak ma byt... potom som otvoril aplikaciu anic... objednavam druhykrat teraz uspesne... Ako uber dokladoval neskor prvy vodic odmietol a preto zrejme aplikacia spadla :))

Prijmovy doklad mam doteraz v emailu ako parodiu na prijmovy doklad kde je zle vypocitana DPH.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

PZP?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

5 eur za kazde zastavenie. Takze ak sa vezu napr. traja a kazdy vystupuje inde (co je v taxikoch v piatok/sobotu nadranom bezne), tak to nieje 5 ale 15 eur.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

bude zaujimave ked sa do toho zamontuje medzinarodne pravo...
pokojne sa moze stat ze sa urady k zaznamom Uberu nedostanu... vsak co on ma so Slovenskom???
moze sa usidlit v krajine kde sa neplatia dane... dokonca v krajine kde ani pravo velmi neplati (este viac ako Slovensko:)
jediny postihovatelny a kontrolovatelny budu jednotlivy pouzivatelia u nas... a to je dost mravencia praca... ta moc nasim uradom nejde... to by mohli kontrolovat aj pouzivanie firemnych aut na osobne potreby a ci to da clovek do danoveho priznania...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nechapem co z toho vsetci robia vedu. Stat dava zakazky schrankovym firmam v danovych rajoch za stovky milionov EUR. To sa ideme pototo ze Uber nezaplati dane.
Aspon z toho mame uzitok. Dane sa platia nato aby sme z toho mali spolocensky uzitok. Nakolko vela z dani mizne bez uzitku spolocnosti ja som za ked nizsie ceny (uzitok pre nas vsetkych) Uberu budu vdaka neplateniu dani.
Ak by som videl ze tento stat efektivne prerozdeluje dane, ze sa stavaju skoly, skolky, zdravotne zariadnia, ze existuje vymozitelnost prava atd, tak som prvy co protestuje proti okradaniu na dani. Ale ked vidim ako sa zdanuju hlavne 'bezbranni' a kde potom koncia vyzbierane miliardy tak mi je jedno ci niekto, kto mi poskytol sluzbu z ktorej mam uzitok zaplati dan alebo nie...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V dobe internetu a cezhranicnych platieb su veci okolo dani derave. Do freelancerov, ktori pracuju cez internet bez zivnosti a bez faktur, sa este nikto nepustil a nikomu sa ani nechce, pretoze tam nic nie je jasne (napr mozu sa viac ako 180 dni zdrzovat mimo SR). Cize aby vyriesili Uber, museli by sucasne vyriesit problem, ktory je ovela vacsi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

presne kokso. preco vlastne vsetci taxikari neprejdu pod uber?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

osipana

Neprejdu na uber preto, lebo by ich smeracka osipana, ktora ide po zivnostnikoch uplne rozdupala.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

tento clanok je platene PR, ktovie ci si

ta firma zaplatila noviny alebo iba novinara... lebo na zaklade jednej skusenosti neni mozne zhodnotit celu konkurenciu taxikarov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Nuž taxikári doplatili

na svoju nenažratosť !!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:D

Asi tak... Bezne vsade vo svete funguje trhovy mechanizmus, no a teda rast konkrencie spojeny aj s krachom tych neschopnych... Len u nas, podporovanie tych neschopnych nazyvane podporou podnikania!!!
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ako tak kukám, tak ani nie. Rozdiel oproti normálnemu taxíku bol 1,2 €. A to tuším neplatia dane, odvody a iné výpalné.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Na SRO1 dnes v správach

hovorili o nejakej skúšobnej ceste redaktora rozhlasu. Prešli 4 KM, zavolali na vraj "bežnú" taxislužbu a tam im povedali, že by to podľa premávky stálo 6-7 EUR. Redaktor platil 1,89 EUR.. a to je už parádny rozdiel...
 

1 2 3 4 5 6 7 8 ... > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika