SME
Pondelok, 16. september, 2019 | Meniny má Ľudmila

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Uber prichádza na Slovensko, pokusne začne v Bratislave (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

Biznis je biznis

aj podliezanie cien patrí do arzenálu - v prospech uchytenia sa na trhu i v prospech zákazníka...A pokiaľ sa niekto nevie prispôsobiť a využiť nové technológie tak do biznisu nepatrí. Osobne som na to, že som si nevšímal nové trendy v biznise už raz doplatil.(a boli "v rozpore" s vtedy platnou legislatívou)...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

UBER je SUPER

Pán Prokopčák, skúste žiť napríklad v NY a zistíte aká super vec je UBER.
Čo klamete o tom, že taxikári prídu o prácu.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

to je fajn že prídu o job

nebudú môcť okrádať.

cez GPS sa dá sledovať aj počet kilometrov x cena = a obom /zakazníkovi aj vodičovi/ by mala vyjsť rovnaká cena.

US kvalita je založená na spokojnosti, sk kvalita na okradateľnosti. Tak uvidíme kto vyhraje. Cech taxikárov sa už isto hotuje s protestmi. Bude zábava ako Fico dá taxikárov do sociálného balíčka či na nástenku, aby si odfajkol - že done.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pri úrovni jednania BA taxislužieb je len dobre že príde na Slovensko takáto konkurencia. Možno sa konečne naučia správať k zákazníkom... https://www.youtube.com/watch?...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Všetc vodiči z povolania

sú už dnes mŕtvi, tak ako voľakedy sadzači, technickí kresliči, či pisárky. Proste tak, ako došlo na konské povozy, končia aj šoféri. Čo neznamená, že nejaký ten konský povoz sa ešte voľakede neobjaví (pre turistov :) Takže Uber iba uberie pary - konkrétne dorazí tých slušných taxikárov, lebo tí mercedesoví majú nepochybne úplne iné kšefty. Najviac sa mi ale páčilo vyšetrovanie slovenského protimonopolného úradu, ktorý pred časom vyšetroval bratislavských taxikárov, pričom celkom jasne dokázal, že ku kartelu došlo, no správu ukončil omračujúcim záverom, že sa protimonopolné správanie nepodarilo dokázať. Aké slovenské - skutok sa nestal. Vtedy som pochopil, že u nás je možné bez problémov hocikoho zastreliť, potom drzo povedať policajtom do očí, že nebohý zomrel prirodzenou smrťou, lebo proste vykrvácal, keďže kto by nevykrvácal, keby mal dieru v hlave. A súdny znalec to potvrdí aj bez úplatku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

on asi chcel napisat "ze sa monopolne spravanie nepodarilo dokazat" :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja neviem. Podla mna Bratislavske taxisluzby su OK, teda tie main stream a na telefon. Podla mna najviac utrpia zlodeji na staniciach a letisku ako aj taxikari na inych stanovistiach (prezitok minuleho storocia).
Vyhraju hlavne zahranicni turisti, ktori si taxi objednaju cez aplikaciu a nedojde k ich okradnutiu (horespominane stanice a letisko). A toho sa taxikari najviac boja, ze im unikne neinformovana verejnost.
Pravda je aj ta ze hrozi ze budu misiet vela platit na proviziach. Na druhej strane usetria na taxametri a vysielacke... Ta aplikacia nerobi nic ine iba to co robia life operatorky a to este lepsie lebo nemusite obvolavat 10 taxi sluzieb kym najdete nejake auto na druhej strane mesta....
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Technologicky su pozadu v .CZ aj .SK

Upozornenie, realizoval som podobnu sluzbu teda moj nazor je ovplyvneny:

v Bratislave mate HopIn.
v Prahe minimalne 4-5 mobilne aplikacie co robia to iste a neberu vodicovy taxika 20% z zisku z jazdy ako berie UBER.

>skúste žiť napríklad v NY a zistíte aká super vec je UBER.
Pred rokom dva som dostal email ze ci neposkytujeme sluzby v brookline ze sme lepsi ako UBER.

Inac siel som s Uber v Prahe... dostal prijmovy doklad kde bolo zle vyratane VAT-DPH. Mam taktiez email kde ziadaju odomna poslat emailom fotku kreditky a obcianskeho preukazu :). Po zverejneni na socialnych sietach okamzite vyriesili problem bez nebezpecneho posielania cez archaicky nebezpecny email.

Nic proti uberu ako konkurencii ale:

-Nech netvrdia ze je to konkurencia zalozena na novych technologiach. Praha mala v 2011 dve sluzby zalozene na rovnakych technologiach. Bratislava ma uz min. rok-dva HopIn

-Nech netvrdia ze im ide o vodicov lebo beru 20% a uz sa verejne vyjadrili ze by hned kupili 500 000 autonomne auta ak by ich tesla robila. Uberu otvorene ide o vybudovanie celosvetovej znacky.

-nech dodrzuju zakony danej krajiny. /dovod preco v nemecku UberX bol raz zakazany, v Prahe iba platia pokuty ked ich niekto nacapa zatial. Manager pre celu zapadnu europu bol zatknuti kvoli prevadzke nelegalnej taxisluzby 30.6.15 a V australii a inde tiez http://www.arrestinguber.com/a...

-Nech netvrdia ze je ich vodic bezpecnejsi lebo ludia ho hodnotia. Dovod je ze je u nich vyssia fluktuacia vodicov a teda vela vodicov co nemaju este dostatocne hodnotenie na to aby ste si ho mohli vybrat na zaklade statisticky relevantneho skore a ked potrebujete odvoz neriesite. /podotykam ze tu nieje o nic lepsia situacia v klasickych taxisluzbach/


Podla mna uber sluzba mala byt ako nelicencovany transport-spolujazda cloveka cloveku ako neziskovy business . Podobne ako Google ide teraz niekde v azii robit v telavvivu money.cnn.com/2015/07/06/technology/google-wa ze-carpooling/ na slovensku je nieco podobne odvozautom.sk
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

ak chces neziskovy biznis,

sup sup zaloz si firmy, naprogramuj appku a mozes zacat poskytovat, nikto ti v tom nebrani
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

>"naprogramuj appku a mozes zacat poskytovat"

Zrobil som v 2011. Funguje a rastie stale.

Rovnake konkurencne prostredie je to co zrejme chceme.
A nie to ze niekto spolieha na sporadicke pokuty za nelegalne veci ktore mu znizuju naklady a davaju vyhodu oproti tomu kto chce robit veci poctivo podla v ramci zakona.

Mozno som to ze vyjadril tak si poziciam koment ineho:

>"UberX (UberPop) je len plateny Carpool zastresovany Uberom. Soferi nie su v pozicii taxisluzby, ale beru sa oficialne ako "dobrovolnici, ktori zhodou okolnosti idu tym smerom kam cestujuci a su registrovani v systeme".

Je to podnikanie nacierno aj preto ze uberx sofer nemusi vidiet, kam chce
cestujuci ist nez nastupi a teda neda sa hovorit o tom ze zvezie cestou niekoho==carpooling.
Nie, tu Uber si uctuje peniaze a aktivne da za jazdu peniaze braintree.com za prenos penazi,banke, sebe zisk =20% a nakoniec soferovy ktory tym padom nerobi veci zadarmo alebo neziskovo ale podnika. A mal by podnikat podla zakonov danej krajiny ma dodrziavat vsetky zakony platne pre dany transport ludi.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

zial, po prichode uberu skoncil. S ich kapitalom mozu jazdit aj 10 rokov zdarma, kym ziadny hopin nebude
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nereagoval som na HopIn ... som na inom trhu kde uz Uber je dlhsie .

Uber nevadi, zatial , prave naopak lebo tlaci peniaze investorov a ludi co si kupili akcie do pokut ale hlavne do lobby ktora sa snazi zmenit legislativy krajin a miest co povazujem za dobre lebo zakony su zastarale.
Ale zakony aj tak o chvilu dostanu vetsi tlak od automobiliek a novych pravidiel pre autonomne auta a taxiky. To je pre uber najvetsia konkurencia inac im staci 10 aut v meste dalsich 5-7 rokov "zadarmo".
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Spacer

hopin je super, nema chybu!!!
kasleme na nejaky uber. hopin je lepsi! :) vdaka zanho!!!!!!!

samozrejme smetiari v clanku o hopine ani slovo... kvalitka ako vzdy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

A potom z toho neziskoveho biznisu zaplat cervenym krysam licencny poplatok :)))))))))))))))
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

taxikari su zivnostnici... myslis, ze oni neplatia poplatky dispecingom funtaxi, trend taxi a co ja viem aki? trend tiez poskytuje platformu (dispecing so slecnami, co teleofnom sa pytaju na stanovistia) a uber poskytuje aplikaciu. ak je to take zdieranie, preco to potom idu robit? (btw a hopin je nebodaj zadarmo?)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ešte mi vysvetli, prečo by taxi mala byť licencovaná služba. Aby mesto mohlo udržiavať kartel a kradnúť peniaze, čo. Ďakujem pekne. Už len preto budem využívať nelicencovanú službu, bude to taký môj súkromný protest. A čím viac tomu bude štátna mafia brániť, tým viac to budem podporovať.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Presne tak, zato ze si niekto vymyslel system licencii, tak ja sa s niekym nemozem odviest bez prispievania na tu licenciu? To je typicke monopolne spravanie.

Co je ale sporne je to, ze pokial niekto pravidelne vykonava cinnost, ktorej ciel je zisk, tak by mal mat zivnostak a priznavat prijem do danoveho priznania. (myslim ako Uber vodici). Takze Uber je perfektne legalny, ale ti vodici by mali priznavat prijem...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

to iste aj airbnb, za chvilu to uz hotelierov prestane bavit...
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Samozrejme nemusi byt licencovana.
To je vec statnej legislativy a ustanoveni mesta. Ci by mala aj v buducnosti to je druha otazka.

Kazdemu ale rovnakym metrom preco by mali ti co dodrzuju zakon platit viac?.

Tu zaostavaju zakony za technickym pokrokom objavil sa novy pojem "sharing economy" kde internet nam umoznuje zdielat veci efektivne skoro zanic a zaroven ziskat peniaze za nejake male sluzby, ktore nemusia byt hlavnym zdrojom zisku. Vztah sprostredkovatel vykonavatel tu naraza na spliet zakonov ktore sa vytvorili za desatrocia.

Uber zdiera vodicov takze aj ked sa dava za priklad shared economy je nou iba na papiery a vyuzivaju to na marketingovy ucel s cielom vybudovat svetovy brand ala "McDonald" pre transport industry.

Priklad AIRBNB je lepsi lebo valcuje celou EU a svetom. Tu na ostrove kde byvam si dovolim tvrdit z roka na rok o 200-300% narast. V Parizi aj pethviezdickove hoteli panikaria lebo im idu poznatelne trzby dole koli tomu ze za 800Eur na noc cez AIRBNB si objednate ovela unikatnejsie a exkluzivnejsie miesta.

V mestach kde ale vznikali roky rokuce zakony upravujuce ako kto moze ponukat ubytovanie dokonca za kolko a komu aku prirazku da system narazil na problem s sharing economy pretoze zrazu sa zistilo ze to ide inac jednodussie a zakony na to nemysleli a tym padom vela ludi to nerobi podla zakona spravne.

Viac o shared economy dobry clanok:
http://www.theguardian.com/tec...
 

1 2 3 4 5 6 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika