SME
Štvrtok, 21. november, 2019 | Meniny má Elvíra

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štát kontroluje Regiojet, pre nefungujúcu klímu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

a co ZSS?

Vlakmi na SLovensku nejazdim ale predpokldam ze kvalita cestovanie v Regiojet je vyssia ako v statnych zeleznicich. Predpokladam, keby hygiena tak aktivne a nestranne pristupovala v kontrole statnych vlakov, tak stane vlaky uz na Slovensku nejazia.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Predpokladas zle. IC ZSSK na rozdiel od IC RJ maju na 99% funkcnu klimatizaciu.

Jasne, ZSSK ma este aj nejake neklimatizovane supravy, ale tie maju velke okna, takze sa tam vetra v pohode, na rozdiel od sklenikov RegioJetu (ci uz na Os, alebo IC), kde sa pri nefukncnej klimy upecies.

Nehovorim, ze ZSSK nevypadne nikdy, ale je to ovela ovela menej caste.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ako som pisal, realie nepoznam. Za mojich studentskych rokov (90te) to bolo velmi zle. o fungujucej klime sa len snivalo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

90 roky skoncili pred 15 rokmi ;) Mala vobec vtedy ZSSK nejaky klimatizovany vozen?

Odvtedy sa obnovila brutalne velka cast vozoveho parku.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Pardon, vtedy este ZSR :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ZSR je nieco ine. ZSR spravuje a prevadzkuje zeleznicnu infrastrukturu a existuje dodnes. Vid http://www.zsr.sk/
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ale hej, v 90. rokoch boli dopravcom priamo ZSR, dnesny manazer infrastruktury. Tie sa potom rozdelili na ZSR a Zeleznicnu spolocnost, ktora sa dalej delila na ZSSK a ZSCS.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

To je uz presnejsie. ZSSK vznikla zo ZS a ta kedysi vznikla zo ZSR ale vtedajsie ZSR je nieco ine ako sucastne ZSR. Vtedy ZSR boli cele zeleznice, dnes prevadzuku ako pises iba infrastrukturu. Ak som pisal ze ZSR je nieco ine tak som mal na mysli dnesnu ZSR ako prevadzkovatela infrastruktury vlastnej statom. Ale to uz asi ideme prilis do detailov. Hlavne ze je to uvedene na pravu mieru.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Vtedajsie ZSR a dnesne ZSR su ten isty pravny subjekt od ktoreho sa ale v 2002 odclenila prevadzka dopravy do Zeleznicnej spolocnosti a ZSR prakticky zostali uz len manazerom infrastruktury.

Ja som povodne napisal otazku ci ZSSK vtedy vobec mala nejaky klimatizovany vozen a to som potom spravne opravil na otazku ci ZSR vtedy mali klimatizovany vozen, kedze ZSR vtedy boli osobnym dopravcom (bavili sme sa o 90. rokov, kam roky 2002 a neskor ocividne nepatria).

Napisal som to teda spravne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Zeleznicna spolocnost a neskor ZSSK a Cargo neprevadzkuju dopravu, tu ma prave na starosti ZSR. Preto som pisal nizsie ze je to cele o rozdiele medzi dopravou a prepravou,

"ŽSR sú podľa zákona prevádzkovateľom železničnej dráhy na území Slovenska. Vyplýva jej z toho povinnosť zabezpečovať a obsluhovať celoštátne a regionálne dráhy a organizovať na týchto dráhach dopravu pre všetkých prevádzkovateľov dopravy v zmysle dopravnej politiky štátu, a to bez akýchkoľvek diskriminačných obmedzení."
https://sk.wikipedia.org/wiki/...

"Napisal som to teda spravne." Kym si napisal tu opravu ja som uz napisal svoju reakciu. ;-)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

oprava "Zeleznicna spolocnost a neskor ZSSK a Cargo neorganizuje dopravu"
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

V 90. rokoch o ktorych som pisal ziadna Zeleznicna spolocnost neexistovala, existovali len a jedine ZSR. To co citujes je SUCASNY stav.

Ja som svoju opravu pridal 19:26, ty ten svoj post nizsie, kde ma opravujes o 19:44 ;)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:) OK. Ja som svoj prispevok pisal dhlsie lebo som hladat to uznesenie ktorym vzniklo ZSSK a kedy to bolo. Prispevok som teda zacal pisat skor ako si ty odoslal svoj prispevok s opravou. Kym som teda refreshol stranku nebola tam ta oprava. Mam iba ja ten pocit ze ty sa proste budes hadat do krvi?

OK Tak asi nemam pavdu, spokojny?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ja mam pocit ze do krvi sa tu hadas ty, lebo odmietas uznat ze to naozaj mali byt ZSR. Sto krat som to vyssie odovodnil :)
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

:) OK. Cize moja reakcia "To je uz presnejsie. ..." atd je asi vyjadrenim toho mojho hadania. Je na case ukoncit tuto diskusiu. Prajem pekny zvysok dna.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

"To uz je presnejsie" vo chvili kedy je to 100% presne (ZSR v danom case boli osobnym dopravcom!) je dost understatement :)

Pekny den aj tebe.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

re Puchino

do krvi sa tuto hadas ty, nie Samo.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Inak ked uz tu spominame toto delenie zeleznincnych spolocnosti tak jednym z cielov tychto deleni (na dopravu (terajsia ZSR) a prepravu (terasjie ZSSK a Cargo)) bolo umoznenie vstupu inych prepravcov na trh co sa udialo az vstupom RegioJetu takze je dobre ze sa to tu spomina.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

vy dvaja

to sem predpokladam pisete z toho neklimatizovaneho vozna regiojetu :D
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

ZSSK pred 15 rokmi neexistovala. ZSSK vznikla 13. decembra 2004 na základe Uznesenia vlády SR č. 662/2004 a (vznikla teda pred cca 11 rokmi). Ale to len tak medzi recou. Samozrejme ZSSK mala svojho predchodcu Zeleznicnu spolocnost ktora sa rozdelila na ZSSK (osobna doprava) a Zeleznicna spolocnost Cargo (nakladna doprava).

Uz v obdobi medzi rokmi 1998 - 2003 ked som studoval a teda vlak vyuzival asi najviac vo svojom zivote vsak jazdili IC a tie boli klimatizovane. Teda minimalne v 98 uz mali Slovenske zeleznice klimatizovane vlaky aj ked sa dali zratat na prstoch jednej ruky.
 

1 2 3 4 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika