SME
Nedeľa, 18. august, 2019 | Meniny má Elena, Helena

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Wizz Air plánuje kúpu lietadiel za 12,5 miliárd dolárov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

Deja vu

V com mi to len pripomina SkyEurope, v com?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

aj mna to hned napadlo :) aby im to nezlomilo vaz, ako skyeurope
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Wizz Air sa skutočne nedá porovnávať so SkyEurope. Skôr s Ryanair alebo podobnými spoločnosťami. Maďarom MALEV padol, Wizz Air beží úplne bez problémov. Podobne u bratov Čechov. ČSA nepadli, ale už je to len skutočne mini aerolinka. Zato Travel je úplne iná liga. A vďaka Wizzu za možnosť lietať z KE do Londýna. A netreba sa trepať do ďalekej Blavy.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

je to paráda

Polhodinka na letisko, 2,20 hodiny let, 1,20 z Lutonu do centra. Dokopy cestovanie trvá menej ako ten vlak do BA.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Wizz air zase nema take lacne letenky ako Sky Europe a taky Ryan dokazal v pohode existovat pri takomto business plane. Zrejme im starne flotila lietadiel, tak postupne vsetky vymenia za A321neo a budu v pohode. Ryan tiez prevadzkuje iba B-738
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ano, myslim si ze je to presne tak ako pises. Ako im budu prichadzat nove A321neo, tak budu predavat stare A320. A nebudu mat s tym problem, o lietane A320 je velky zaujem a Airbus navyse spustil P2F program.
Zaujimavu hlasku dnes pustil ich CEO; povedal cosi v zmysle: "Neznasam tie air shows, kedykolvek na jednu pojdem, nieco kupim"
Akurat by mali urobit nieco s tym menom.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

wizz je asi najhorsi, najhnusnejsi low cost. hrozne meno, skarede lietadla.
NEskutocna buzeracia, premeriavanie batoziny, odporny personal.

Ryanair bol niekedy podobny, teraz sa dost zmenili a su super, personal mily, ziadne meranie batoziny uz, 2 tasky na palubu a pod. s wizzairom sa to neda porovnavat.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak to mi pripada ako by si popisal spravanie AC a UA k non-status cestujucim :-)
Co sa tyka W6, skusenosti s nimi nemam, nakolko su, podobne ako FR, mimo mojho dosahu. Nuz ale ked su ludia s nimi ochotni lietat aj napriek mizernym sluzbam, cu uz narobis.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Je rozdiel či človek zaplatí 50, alebo 500 EUR. Za ten rozdiel budem aj celý let stáť.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Tak meno a vzhlad lietadla je asi posledna vec, ktoru riesim. Premeriavanie batoziny vykonava W6 tak U2 a tiez aj FR, samozrejme nie na kazdom lete, ale vcase sviatkov a cestovania k moru urcite. Naposledy som letel U2 a okrem merania batoziny si dali extra zalezat, aby mal kazdy pasazier iba jednu prirucnu batozinu a aj tasticky minimalnych rozmerov musel clovek vopchat do kufra. W6 ma ale najmensie rozmery prirucnej batoziny a skor sa hodia tasky ako kufre.
Wildcat: Suhlas, navyse zacinat mat pocit, ze uz ani karticky nie su co byvali, bonusove letenky zdrazuju, mil je stale menej a letusky najradsej rychlo obsluzia pasazierov a schovaju sa v galley, pomaly uz ani neprechadzaju ulickou s tackou napojov, nehovoriac o pripojoch a meskajucej batozine. V tomto smere su jednoznacne najlepsie azijske aerolinky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

:-)

Držím palce,nech im to vydrží čím najdlhšie,ešte spojenie do Nemecka a budú super
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

nechapem jednu vec, odkial zoberu peniaze za tie lietadla? ved predsa musia dat nieco dopredu? chudobni madari nemaju peniaze a idu robit taky obchod? nieco sa mi nezda.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Tiez sa divim

odkial na to maju, vcera som kupil KE-Milano spiatocnu za 19€ a to uz na regiojet sa ukazuje prstom, ze cena spiatocneho listka Ba-KE je na hranici nakladov a navyse, ten vlak stoji zlomok toho co lietadlo
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Ked zacinal Ryan,tak bol prvy.
Nemal tak silneho konkurenta ako je teraz on sam.
Wizz uz nema tolko moznosti,ako mal Ryan.
Ked Wizz bol v Bratislave,tak pre nezaujem cuvol.
Teraz je v Kosiciach,napriek najvyssim poplatkom v Europe.
Otvara stale nove linky,dokonca uz aj bazuje.
Urcite prida z Kosic dalsie linky.
Sepka sa o Nemecku a Dubaja.
Tak uvidime.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Rakúšan riadi košické letisko. Z Nemecka chce voziť biznismenov, z Dubaja turistov
Košické letisko sa stále ešte nespamätalo z krachu aerolíniek Sky Europe. V posledných rokoch sa však odrazilo od dna.

Košické letisko má dnes pravidelné spojenie do šiestich zahraničných miest: Prahy, Viedne, Londýna, Sheffieldu, Milána a Kyjeva. Foto - TASR
Košické letisko má dnes pravidelné spojenie do šiestich zahraničných miest: Prahy, Viedne, Londýna, Sheffieldu, Milána a Kyjeva. Foto - TASR
Vladimír Šnídl
VLADIMÍR ŠNÍDL
12. JÚN 2015 14:47

KARL DANDLER mal zastaviť úpadok košického letiska. Keď si v roku 2012 sadal na stoličku riaditeľa, letisku každým rokom ubúdali cestujúci. V poslednej dobe sa trend obrátil. Košiciam vlani stúpol počet odbavených pasažierov o polovicu a tento rok na jar ohlásilo letisko nové linky do Milána a Kyjeva. „Naším ďalším cieľom je Nemecko,“ hovorí Dandler.

Čím môžu byť Košice zaujímavé pre zahraničné aerolínie?

Keď s nimi vedieme rozhovory, zdôrazňujeme, že je u nás dopyt po nových linkách. V hre je turizmus i biznis. V Košiciach pôsobí veľa firiem z oblasti IT a celý región je príťažlivý pre investorov. Atraktívnou skupinou sú pre nás aj Slováci, ktorí žijú v zahraničí a tiež majú záujem o letecké spojenie.

Poznajú vôbec manažéri aerolínií Košice?

Pravdou je, že Košice vo všeobecnosti veľmi známe nie sú. Musíme preto vysvetľovať, čo sa u nás deje. Pripomíname napríklad, že Košice sa stali Európskym hlavným mestom kultúry pre rok 2013, alebo že v roku 2016 budú Európskym mestom športu.

Pred pár dňami na vašom letisku otvorila základňu nízkonákladová spoločnosť Wizz Air. Koľko jej lietadiel bude u vás nocovať?

Jedno lietadlo. Skoro ráno odlieta do Londýna a večer sa vracia. Dobrou správou je, že u nás zostáva aj slovenská posádka. S tým je spojených tridsať nových pracovných miest, ktoré vytvoril priamo Wizz Air a ďalších desať nepriamych, ktoré súvisia s údržbou, cateringom a ďalšími službami.

Okrem Wizz Airu máte aj novú linku do Kyjeva. Veríte, že Ukrajina už má najhoršie za sebou a toto spojenie vydrží?

Ukrajina je stále vo veľmi ťažkej situácii. Avšak potenciál tu rozhodne vidím.

PREČÍTAJTE SI TIEŽ
Slovensko bude mať letecké spojenie s Ukrajinou, z Košíc budú lietať Česi
Od roku 2013 Košice zdvojnásobili počet pravidelných liniek. Rastie aj počet odbavených pasažierov. Čím to je?

V roku 2012 sme mali iba 235-tisíc pasažierov. Vlani to už bolo o päťdesiat percent viac a tento rok počítame s ďalším rastom. Výborne zafungovalo spojenie s letiskom Londýn Luton, ktoré sa otvorilo v septembri 2013. Dnes na tejto linke prevádzkujeme desať letov týždenne. Okrem toho rastie počet dovolenkových charterových letov počas letnej sezóny.

Karl Dandler pôsobil v managemente Austrial Airlines alebo Ukraine International Airlines. Od jari 2012 šéfuje Letisku Košice. Karl Dandler pôsobil v managemente Austrial Airlines alebo Ukraine International Airlines. Od jari 2012 šéfuje Letisku Košice.
Na druhej strane: pred krízou v roku 2008 a krachom nízkonákadovej spoločnosti Sky Europe odbavili Košice takmer 600-tisíc ľudí. Vrátite sa niekedy na túto úroveň?

Keď sa nám podaria naše súčasné plány, k tomuto číslu by sme sa mohli priblížiť za tri roky.

Tie plány sa podľa vašich nedávnych vyjadrení týkajú hlavne Nemecka. Kam konkrétne chcete lietať?

Ako hlavný cieľ máme Severné Porýnie, teda Düsseldorf, Kolín nad Rýnom. Druhá preferencia je Mníchov.

Prečo práve Nemecko?

V prvom rade ide o biznis. Tieto mestá vyšli z rozhovorov so zástupcami firiem,

Tento článok je exkluzívnym obsahom pre predplatiteľov Dennika N.

Predplať
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika