SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Štát dáva podporu ktorú nikto nechce, za prácou sa ľudia nesťahujú (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Chciet od ludi stahovat sa je proti

kulture, tradiciam a mentalite na Slovensku. Masove stahovanie za pracou sa nebude konat nikdy. Preto Slovensko potrebuje podporovat okamzitu mobilitu ludi, aby si mohli dovolit cestovat za pracou dalej v kratsom case a lacnejsie. Znizit DPH na auta, zrusit registracne poplatky, poplatky za STK. Zrusit spotrebne dane z paliv. Akutne investovat do prerobenia a pretrasovania vsetkych ciest na Slovensku. Budovat obchvaty miest a skapacitnit cesty.
Aj clovek z minimalnej mzdy si musi vediet dovolit dochadzat 40km do prace denne. Aj clovek z 80km vzdialenej dediny od mesta sa musi vediet dostat do miesta prace do hodiny aj v spicke.
Slovenske kraje su velkostne porovnatelne s megamestami vo svete, nemoze byt problem vytvorit infrastrukturu aby ludi z hociktoreho kuta kraja si mohli dovolit denne dochadzat do hociktoreho ineho kuta kraja.
 

 

Prvá veta postihuje tunajšiu spoločnosť, a nielen tú napr. i švajčiarsku, s tým nemám problém. No v ďalšom rozvinutí som sa až zľakol, že koľko diletantstva a protirečení sa dá dať dokopy.
"Znizit dph na auta" vs. preferencia verejnej dopravy ako udržateľnej vs. indiv. automobilovej, to zrejme ti nič nehovorí. Podobne poplatky. Príklad koncepcie k tvojej antikoncepcii: Švajčiarsko.
"Zrusit spotrebne dane z paliv. Akutne investovat do prerobenia a pretrasovania vsetkych ciest na Slovensku." Zrejme si absolútne neuvedomuješ závažnosť tejto dane a zrovna práve aj v spojení na tú prerábkovú cestársku požiadavku. A samozrejme je tu i paralela pre prvý bod a preferenciu ekologickej dopravy. Inými slovami v prvej vete žiadaš kolaps verejných financií a v druhej ešte zrejme ich ešte absolútny pohreb obrovským a nezmyselným zadĺžením či ako si to predstavuješ?
O tej cene za dochádzku za prácou, splnil ti do istej miery najnovšie pokračovanie Ficovho vlakového nezmyslu (samozrejme nič koncepčné).
O časoch dochádzania len musíme tak hospodáriť ako Svajčiarsko, no tiež dlhé generácie kontinuálne (no i tam je ten čas pre geografiu v nemalej časti krajiny nereálny).
"Slovenske kraje su velkostne porovnatelne s megamestami vo svete, nemoze byt problem vytvorit infrastrukturu aby ludi z hociktoreho kuta kraja si mohli dovolit denne dochadzat do hociktoreho ineho kuta kraja." FYI u nás v krajoch žije medzi 550-800 tis. obyv., tak ich neporovnávaja z "megamestami vo svete". No primárne skús si porovnať daňové príjmy pre možnosti takýchto investícií aj v menších mestách vyspelého sveta a tu, tak prídeš k malému zlomku (o tunelovaní teraz nehovorme, i bez nich len takto jalovo fantazíruješ). Btw ani tie x mil. metropole neležia na geografii väčšiny územia Slovenska, vs. ich kompaktnosť. A na druhej strane napr. naopak samotní občania Švajčiarska preferujú miestnu výrobu a služby. Nie len utrácanie neľahko zarobených peňazí na letákových akciách obch. centier, kde sa lokálna produkcia neobjavuje. Preto i zapadnuté regióny na rozdiel od našich u nich fungujú a nemusia všetci v nich tak živoriť. No zároveň sú i podnikavejší, niekedy so zahanbením musím priznať, že i pracovitejší. No hlavne aj lepší hospodári, šetrnejší a veľmi rozvážni. A netrpia takými výstrednosťami ako masívna nočná či nedeľná práca, tak aj v otváracích hodinách obchodov apod., i preto tak nemalá časť nie je odkázaná na cestovanie za výrobou a spojenými službami pre tento model biznisu. A tak si môžu dovoliť budovať i napr. také projekty ako železničné basis tunely.
 

Obavam sa, ze nefantazirujem

to len tebe sa propaganda zo sprav a politikov dostala tak hlboko pod kozu, ze sa ti niektore veci zdaju nerealne.
Vsetko co som napisal potrebuje investicie na zaciatok, potom sa investicie vracaju. Mame slabu ekonomiku, lebo ludom sa neoplati cestovat za pracou, preto mame slabe danove prijmy, preto musime mat spotrebene dane aby sa vybralo viac, preto mame slabu ekonomiku. Vidis ten bludny kruh ktory treba pretnut?
Dane na Slovensku su prakticky 75-80% pre beznych ludi, zamestnancov. Zrataj si ake sluzby za to dostavas, si spokojny? Kam idu tie dane?
Kolaps ekonomiky? Nie je Slovensko na pokraji kolapsu (umelo vytvoreneho) uz aspon 10 rokov?
Nevidis, ze je cas vymiest chliev?
Ano v krajoch Sk zije po 500 - 800 tisic ludi. Preto nepotrebujeme chrbtovu infrastrukturu 5+5 ako maju v megamestach, ale uplne by stacili cesty prvej triedy 2+2.
Staci sa mi pozriet na dan zo spotrebnych paliv, 2012, 2 miliony ton. To je zhruba 1,8 miliardy Eur rocne. Cena km rychlostnej cesty je okolo 7 milionov E za km, dialnice 15 milionov Eur. Cena cesty 1. triedy 2+2 odhadnem na 4 mil./km. Za spotrebne dane z paliv si mozes rocne dovolit postavit 120km dialnice, 257 km rychlostnej cesty, alebo 450 km novych ciest prvej triedy 2+2.
Ak by peniaze isli na to naco boli urcene tak to co som povedal moze byt hotove za par rokov. Za 10 rokov by sme mohli mat siet novych ciest 4500km.
Verejna doprava je fajn, ale nikdy nou nepokryjes dostatocne vsetko obyvatelstvo. Nikdy nedotiahnes vlak do poslednej dediny. Nikdy nedosiahnes aby ti chodila aj do tej poslednej osady kyvadova doprava kazdych 10 minut, aby si ludia mohli dovolit cestovat za pracou, zabavou, odddychom bez auta v rozumnom case.
Zmier sa s tym, ze pravo a moznost slobodne cestovat ktore je realizovane vlastnictvom auta je garanciou slobody a rastu ekonomiky.
Jedine pristupnost aut a paliva ti zabezpeci aby sa ti ludia nestahovali do miest a nevyludnovali obce.
 

spotrebná daň

Na spotrebných daniach sa za rok vybralo 2 009 644 tis. EUR. Avšak z toho len cca polovica je daň z palív, zbytok je daň z alkoholu a cigariet.
 

 

Celá tvoja konštrukcia mi pripadá ako naivná sľubotechna či agitka no name strany pred voľbami. Sľubuješ len zásadne nižšie dane a zároveň z nich vyššie investície, ktoré sa ešte naopak majú podľa teba vykryť nulovými príjmami a len zrejme ešte kríženými zníženiami dph, ktoré moderná ekonómia odmieta ako rizikové práve pre špekulácie a tunelovanie. Niečo podobné o cestách ako ty práve plácali voličom aj Mečiar a Fico. Plus že Slovensko zachránia len výhradne osobné autá.
A klasické vykrúcanie z jasného prestrelenia to zvrhneš na "vymetannie chlieva", to som práve uviedol, že o to nejde a je to snáď samozrejmosť. Len môžeš každé voľby vidieť ako sa jalovo rozhodujú občania, ktorý toto omieľajú i v takýchto diskusiách. IMHO v tejto rovine ideál je minimálny štát a silný občan. Ale o tom nie je téma. No len tvojou ekonomickou konštrukciou speješ rezultátom tak ku Grécku, len inou cestou.
FYI mobilita v EU sa rieši primárne kvalitnou ponukou systému verejnej dopravy, integrovaným dopr. systémom, to je x krát lacnješie a x krát časovo dostupnejšie, iste nie s absolutizáciou cestných komunikácií. Mestá sú dnes kapacitne na hrane, nie sú nafukovacie, zlepšenie len za cenu obrovských investícií a kontroverznosti voči životnému prostrediu. Že to naša dopravná politika nereflektuje je tiež druhá vec, keď má len podobu len Ficovho vlakového nezmyslu a pokrivenia trhu vo verejnej doprave.
Pozri si ešte raz dáta o spotrebnej dani za palivá a pozri si náklady na údržbu cestných komunikácií, no nezabúdaj aj na ďalšie externality plynúce z cestnej dopravy a jej infraštruktúry na životné prostredie, zdravie atd. všetky súvisiace výkony, kde naopak ich reálne vyhodnotenie a ohodnotenie raz naše končiny len čaká. Švajčiari už práve v tomto pokročili najviac, a čo zásadne prioritu si povedali sami občania. A aj mimo politické štruktúry postavili riadenie celoštátneho integr. dopr. systému.
Demagogickú argumentáciu o "kyvadlovej doprave kazdych 10 minut do poslednej osady" ani nebudem komentovať, trošku sa vráť do reality a napr. najprv si naštuduj tú švajčiarsku konštrukciu. je investične lacná a prevádzkovo podobne sebestačná, nie je problém ju postaviť na výkonnosť našej ekonomiky.
Na záver zhrniem, na mobilite indiv. automobilmi nestojí rozvoj našej ekonomiky, to sú ako vždy hlinené nohy ala Detroit. Je to na vedomostnej spoločnosti, znalosti a schopnosti jednotlivca, tomu tvoja konštrukcia biliardových investícií do cestnej siete nepomôže.
 

Zrejme ti nejdu zakladne pocty,

jasne som povedal, ze znizit dane, pretoze za nich nedostavame momentalne prakticky nic. Potom som vyratal, co by sa z tych dani dalo spravit co by bolo naozaj viditelne.
Ano moja predstava je minimalny stat. To ze mojou konstrukciou smerujem ku Grecku to odmietam, nikde som nedal konkretne navrhy ako sa dostat do stavu ktory som popisal, da sa to aj postupne bez zrutenia ekonomiky, naopak s nastartovanim rastu.
Meciar staval za 20% uroky pri ekonomike ktora sla volnym padom, pretoze peniaze statu rozdaval svojim a tie peniaze koncili vonku.
Riesenie mobility v EU mi nespominaj, pozri sa realne na EU nie je to ziadny svetostanok, je to momentalne svetova vykladna skrina rucajucej sa ekonomiky. Aj so vsetkymi jej idealmi solidarity, verejnej dopravy, setrenia CO2 a pod. Uvadzas tu stale Svajciarsko, stat ktory od druhej svetovej vojny zije z cudzich penazi.
Ano mesta nie su nafukovacie, ale treba rozmyslat ako dopravu vyriesit a nie povedat, ze sa to neda. Pritom doprava v mestach sa da vyriesit jednoducho, obchvatom mesta s kyvadlovou dopravou do mesta zo zachytnych parkovisk, alebo tunelmi popod zastavane oblasti. Povedz mi kolko tunelov popod mesto sa spravilo na Sk doteraz a kolko zachytnych parkovisk.
Cela tvoja argumentacia je bez faktov a dokazov, zalozena len na tom, ze sa nieco neda. Na takomto pristupe je zalozene dnes riadenie Slovenska a celej EU a je to pekne vidno.
Ja zijem inde a vidim, ze sa to da. Ceny aut a paliv menej ako polovicne oproti EU. Dochadzanie do prace nie je vobec podstatna polozka domaceho rozpoctu. Nekupujem dialnicne znamky napriek tomu, ze mozem po dialniciach prejst tisice km. Nikto ma netresta za to, ze mam v rodinnom 7 miestnom aute motor 3.6 litra. Ktory je uplne nahodou cistejsi ako nejaky 1.2 diesel...
Kazdy rozumny clovek to dokaze vidiet a uvedomuje si to, preto ludia utekaju zo Slovenska aj Europy a prehlbuju spiralu dole v ktorej je Europa.
 

 

Primárne ty musíš dať svoje výpočty na svoje investičné fantázie (síce z ktorých cielene postupne zľavuješ), ako zo znížených daní chceš vybudovať mnohonásobne väčšiu investíciu na akú táto ekonomika má, lebo operuješ s ciframi rádovo presahujúcimi investičný potenciál. Bude to iste na Nobelovku. Inak stále jalová debata.
Neviem, kde si prišiel na to, že ja či niekto vo Švajčiarsku či EU siaha na slobodu auta, je to len tvoja konšpirácia (tie sa ti tu množia, plus s nálepkovaním ako o.i. pre Švajčiarsko). Ani nikto nespochybňuje význam kvalitnej a tak bezpečnej cestnej siete, len tvoje pretrasovanie a hneď 5+5 u diaľnic či 2+2 u 1. triedy nemá žiadna EU krajina, nehovoriac o našom a ich potenciále. A to ho má naplniť necelé 2 mil. tunajších daň. poplatníkov!, nech začnú zarábať aj omnoho viacej či o nejakých stotisíc početnejšie, no i tak väčšina platí len primárne nepriame dane cez dph a spotrebné dane. Lebo ani nespochybňujem ekonomický stimulačný potenciál i u cestných stavieb, ale tvoj megalomanský plán je len o šialenom zadĺžení ala grécke či osud Detroitu, len inou cestou.

A opakujem zabúdaš na externality a nárast údržby a opráv, veď už aktuálna je už tristná.
Iste menám problém s preferenciou cestných stavieb ako obchvaty či nejaký tunel, práve naopak (len iste nie priebehom invest. výstavby ala pražská Blanka). Primárne však ide kvalitu života a zdravie ľudí, životné prostredie (a na tú sa tu apriori kašle). Zrýchlenie mobility je len druhoradé, ni iste vítané v tomto marazme. Samozrejme práve nové investície tú kvalitu života zlepšujú (i keď na druhej strane mnohí netušíte koľko ľudí sa negatívne dotklo a dotkne súčasná a plánovaná (podotýkam nepochybne nutná) výstavba a prevádzka D a R, ale jej prínos je silnejší než zápory).

Zaujímavé, že pri konkrétnom prípade ako u miest už hovoríš o P+R v spojení s verejnou hromadnou dopravou. Nakoniec ešte začneš uvažovať aj o existencii dopr. politiky :-), ktorá je pre teba i Počiatka tabu.
Btw v titulkovaní za "nedásača" si zrovna mimo, som práve opačne ten, že sa nemožné v dopr. politike u nás dá. Len určite nie tvoje biliardové investičné počty v kombinácii s daňovým populizmom. A ani tá pre teba hnijúca EU nie je teda investične možná, nakoniec nie v EK na hlavu padnutí, ako ukázal nejeden neschválený či nepreplatený projekt.

A btw USA chce po nás trojnásobne vyšší rozpočet na armádu, znalostná ekonomika sa akosi bez školstva nedá, zdravotníctvo sa tiež nedá investične poddimenzovať, jedine verejná správa, ktorá tak max. obsadí rast prac. miest zo zlepšenej cestnej infraštruktúry. Zabúdame aj na tristný demografický vývoj. A fetiš rastu ekonomiky nemám za rozhodujúci, ale práve jej zásadné štrukturálne zmeny, v mnohom i návrat ku kvalite dávno zabudnutej, osobitne pre vidiek, akým prakticky Slovensko je. Ty uvádzaš, že je porovnateľné s megamestom.

Tak očakávam jedine tie tvoje výpočty na Nobelovku, už tie náznaky o km zo spotr. dane pre stavby D, R, I.tr sa jasne ukázalo, že sú na hlinených nohách v chybe 2-násobku (a FYI nejedná sa ani len výhradne o PHM, sú to všetky minerálne oleje i mimo dopravu). Lebo inak si za nezodpovedného fantastu a populistu, možno horšia diagnóza ako tá u Kažimírov, našťastie len v neškodnej diskusii. Pritom iste grunt tvojich ideí je v mnohom správny, len dimenzie poriadne ustrelené.
 

Zasa len kopa riadkov tliachania

a mlatenia prazdnej slamy o tom ako sa neda. Pritom nevies ani z textu prebrat par konkretnych informacii. Tvrdis, ze som chcel stavat 5+5 dialnice. Pritom som jasne napisal, ze to nemusia byt 5+5 dialnice ako v megamestach. Ja som o dialniciach vobec nerozpraval, ja som rozpraval o 2+2 cestach prvej triedy, ktore by boli v slovenskych vzdialenostnych pomeroch plne dostacujuce ak by bolo mozne udrzat rovnomernych 90km/h.
Ohanas as tu tym, ze vyber spotrebnej dane je "len" 1 miliarda Eur a nie 1,8 miliardy. Pritom podstata ktoru som chcel napisat, ze z tych penazi ide prakticky na novu infrastrukturu (nie predrazene dialnice) realne 0, slovom nula. Prepac ale vymenu asfaltu, alebo prekopanie priekopy za obnovu cesty nepovazujem.
Ohanas sa zvysenou udrzbou, pritom to co som vravel je prelozenie a skratenie existujucich ciest aby nekopirovali medze pozemkov gazdov spred 100 rokov ako je to teraz. Co by znamenalo skratenie ciest a znizenie ceny udrzby. Prelozene cesty by boli mimo miest a dedin, co by znamenalo zlepsenie kvality zivota v mnohych zatazenych premavkou.
Ano predstav si, ze o tej dopravnej politike uvazujem, mam moznost porovnavat na vlastne oci ako to vyzera v Europe kde je preferencia verejnej dopravy a v US kde je preferencia osobnej. A vidim, ze preferencia verejnej spojena so zakonmi obmedzujucimi osobnu dopravu a represiami celkovo je brzdou ekonomiky. Rozumny clovek vidi, ze verejna doprava ma jednoducho svoje limity a chciet od nej viac ako je mozne je kontraproduktivne. Nikdy do nej nenatlacis tolko ludi kolko znesie papier a predpoklady. A nikdy nou nepokryjes vsetko obyvatelstvo k spokojnosti. Ma opodstatnenie na vytazenych miestach ako mesta, spojenia satelitov s mestami a pod. Ale nie ako chrbtova kost dopravnej infrastruktury.
Neodpovedal si mi teda ako ides riesit dopravnu dostupnost obce v horach ktora ma 400 obyvatelov a najblizsie mesto 20km? Ako zabezpecis kulturne dochadzanie ludi do prace, moznost kulturneho vyzitia tychto ludi, dostupnost zdravotnictva, uradov? Tymto ludom pomoze naozaj jedine cena paliva bez spotrebnych dani, auto v cene bez 20% dph a priama cesta do mesta mimo 10 dalsich dedin, kde je plno stopiek, krizovatiek a pod.
Ano vacsina ludi plati len nepriame dane a strasnu kopu odvodov ktore su vlastne danami. O to viac ma platit stredna vrstva, ktora je na urovni minimalnej mzdy ostatnej europy. Stredna vrstva ktorej nakoniec neostane ine ako odist niekam kde ich tolko nezdieraju.
Vsetko to co navrhujem by malo kratkodoby negativny dosledok a extremne dlhodoby pozitivny ucinok. Momentalne je ekonomika Sk v spirale smrti podobne ako celej EU a na to aby to skoncilo zle staci nerobit nic.
 

 

Tak zas len tvoja populistická predvolebná "kopa". Nijaký výpočet pretrasovania akej časti z 18 tis. km cest. siete, lebo ešte aj tú do Hor. Dolnej chceš napriamovať a obchvatovať od svojej klávesnice.

Ak pomätene chceš daňovo preferovať súkr. autá na 0-vú dph, zrušiť všetky súvisiace poplatky s ich prevádzkou a spotreb. dane z minerál. olejov, to je ročne na deficit rozpočtu cca 1,3 mld., tj. 10 %, to nemá obdobu v civiliz. svete a k tomu ešte ideš xy mld-y investovať.
A to číslo len s následným prirodz. nárastom počtu áut a hlavne ich výkonov porastie, podobne však rast invest. a prevádzkových nákladov na kapacitu cest, siete, plochy, celú škálu externých nákladov. To je stará známa vec pre dopr. inžinierov, že ťa čaká len ďalšie nákladné rozširovanie, žiadna úspora. Cez PC skracuješ sieť so zahustením dopr. prúdu, naivka. A ešte chceš všade obchvaty a tunely, pridať pruhy apod. Tiež pre geografiu ju nemáš ani ako zásadne skrátiť, len riadne predražiť každý narovnaný km, si len protirečíš.

Pozemky. Btw aké kvantum katastr. parciel s komplik. vlastníc. vzťahmi (komasácia je u nás v plienkach). A dnes sa už aj musia zaplatiť. Na ilustráciu údaj Dopravoprojektu: na 1 km R minim. 40 m záberu šírky s takmer 0-vou výšk. a smer. niveletou to bolo v r. 2009 od 450 tis.€ až po 690 tis.€ s nároč. profilom, no boli úseky i s takmer mil. €/km (a to šlo len o poľnoh. pôdu, i teda abez príp. vyvlastn. stavieb). Nehovoriac v tom masovom merítku o kontroverznosti práve voči vlastníkom, ktorým takto chceš "pomôcť", keď im rozdelíš či znehodnotíš ďalšie parcely a stavby. No sú tu i vodné toky, chránené plochy pitnej vody, biotopy, množstvo inžinierskych sietí, preloženia cest. obsluž. infraštruktúry, križovanie železnice, riešenie kvanta odpadu zo zrušených úsekov atd,, to už zrejme nedomýšľaš.

Výstavba. Napr: Ak píšeš o profile 2+2 I. tr., ak ti postačuje dnešných 3.312 km, z toho 2+2 máš už hotových pár des. km. Už sám vieš koľko km "akutne" ešte na viac potrebuješ narovnávať a obchvatovať a potom tie všetky "gazdami" trasované II a III-ky. Btw u všetkých takmer 1/3 nie je podľa dnešnej normy, tie nielen teba očakávajú. Spočítaj od ceny R - najlacn. úseky bez dph boli 5 mil. €/km, no sú aj za 37 mil. €/km - veď chceš tunely i pod mestami (to absol. vylučujem korupčné PPP, i keď vč. 30 r. údržby, za vyše 80 mil. €/km, pritom nenáročné trasovania).

Opravy. 1/4, ktorá je v havarij. stave, iste cez klávesnicu lacno opravíš obratom. K cene opráv, sa blížia často k cene čisto staveb. prác výstavby, ide práve často o geologicky a geomorfolog. komplikované úseky či mosty, kde bola aj výstavba na normy spred desiatok rokov. Toto je nutnosť, a samozrejme, že dôjde niekde i k možnému napriameniu, či výhodnejšiemu preloženiu. A je tu i 27 tis. km miestnych, kde ťažiskový investič. zdroj je totožný ako u vyšších kategórií.
Cena čisto údržby, len 1+1 I. SSC 60 mil€/rok, VÚC 330 mil€/rok.

O dopr. obslužnosti VHD a i jej cene (je rádovo nižšia ako tvoj blud) opakujem, najprv si to naštuduj, tiež nejaký funkčný IDS a potom môžeš "brzdiť" :-), na infantilnosti nereagujem. Btw v Európe VHD ešte stále je osobnou, či US nás nemá za ľudí? :-), pletieš si už i pojmy.
S tak uletenou koncepciou ako tvoja som sa nestretol, a to sa zaoberám dopr. politikou 30 r. Nakoniec nemáš oporu nikde vo svete k takejto šialenosti pri 12,5 mld. € vyrovn. rozpočte či daň. výbere 9 mld €. (zdrav. a soc. poistné do toho nepleť, to je iná kategória). Zrýchl. špirálu smrti na spôsob hypot. bubliny si tu predviedol ty. Slovom klasika: i PK je pionier, keď ukázal, kadiaľ cesta nevedie.
 

Na toto uz naozaj nemam sil

30 rocnymi skusenostami si odhalil kto si, stara skostnatela garnitura, ak si jeden z tych co maju na starosti cesty na Slovensku tak si spoluzodpovedny za sucasny katastrofalny stav.
Slovensko si evidentne moze dovolit dat 6,4 miliardy Eur na novu nemocnicu bez toho aby skrachovalo. Kolkoze to rokov spotrebnych dani z paliv je aby sa dalo dokopy 6,4 miliardy Eur? A kolko novych ciest by sa dalo za to postavit 1000km? 3000km?
Argumentujes tu zaberanim pody, rozdelovanim pozemkov a tak. Pritom aj skolak zo zakladnej skoly ti vypocita, ze ak klukatu cestu nahradis rovnou, tak sa zaber pody znizi. Rovnako ako ti povie, ze ak nahradis cestu hore dole cez kopceky rovnou tak bude kratsia.
Slovensko si bez problemov moze ekonomicky dovolit takto prerobit a presunut rocne 100 - 300km lokalnych ciest.
Ak si taky expert za akeho sa vydavas tak mi povedz kolko osobnych aut dokaze prejst za hodinu jednym pruhom rovnej cesty kde sa ide 90km/h a kolko tam potom prejde za hodinu ak tam das semafor a kolko ked stopku. Ak mi toto nedokazes vyratat ako dopravny expert, tak sa nemame o com bavit a vaha vsetkych tvojich argumentov co si tu napisal je pre mna nula.
 

 

Takto si dospel k dôkazu svojej rovnice: zvýšenie deficitu a zároveň zvýšené zadĺženie rozpočtu = prosperita v jazdení autom s tempomatom a bez volantu :-) ? Keď ten len pre takéto dlhy nevzdelaný valalčan bude jazdiť na pracovné pohovory do 20 km vzd. okres. mesta ?
Lebo opakujem, význam infraštruktúry nikto z kompetentných nikdy nespochybnil, dtto ja. Spoločenská realita jeho napĺňania je iná vec, a vyznieva o to absurdnejšie potom pre tvoj pôvodný megalomanský plán.

Aj EK si uvedomuje primárnu potrebu investícií štrukturálnych zmien v prospech znalostnej ekonomiky, no naopak pritom však nijak nedevalvuje i infraštruktúrny aspekt, ale rozhodne nie v tvojej vízii skracovania celej cestnej siete napriamovaním, opakujem, nemáš nijakú oporu v takejto realizácii nikde. Úsmevne síce postupne devalvuješ takmer na tunajšie investičné výkony a tak absolútne nepostihujú tvoj pôvodný "projekt" (FYI 6,4 mld. € je tak max. 400 km D/R v tunajšom stredne náročnom profile terénu). A len sa stále opakuješ v nelogickej premise o odoberaní investičného zdroja naopak k zvýšenému investičnému objemu, to už ťa devalvuje apriori, nech sú známe teoretické modely makroekonom. stimulov akékoľvek.

Jediné tak, čo jediné má hlavu, môžeme o.i. už postihnúť najneskôr o rok v marci v termíne volieb. Inak sa nijaký model katalyzátora v prospech pôvodnej témy dostupnosti práce nemá šancu efektívne prejaviť.

Btw síce ti zrejme kazím tvoje impertinencie, ale len zjavne patríš k tej rade naiviek, čo si myslia, že komunikujú s kompetentnými generálnymi riaditeľmi, zväzovými funkcionármi či trénermi apod., tí majú na hony od občianskej aktivity. A FYI cestné staviteľstvo obsahom činnosti nie je totožné s napr. konštrukciou IDS.
 

pracovitejsi??

haha... nepitolko prosim ta... porovnavas moznosti 2 krajin ktore su uplne neporovnatelne...
 

 

Také typické slovenské si uviedol: ak švajčiarska ekonomika je omnoho silnejšia, tak u nás naopak nemusíme byť pracovitejší? Či ako mám rozumieť tvojej skratke.
Lebo každá krajina je porovnateľná, predovšetkým systémovo, spoločensky. A ani morálka či občianska vyspelosť v tej či onej časti nezávisí od tvorby hdp.
 

nesuhlasil

som len ze vo svajci su pracovitejsi od slovakov. to je cele. mozno setrnejsi atd.
 

 

S tvojou okrasnou alkoholovou impertinenciou to vyznelo rozporuplne, i keď som ju nemienil komentovať, už si pomaly zvykám na tento slovenský štýl diskusie.
A uvádzam, že je to čisto individuálny názor. No pracovitosť má súvis aj s efektivitou, nie vždy hrdlačenie má zmysel, perspektívu.
 

no ja som na ten

styl uz nabehol pod tlakom, kedze som ho nepouzival a necitil som sa tu dost cool. niekto rad oznacuje kdekoho za bolsevika,sudruzenka a tak.

ano tu je kopa individualnych nazorov. a ano tu sa velmi vela veci robi neefektivne.
 
Hodnoť

 

"Ako pozitívny príklad uvádza súbežné vyplácanie dávky a príjmu, čo motivuje ľudí hľadať si prácu."

Subezne vyplacanie davky a prijmu, inak zname ako odvodovy bonus, sa za Radicovej vlady bohuzial nepohlo nikam. Mozno preto, ze nasi politici radi potopia dobry napad ktory prisiel od inej strany, pretoze keby ho podporili, riskovali by ze niekomu inemu zvysia preferencie. A o tie ide v prvom rade.
 
Hodnoť

typické

FICOVINY...dalo by sa to aj inak napísať, ale nechcem byč vulgárny už od rána...

LEBO FICO!!!
 
Hodnoť

 

Tusim, zalozim s.r.o., ktore bude davat pracu Romom pri cisteni hlavneho mesta. Prispevok na stahovanie je pre nich dost zaujimavy. Len mam obavy, aby ho potom NR SR v extrarychlom legislativnom procese nezrusila.
 
Hodnoť

No čo už...

Po troch rokoch vládnutia Smeru sme si zautomatizovali fakt, že čo navrhnú je buď nefunkčné, nepomáha, neslúži svojmu účelu, má to všetky prvky amatérskeho až nezodpovedného prístupu. Akosi to, čo pochádza z tvorby Smeru má slúžiť len jednému jedinému - aby výklad bol dobre naaranžovaný. Skôr mi to príde prečačkané, až gýčovité. V médiách to pôsobí dobre, v praxi miestami katastrofálne. No čo už...
jednu vec im ale nemožno uprieť - majú to dobre premyslené a sofistikované robovanie Slovenska im môžu vo svete závidieť.
 

1 2 >

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Ekonomika