SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

ZSSK pre cenovú vojnu zruší IC-vlaky do Košíc, v sobotu nepôjdu vôbec (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

Hodnoť

 

A príde čas, keď tieto trasy prevezme nejaký súkromný prepravca: viď príklad RegioJet.

Cenová vojna je krutá, ale služby, ktoré ponúka súkromný prepravca ak zvýši cenu, som ochotný za ne platiť, pretože cestujem ako človek, cítim sa príjemne a až na výnimky sa kvalita cestovania výrazne zvýšila.
 

 

Statny dopravca to mal k 14.12.2014 uplne vzdat - na RegioJet proste nema. Ale, je tu obrovska diera, ktoru by statne ICcka mali zaplatat. A to je juzne spojenie, kde ziaden vlak vyssieho standardu nie je. Ak sa zavedie napr Ex BA-Zvolen-Lucenec-Kosice-Presov, tak to obsluzi hromadu novych ludi. Hlavne to ale musi ist vyrazne rychlejsie, nez tie sucasne rychliky juhom.
 

tak na tej trati

je vlak vyssieho standaards nonsens.
 

 

Ako môže taká neschopáčka ako Morháčová robiť hovorkyňu ?
Obviňujú RegioJet, že sú v strate. Len sa zabudla pozrieť, že v strate sú tie ich IC čka už 25 rokov, keď mali monopol a za lístok v najnižšej triede si pýtali aj viac ako 30 €:
ROK
Hospodársky výsledok
2012
- 3 mil. €
2013
- 1,7 mil. €
2014
- 1,3 mil. € *
2015
- 1,2 mil. € **

Neviem, čo ZSSK čakalo, že budú v zisku po príchode konkurencie ??? Keď to nedokázali v časoch, keď mali monopol, nedokážu to ani teraz. Chyba je niekde inde a všetci vieme kde. Aby bola štátna firma v zisku ??? Niečo neskutočné na Slovensku.
 
Hodnoť

 

len v bananovej republike moze niekto cez dampingove ceny likvidovat konkurenciu.v cechach dostal za toto jancura 5 mil.pokutu od sudu.
u nas je protimonopolny urad asi uplne zbytocny. to ze ako vedu zeleznicu nasi manazeri je uz druha vec.
zeleznica jer 25 rokov manazermi doslova tunelovana.
 

 

Vidíš, sám si si odpovedal.
 

az na drobny detail

ze pokutu dostali za Autobusy (tam mali dominantne postavenie na linke Praha-Brno)- a krajsky sud to rozhodnutie zrusil a rozhoduje sa znovu (Jancura tvrdi ze bol v zisku aj po znizeni cien).
U nas dominantne postavenie nemaju, tak protimonopolny urad nema dovod konat.
Likvidovat konkurenciu dumpingovymi cenami je v poriadku - neni to v poriadku iba ak ma firma dominantne postavenie.
Ak mal protimonopolny urad zasiahnut - tak proti dumpingu ZSSK (ktora je dominantna, dotovana a bola na IC stratova uz predtym) a nie Regiojetu!
 

 

ZSSK sa likviduje svojou neschopnostou uz dlhe roky sama.
 

ale kde

zeleznice funguju velmi dobre.

chod sa pozriet do ameriky, ako tam funguju zeleznice. to je nas vzor a presne tam smeruje aj cely regiojet, len destrukcia sa niekde musi zacat.

a sme by mohlo prestat klamat: "ktorý prišiel s vyšším komfortom cestovania" no to urcite... ani zdaleka. IC-cka ZSSK su ovela prijemnejsie, pohodlnejsie a efektivnejsie, len si treba dat dole zlte pokrivene okuliare.
 

 

to si ma teda pobavil s tou hlaskou, ako zeleznice funguju velmi dobre. ty by si si mal dat dole tie svoje okuliare, kvoli ktorym asi nevidis realitu.
 

???

Cestoval som pravidelne aj ked nie casto ICckami a teraz cestujem casto ICckami a aj RegioJetom
Tak zi zoberme prvy triedu v Regiu a prvu v statnom ICcku:
Regio: 23,4
Statne IC 1+ (co je ako prva v Regio): 40 EUR

Pohodlie v Regiu perfektne za 23,4 - styria v kupe, polohovatelne sedadla do velkej miery, stolik medzi dvoma sedadlami, dostatok miesta na nohy, plus vysuvatelny stolik na NB alebo jedlo, noviny, casopisy, herny a filmovy portal (aj ked pomnaly ale je), mineralka + kava alebo caj + dzus v cene

V statnych za taku cenu nemam ani polovicu z toho.
Tak ake zlte okuliare?

Ak na tom zacne stracat, tak bud zbysi ceny alebo skrachuje, alebo biznis rozlozi inak.
V kazdom pripade je nacase ze sa to pohlo.
 

fizzo

jej pomaha svojimi vlakmi zadarmo. Zeleznice potom dostavaju obraz socky a ten kto si moze dovolit cestovat za peniaze predsa pojde sukromnikom.
Mal by okamzite zmenit zakon, ze zadarmo mozu ist iba v slabej premavke od... do... A zvyhodnovat platiacich.
To sa da statisticky presne povedat kedy je silna a slaba prevadzka.
Trosku marketingu, zopar manazerov prepustit a este maju sancu.
 

 

Ja nevravim, ze sancu nemaju. Ale vzdy maju na cele same politicke figurky. Nie je normalne, aby sa s prichodom novej vlady menili aj posty riaditelov statnych podnikov. V tom pripade je potom ich snaha nieco zmenit k lepsiemu nulova a beru to len ako pracovne miesto snov na dobu velmi urcitu. A vyplacat im odstupne je uz najvacsia drzost. Doteraz ZSSK spala ako sipkova ruzenka a teraz sa ide "pokakat" z jedneho sukromneho prepravcu, ktory aj tak prevadzkuje len 3 pary vlakov denne. Jasny dokaz toho, ze statne podniky nedokazu fungovat v konkurencnom prostredi. A keby im nebol velky sudruh zatal ranu istoty tou "zadarmo" prepravou v rychlikoch, tak by mali aj oni IC naplnene omnoho viac. Takto sa stalo, ze im vela studentov zutekalo do rychlikov.
 

Splietaš dve na tri, ako tí naši

železničiari.
Na jednej strane by chceli trhové prostredie a ťažiť z voľnej tvorby cien, ktorá im umožňuje predávať predražený tovar - nekvalitné služby vo vlakoch za neúmerne vysoké ceny a na druhej strane, keď sa prejaví konkurencia, ako jednoznačne typický znak trhz, jačia, že oni konkurovať nebudú, nechcú a nemôžu.
Za takýto kapitalizmus ľudia v 89 - om neštrngali kľúčmi. Ak je niečo v propsech občana zákazníka, viac vlakov vyššej kvality a my železnice pre zlepšenie toho svojho vlakoparku nemienime nič urobiť, lebo radšej živíme darmožráčov nazývaných manageri, tak ich radšej zrušíme a na zákazníka občana sa vy…..
Socializmus bez ľudskej tváre. Nepodnikavosť a neschopnosť tvoriť nové, lepšie a iné.
 
Hodnoť

štátny prepravca je múdry ako rádio

a nemá poňatie čo znamená slovo "konkurencia". Pokiaľ ho nedotuje Ficko a nemá exkluzivitu, stráca dych. Inak toľko sprostostí ako povedali v pár vetách gen.riaditeľ a hovorkyňa ŽSSK v tomto článku, som už pokope dávno nepočul. Ak sa niekto vyhovára na konkurenciu, je slabý a musí zákonite vypadnúť z hry. Z celého srdca prajem súkromným prepravcom, aby to tým štátnym riadne natreli!
 

 

Tolko sprostosti co oni teraz vyplodili pocuvam od nich bezne. Staci, ked hovorca ZSSK nieco povie a uz je to jedna perla za druhou.
 

 

Az na to, ze ak sukromny dopravca zostane sam v hre, moze si nasadit konecne ceny podobne tym, ake mal donedavna statny. A zasa budeme v prdeli, len s tym, ze takto budue menej IC , takze plne obsadene budu aj iccka aj rychliky a listky na vlak si mozeme kupovat 2 tyzdne dopredu ako pred Vianocami. Kiez by som sa mylil.
 

súhlasím

ale verím že trh sa postará o konkurenciu, zatiaľ to tak funguje všade...trh je jediný, kto určuje ceny a treba si uvedomiť že s konkurenciou, pokiaľ je zdravá, rastie i kvalita - viď ŽSSK vs. RJ vs LE.
 
Hodnoť

 

Tak a je to tu. Tisíce ľudí teraz prídu o prácu, lebo radičvláda (naničvláda) pustila na koľaje rozožraných Čechov. A hanba aj cestujúcim tejto spoločnosti. Niežeby radšej využívali číre slovenské služby, od slovenskej spoločnosti, naviac štátnej spoločnosti. Títo opozičníci budú radšej cestovať s Čechmi len aby napomáhali rozkladu slovenských železníc. Treba zase normalizovať, riešiť ďalší prúser opozície. Ja sa aj divím pánovi premiérovi, že na to ešte má silu po toľkých rokoch, ja by som už dávno rezignovala. Ten pravičiarsky bordel je takmer neodstrániteľný!!!
 

:)

Sranda citat ten tvoj prispevok :)

Vies, ja by som v tom "pravicovom bordeli" pokracoval :)

Nielen zeleznice by som dal tym "nenazratym" Cechom... Pridelil by som im aj cele skolstvo! ver mi, ze kvalita by stupla! Mam skusenosti z oboch, viem porovnat a viem o com pisem!

Policiu by som nechal Madarom a urady Nemcom...

Mozno by takto konecne zavladol na Slovensku pokoj. Lebo bohuzial Slovaci si nevedia vladnut.

Bud spolupracuju s hitlerom alebo potom v neskorsej obdobe slovenskej statnosti sa tu nenormalne klame akkradne...
 

1 2 3 4 > >>

Najčítanejšie na SME Ekonomika