SME
Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

RegioJet narazil aj vo Svidníku, o lacné autobusy nemajú záujem (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

a vraj

na vychode maju malo penazi....ale prosim vas :)))
 

 

No zrejme chcú spoje pre občanov, ako PR manažérka oponuje, RJ zrejme občanov nevozí :-). BTW problém garancií zliav je marginálny, na spoje RJ chodia jednak len platiaci. No i s nimi by to nebol problém pre kraj, a hlavne pre občanov v regióne výhra. Tak teraz ako, ide o občana či nerušte nás, vládneme.
 

veru, mimoriadna logika

Nedotovany RegioJet nechcu, ale ine linky by boli ochotni aj dotovat, ak sa potvrdi zaujem.

Ze to tej pani netrkne, ako nezmyselne to znie.
 

Rozumu , to áno !

Ale peňežííí? to nie .
 
Hodnoť

 

Ej, ked predseda ponuka vlaky zadarmo, ktore Fico zaplati z nasich dani, tak mu P.R. robia vsetky TV, ale ked sukromna spolocnost dokaze spravit nieco lacnejsie, ako statny moloch, tak je zle nedobre.
Sudruhovia, takto ten socializmus nevybudujeme a ake hodinky si potom sudruh kupy?
 
Hodnoť

 

"Manažérka PR mesta Svidník Kristína T...", nuž nič extra, keď len toto od mesta reprodukuje, lebo výhovorka mesta je naozaj jalová a nakoniec kontraproduktívna. Jednak tie spoje naozaj neexistujú a plus by ma zaujímala vyťaženosť a ekonomika i tých dvoch existujúcich spojov. No zjavne sa tu naráža na nepochopenie dopr. politiky verejnej dopravy ako je známa napr. vo Švajčiarsku.
Aktuálne síce na ranný spoj RJ má Svidník spojenie, rezerva 10 min. na prestup, síce zrejme s nulovou garanciou pri meškaní. Večerný nezaručuje spojenie, odchádza v čase príchodu a pri meškaniach RJ iste nepoužiteľný. Preto má zmysel takéto spojenia robiť v jednej réžii ako RJ, keď už neexistuje žiadny IDS (na ktorý práve i taký Svidník parciálne kašle, lebo iniciatíva normálne chodí zdola). Prípadne busy RJ by mohli trasovať inak ako miestna SAD, zo Svídníka cez Bardejov, nie cez Giraltovce. Ale kraj i môže spolupracovať a práve sa nejakej dotácie i zbaviť. No ide o politikmi nechceného dopravcu, nakoniec Ficov vlakový nezmysel istotne mal dosť silný motív práve s časovaním nástupu RJ. Ale maslo na hlave má práve aj v neexistujúcej dopr. politike pre tvorbu IDS.
 
Hodnoť

Nie sme takí bohatí,

aby sme jazdili lacno. Na Slovensku sa bojíme konkurencie ako čert kríža. Dedinský a mestský panovník, starosta a či primátor, rovnako župan nezabudni, že voľby sa blížia.
Ľudia, lacné nie je dobré, staré karosy, sú lepšie ako žlté agency autobusy. Či nie?
 

 

ale noo. vo svidniku si zvolia svojho primatora ci zupana. a kedze nebude predsa podporovat dajakeho prazaka.
 

Peniaze podelené , rozdelené ,

uložené , alebo minuté a teraz ich majú primátori a starostovia vracať ?
 
Hodnoť

 

"Súčasní dopravcovia SAD Humenné a SAD Prešov sú podľa nej pripravení zaviesť aj expresnú linku, ak sa potvrdí dopyt. Hovorí, že by ju kraj mohol aj dotovať, ak bude o to záujem."

1) ??? tak este zvysia frekvenciu DOTOVANYCH spojov?!!
2) ten zaujem je za dverami ci kde? to ich preco doteraz nenapadlo, ze je tam moznost vacsej frekvencie liniek? lebo doteraz nebol sukromnik, ktory tam chcel nedotovanu trasu?
 

...

prečo ak sa potvrdí dopyt, predsa ako podnikateľ dávam ponuku, súdruhovia v SAD HE a PO.
 
Hodnoť

 

Primátor lezie Ficovi do prdele... Chce sa zavďačiť. Sociálna demokracia to tu obráti na Bielorusko. Alebo Čech nechce platiť povinné percentá na úplatky..
 
Hodnoť

Je vidieť , kde to má mafia

vo vrecku !
Konkurenciu áno , ale našu , nie cudziu . To by tak bolo aby ludia videli , že tá istá trasa sa dá cestovať za polovicu cestovného a bez dotácii! A o kultúrnosti cestovania ani nehovorím . já vám dám internet v autobuse . tlačiť sa budete ...
Tak toto teda naši kudia nepotrebujú !
 
Hodnoť

 

Co je toto za tropicke sialenstvo? Ved ti ludia snad vobec nechapu ze ich cielom ma byt odovzdat sukromnemu sektoru cokolvek, co nepotrebuje dotaciu.

Sukromny sektor dokaze poskytovat len take sluzby, kde sa da spravit zisk. Ale vdaka konkurencnemu prostrediu ich dokaze poskytovat velmi efektivne. Podnikatelovi zalezi na tom, aby neplytval vlastnymi peniazmi.

Samosprava zasa ma moznost vyberat dane, a z tych potom vie platit sluzby, pri ktorych sa zisk nedosahuje. Je pri tom ale ovela menej efektivna, pretoze pri takej sluzbe konkurencia neexistuje, a uradnikovi rozhodujucemu o cudzich peniazoch nikdy nebude zalezat na efektivnosti tak ako podnikatelovi.

Preto cokolvek, co vie robit sukromny sektor, by mal robit sukromny sektor. Samospravy a mesta nemaju podnikat tam kde sa dosahuje zisk, pretoze ich cielom nie je dosahovat zisk. Ich cielom je vyberat od obcanov dane a za tie dotovat sluzby, ktore sukromny sektor nedokaze poskytnut. Ak samosprava dosahuje zisk, znamena to ze od nas vsetkych vybera dane ktore nepotrebuje, a s ktorymi potom (velmi neefektivne) podnika.
 

súhlasím, samospráva sa

naozaj špatne sa starajú papaláši v mestečkách o cesty a chodníky, a o osvetlení či informačných tabuľich v mestečkách ani nechýrovať.

Mne sa hlavne u RJ páči to, že sa dá kúpiť lístok po internete.

Nakupovanie listku u šoféra trvá 1 listok za 0,5 minúty (pri šikovnom šoférovi a aj cestujúcom). Takže pri 70 lístkoch/plný autobus - 35 minút najmenej z cesty je len predaj lískov.
 
Hodnoť

 

Pani PR manazerke vobec nevadia tie rozpory v jej vyrokoch? Na jednej strane sa ohana ako nechcu aby sa zvysila potrebna dotacia a vzapati vyhlasi ze si vedia predstavit dotovanie novych spojov SAD HE?

Navyse co je to za hlupost, ze oni "o taku sluzbu nemaju zaujem"? Ved RJ nechce mestu ponukat ziadnu sluzbu, oni nechcu aby to objednavalo a platilo mesto, ma ist o komercnu linku. Vidim ze logiku pred odchodom do prace nechala doma.

Inak zrovna toto je pripad kedy by RJ velmi dobre mohol fungovat ako osobitna doprava (pre cestujucich z vlaku).
 
Hodnoť

Tak RJ nechcu,

ale SAD Humenne veselo ignoruje cestujucich, ktori chcu ist rano do Kysaku na vlak. Osobna skusenost mojej kolegyne minuly piatok: sofer vylozil tych co cestovali do PO, ale nenabral tych, ktori chceli nastupit, hoci na vyvesnej tabuli bolo oznamene, ze tento spoj v PO stoji, aj to, na ktorom nastupisti...
To su sluzby SAD HE!
 
Hodnoť

SAD Humenné

Ja myslim, ze linka zo Svidnika do Kysaku v podani humenskej SAD nenachadza konkurenta v autobusoch RJ, uz len kvoli tomu ze na 28 zastavkach sa nikto nebude trepat do Kysaku a uprednostni rychlejsi spoj, preto dotovany spoj nachadza vyuzitie hlavne v tom co ma - v medziobecnej doprave

Inak o kvalitach sluzieb a dobrych umysloch SAD Humenné v prospech obcanov by sa dali rozpravat legendy, uz len fakt ze po humenskej MHD po dlhych desatrociach zacali jazdit zlte michalovske busy namiesto humenskych priamo v centralnom bode SAD Humenne, hovori za vela... :-)
 
Hodnoť

 

„Museli sme tri mesiace živiť 40 ľudí a platiť za autobusy, ktoré stáli,“ - ked ich najal skor, nez mal povolenie, tak je to snad jeho problem.
 
Hodnoť

...

ja mám životnú filozofiu, že z východu nie je nič dobré, a potvrdzujeme sa mi to dennodenne, a nemyslím tým len východ Slovenska.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Ekonomika