SME
Piatok, 27. november, 2020 | Meniny má MilanKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boeing vlani zvýšil zisk a očakáva dobrý rok (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

vidis BILD, boeing je najlepsi. kopirovaci zabozruti nikdy nebudu prvi vzdy iba druhy lebo iba kopiruju a vsetci im rusia objednavky a napr. taky skymark radsej skrachuje ako keby mali zobrat od nich A380.
 

Muhaha.

Si ma pobavil. Vidim, ze sa vyznas v letectve. Btw, Airbus, je jeden neefektivne riadeny moloch, no aj napriek tomu dokazal mat v kazdom roku v obdobi 2003 - 2011 lepsi predaj ako Boeing. V rokoch 2007 a 2008 dokonca o 112 lietadiel. A to uz je ine kafe v tomto biznise.
 

Zisk Boeingu je len paierovy

Odporucam nastudovat si nieco o deferred cost accounting, a a uctovnych postupoch pri Program Accounting u Airbusu a u Boeingu.

Boeing je napr pri predaji 787 stale v strate, predava lietadla za menej ako su skutocne vyrobne naklady, nehocoriac o tom ze naklady na vyvoj a vyskum prohramu 787 sa este ani len nezacali preplacat, avsak uctovne je pri akzdej 787cke v zisku. Boeing uctovne umelo navysuje zisk, proste 787cka predana dnes, aj ked je fyzicky vyprodukovana v strate (predajna cena - skutocne vyrobne naklady) je uctovne vykazana ako ziskova, hlavne koli pouzitiu modelu deferred cost accounting.

Citat:
"In program accounting for cost PRODUCTION COST is deferred. The argument behind this is, that you start out with a high production cost in the beginning off the production run and will be able to reduce the production cost late in the production run. You even out production cost over the time of the production run or accounting block. That will lead to higher profits, or no loss, in the beginning of the production run and lower profits to the end of the production run.
It was developed for defense contractors doing a program for the government to even out the profit over the time of the program, you know how difficult it is to explain to an USA investor that profits will come some time in the future.
So to be completely clear, Boeing, as it is, is loosing money with every delivered 787 and that will hopefully change to break even in the end of 2015 and to earning money in 2016."

http://www.airliners.net/aviat...

Airbus to nerobi, Airbus uctuje skutocne naklady, skutocne predajne ceny, a nie vselijake uctovne triky ako Boeing, aby invetsorom vykazal zisk.T.z. ak Airbus vykaze 1 miliardu zisk a Boeing 2 miliardy, v skutocnosti Airbus je ziskovejsi, lebo z tych 2 miliard "uctovneho zisku" Beoing v skutocnsti vykaze mozno 500 milionov, keby pouzival rovnake uctovne techniky ako Airbus.
 

 

p.s. sorry za preklepy
 
Hodnoť

 

Štvormotorové lietadlá sú asi všeobecne na ústupe. Dvojmotorové spĺňajú dnes najvyššie ETOPSy a predsa len štyri motory zožerú viac než dva. Tým že Boeing dokázal dodávať 787 skôr než A350x to minulý rok jasne vyhral.
 
Hodnoť

 

Mno ono vsetci tito chlapci su zaveseni na krajne nestabilnej snurke od arabskych gati...

Staci sa pozriet odkial ide gro objednavok na nove kusy - Emirates, Quatar, Etihad...a za tym slusna diera.

A to je velmi vrtkave, kedze tamti nemaju problem zrusit objednavky. Teraz sa riesilo ci sa ma Airbus pustit do vyvoja A380neo, kedze jediny odberatel co chce robit velke objednavky je Emirates. A to je riziko ako hrom. Vid zrusenie objednavok na A340 - 500 HGW, ktore uplne zakapali.

Bohvie dokedy ten rozmach v tamtej casti sveta vydrzi, moze to byt ale velmi kratky pribeh.
 

 

Neviem z akých dát vychádzaš, ale minimálne v prípade spomínaných typov (787, 748, 737 MAX) objednávky nevyzerajú na spomínanú štruktúru:
https://en.wikipedia.org/wiki/... (787)
https://en.wikipedia.org/wiki/... (748)
https://en.wikipedia.org/wiki/... (737 MAX)
Aspoň teda ja tam nič na spôsob "arabi a za tým slušná diera" nevidím...
 

 

Ja som sa zameriaval hlavne na vlajkove lode oboch aeroliniek - A380 a B777. Tie su najdrahsie u nich v ponuke a od nich sa ocakava najviac:

http://en.wikipedia.org/wiki/L...

http://en.wikipedia.org/wiki/L...

Obzvlast na buduce modely 777X je v objednavkach obrovska dominancia Emirates. A to dostava obe firmy do obrovskej zavislosti od vyvoja v tom regione.

Ano, tie modely co pises by to mozno az tak neovplyvnilo ale napr. cena 777 je asi 3x vyssia nez u 737 Max.
748 by som tam prilis nepocital, v porovnani s 777, 787 a 737 sa ich predava/objednava naozaj malo kusov, takze tato modelova rada nie je prave tahunom znacky. Skor je len do poctu.

No a u 787 arabske aerolinky mozno nie su uplne dominantne na spici ale stale su vyrazne pritomne (Etihad je 2. alebo 3. najvacsi operator tohto modelu).

Cize spocitane dokopy mi vychadza ze bez aktualne bezodne sa tvariacich penazenie Emirates a ich arabskych suputnikov by to Airbus aj Boeing mali hodne tazke. A kedykolvek im to mozu dat pekne pocitit.

Otazka tiez je, kto je to ten obrovsky Unidentified customer pri 737 MAX, ktory je daleko pred vsetkymi v pocte objednanych kusov.
 
Hodnoť

prispevok od veci

Ked smetari v nadpise clanku napisu miesto banky baky znamena to , ze su v nedelu vecer vsetci uz komplet najjjjjeba...ny?
 

a este

Chcu za to pijanovske peňàze...to uz je faktnaprokuratora he-he
 
Hodnoť

Boeing 16% hore, Airbus 25% dole

Za poslednych 12 mesiacov hodnota ucastin Boeingu isla 16% hore, a Airbus padol 25%. Zrejme burzy maju pochopenie na tvorivy (creative) uctovnicky system.
 
Hodnoť

 

Neviem, ako sa to celkovo porovnava, ale este pred rokom bol Airbus sucast EADS a nasledne vsetko restruktualizovali a urobili Airbus Group. V tej je x podfiriem a kazdej sa dari inak. Vlajkova lod Airbusu je ale A330 a tu nespominaju. Ta bude mat verziu neo, A320 uz neo ma, maju novu A350. Na to,ci bude A380neo som tiez sam zvedavy, jasne je, ze ta masina ma strasne maly predaj a francuzi nejako nevedia prezut neuspech.
Je tu ale aj jedno dost podstatne ale...Airbus nema taku vojensku diviziu ako Boeing. A vojaci vzdy tahali vyvoj. Porovnavat A400 plus par vrtulnikov s vojenskou diviziou Boeingu je dost amaterske, to su diametralne odlisne firmy. Potom tu samozrejma vastupuje nacionalizmus francuzov, spanielov a nemcov, kde do Airbusu sa nechodi robit podla schopnosti, ale podla kolonky narodnosti v obcianke. Pod nimi su kvanta Indov + inych. Ak toto maju Amici osetrene inak, tak sa necudujem, ze je Boeing vpredu. Hlavne dnes je uz letisko v kazdej ..... a masiny typu A380 su ozaj omyl, v tomto Boeing totalne vyhral, musi sa uznat. No kto sa trochu zaujima, tak vie, ze aj ti maju problemy si udrzat trh. Osobne dodam svoj nazor a to je to, ze tito dvaja nutne potrebuju konkurenta. Poznam kolkotolko Airbus ako moloch a poznam ludi, co robili u Boeinga a nepopisuju to moc inak.
 

Máš pravdu.

Vojenská divízia Airbusu sa nedá porovnávať s tou, ktorú má Boeing. Mnoho echnológií bolo vyvinutých a používaných najprv pre vojenské účely. Dvojnásobne to platí hlavne pre materiály. A nezabúdal by som ani na fakt, že Boeing vstúpil na trh v roku 1958, zatiaľ čo Airbus až v 1972-hom.
 


Najčítanejšie na SME Ekonomika